Abarat - Clive Barker

Over specifieke boeken. Hier vind je de meest actuele discussies.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Abarat - Clive Barker

Ongelezen bericht door Phedre »

Het boek is net uit in het nederlands en ik hoor alleen mezelf erover. Het is een heel apart boek om te lezen, niemand interesse erin. Iemand iets anders van Barker gelezen?
Henk56
Groentje

Clive barker

Ongelezen bericht door Henk56 »

Imagina en Weefwereld.
Goeie boeken maar je moet je hoofd er goed bij houden anders raak je de draad van het verhaal kwijt.
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Misschien kun je iets meer vertellen over Abarat? :)
Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Nee.

:-D

Clive Barker – Abarat (9024542243), gebonden, 24,95 euro

Candy Quackenbush komt vanuit haar saaie, muisgrijze leventje terecht in een wereld waar alles anders is. Magie, kwaad en goed, geheimen, rare wezens komt ze er tegen. Allemaal vrij standaard voor een gemiddeld fantasy-boek. Abarat is echter nergens gemiddeld. Het boek ruikt naar creativiteit, de talrijke illustraties van de auteur zelf en de verder vormgeving van het boek maken het een ‘moet-het-hebben’-boek. Het verhaal is spannend, soms ontroerend, soms een beetje naar, maar vooral ontzettend verrassend. Wie wil nou niet stomverbaasd achtergelaten worden door een boek? Een aanrader voor allen wiens brein een opschudder kan gebruiken.

Candy komt bijvoorbeeld een mannetje tegen, Sjaak Maling, die twee horens heeft waaraan resp. zijn 3 en 4 broers groeien. Alleen de hoofden natuurlijk. Te absurd voor woorden, maar het wordt zo lekker in het verhaal geschreven dat je het helemaal gelooft. Samen met de Sjaken komt ze via de Zee van Izabella in Abarat terecht, waar niets is zoals het hoort te zijn. Er zijn 25 eilanden, elk eiland staat voor een van de 24 uren, het 25e eiland staat buiten de tijd. Omdat Candy een nogal ongelukkig en saai leventje had in de echte wereld, vindt ze het niet erg om een nieuw leven op te bouwen in Abarat. Maar voordat ze daar aan kan beginnen zit ze al tot over haar nek in de problemen. Waarschijnlijk heeft ze al een of andere band met Abarat, omdat ze hier en daar net iets te makkelijk went aan de vreemdste dingen. Dat laatste wordt nog lekker in mysterie gelaten.

Candy komt verder nog Tarries tegen en zomelingen, aan elkaar genaaide stukken mens. Jakjak, maar goed, ze zijn dan ook onderdanen van Kristoffel Kadaver....iemand al zin om het boek te gaan lezen? :-D
Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel »

JA!
Het lijkt me wel leuk! Alleen jammer dat de prijs zo hoog is...
Zitten er ook, behalve op de cover, illustraties in het boek? (aangezien de schrijver tekenaar is)
Beldaran
Toerist

Favo Clive Barker

Ongelezen bericht door Beldaran »

Hi,

Clive Barker, staat al sinds in de jaren ’80 zijn eerste bundel uitgebracht werd in mijn lijstje van favo schrijvers, met thans 13 boeken en een aantal korte verhalen. Ik ben hem dan ook trouw gebleven toen hij van horror overstapte naar Dark Fantasy. Arabat heb ik inmiddels met genoegen gelezen. Wel is het m.i. nodig, wil je dit jFantasy boek waarderen, je tevens een liefhebber dient te zijn van CB illustraties, want het boek zit er vol mee. Mijn enige bezwaar is, dat het verhaal niet af is en daar kom je pas aan het einde van het boek achter, middels een mededeling inzake. En we weten zo langzamerhand dat CB geen vlotte schrijver is en al helemaal niet als het om zijn serie werk gaat…

Gr. Bel :)
Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel »

Ik was vanmiddag in de boekenwinkel aan het werk en ik kon hem niet laten liggen!
Het ziet er echt mooi uit, ik heb nog nooit zo iets gezien...

Als je de cover van deel 2 wilt zien...
http://www.clivebarker.dial.pipex.com/newbooksc.html

Het plaatje posten lukte niet, de site is tegen kopieeren beveiligd :(
celebriän melwasul
Toerist

Ongelezen bericht door celebriän melwasul »

ik ben net begonnen in het boek, en ik vind het een heel mooi boek, wel verwarrend met al die eilanden
Egwene
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Egwene »

Ik heb het boek ook liggen op mijn nog te lezen stapel. Ziet er mooi uit

Groetjes Egwene
Dreaming Angel
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dreaming Angel »

Het ziet er inderdaad erg mooi uit... Heb al een fragment gelezen in de Elf Magazine, en het lijkt me echt heel erg leuk om te lezen! Alleen is de hardback-editie nogal duur, en een paperback kan ik nergens vinden... :s Dus dat is niet lief... :'(

Liefs, Angel
Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Er is geen paperback van. Althans nog niet.....
Dreaming Angel
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dreaming Angel »

Ohw... :-D
Jammer... moet ik daar dan maar even op wachten! :s

Liefs, Angel
Lunaneia Maneschijn
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Lunaneia Maneschijn »

Ik heb Abarat bijna uit, uit de bibliotheek gehaald. Het is een heel leuk boek vind ik, het leest lekker vlot. De illustraties vind ik wat apart, maar de personages zijn heel leuk beschreven, net als Chickentown. Je hoort de kippen bijna tokken...
celebriän melwasul
Toerist

Ongelezen bericht door celebriän melwasul »

nou ik heb het boek inmiddels uit, en het is echt super mooi. ik kan niet wachten tot deel twee uitkomt. welke boeken zijn trouwens nog meer van hem? weet iemand dat?
Lunaneia Maneschijn
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Lunaneia Maneschijn »

Hij schrijft volgens mij ook horror... heb vanmiddag nog een horrorboek van hem zien liggen in de bibliotheek, maar kan natuurlijk niet meer op de titel komen...
Abarat is ook lekker duur... 25 euro! De orde van de feniks is als paperback nog goedkoper!
Plaats reactie