De kronieken van de Wilde Regenlanden - Robin Hobb

Over specifieke boeken. Hier vind je de meest actuele discussies.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

De kronieken van de Wilde Regenlanden - Robin Hobb

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 aug 2009 09:13

Over een tijdje komt het eerste deel uit van een nieuwe serie van Robin Hobb. Namelijk Drakenhoeder uit de serie De kronieken van de Wilde Regenlanden.

Inhoud eerste deel:
Spoiler:
Thymara is een meisje van de Wilde Regenlanden dat, hoewel net zestien jaar, de huwbare leeftijd ver voorbij is. Erger nog, in fysiek opzicht wordt zij getekend door de vloek die op de Wilde Regenlanden rust. In familiesfeer heeft Thymara het ook niet gemakkelijk. Haar moeder beschouwt haar als een last. Gelukkig houdt haar vader zielsveel van haar. Samen oogsten ze het voedsel en de handelswaar die zich in de boomtoppen van de wildernis bevinden. Hoog in de bomen, want de grond is het terrein van de draken.

Een bron van zorg is dat met die draken sinds kort iets mis is. Door het veelvuldig en soms vroegtijdig uitkomen van hun cocons, die vanwege hun toverhout zeer gewild zijn, telt de jongste generatie draken tal van misvormingen. Zo missen sommige de intelligentie en het scherpe instinct dat hun ras eigen is. Het vermoeden bestaat dat de jonge draken in toenemende mate gevaar zullen opleveren voor de menselijke bevolking.

Om ongelukken te voorkomen besluit de Hoge Raad van de Wilde Regenlanden om de draken naar de meer geschikte jachtgronden stroomopwaarts te verplaatsen. Thymara meldt zich vrijwillig aan en kijkt uit naar de lange tocht, niet wetend dat de Raad hoopt niet alleen van de draken verlost te worden, maar tegelijk van de lelijkste en minst gewenste menselijke bewoners. Onder wie Thymara...
Wat zijn jullie verwachtingen op dit moment aangaande deze nieuwe serie?

Minnie
Beheerder

Re: De kronieken van de Wilde Regenlanden - Robin Hobb

Ongelezen bericht door Minnie » 19 aug 2009 21:08

Ik ben benieuwd hoe het verder gegaan is met die draken. Dus ik wil wel terug naar de Wilde Regenlanden! Ik heb echt genoten van de eerste 3 series van Hobb, vooral 1 en 3 rond Fitz en De Nar. Maar reeks 2 was ook wel intressant, vooral als je de 3e reeks dan uit hebt ;)
(Volgt nog iemand deze uitleg :lol: )
Komt er eigenlijk op neer dat ik ze zeker ga lezen :P

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 20 aug 2009 08:01

Ik volg je Minnie! En aangezien ik dit boek voor m'n verjaardag heb gehad, ga ik hier binnenkort eens heerlijk aan beginnen! :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 mei 2010 21:37

En deel 2 Drakenziel is verkrijgbaar.
Spoiler:
Het besluit van de Hoge Raad van de Wilde Regenlanden om de draken naar meer geschikte jachtgronden stroomopwaarts te verhuizen, is niet helemaal naar wens verlopen. De opzet om tegelijk van de minst gewenste menselijke bewoners van de wouden af te komen is mede door de intelligentie en het inzicht van de zestienjarige Thymara voorkomen. Maar andere, onvoorziene problemen dienen zich aan...
ISBN: 9789024531066
Prijs: € 24,95
Pagina's: 496
Vorm: gebonden
Uitgeverij: Luitingh Fantasy

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 aug 2010 19:52

Christine schreef:Ik volg je Minnie! En aangezien ik dit boek voor m'n verjaardag heb gehad, ga ik hier binnenkort eens heerlijk aan beginnen! :-D
En Christine, ondertussen al tijd gevonden om deze te lezen?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mar 2011 12:04

Ik las deze week ergens (ik weet niet meer waar), dat Robin Hobb bezig is met een deel drie in deze serie.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 18 mar 2011 20:56

Das goed nieuws! :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 okt 2012 15:23

En ondertussen zijn er zelfs 4 delen van deze serie uitgekomen.
Iemand ze al gelezen?
Ikzelf nog niet, ik zou graag eerst de voorgaande series nog eens herlezen om zo echt goed in het verhaal te zitten he. Maar wanneer dat gaat zijn weet niemand! :s

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 30 okt 2012 19:09

Ik ben de boeken van Hobb verschrikkelijk in de verkeerde volgorde aan het lezen. Eerst de boeken van de nar (nee dat is niet aan te raden om zo te beginnen), toen deel 1 van de levende schepen en toen deel 1 en 2 van de zieners. Blijft nog over om te lezen deel 2 en 3 van de levende schepen en deel 3 van de zieners. Ondanks deze onlogische volgorde snap ik het nog wel gelukkig.

Ik wil echter niet aan kronieken van de wilde regenlanden beginnen voordat ik de Zieners, Levende Schepen en Nar helemaal uit heb. Ik zie deze als de basisverhalen. Daar worden toch dingen uitgelegd die je voor de wilde regenlanden goed kunt gebruiken of zelfs nodig hebt. Omdat de levende schepen uit extreem dikke pillen bestaat en ik ze ook nog in het Engels lees gaat het nog wel even duren voor ik aan de wilde regenlanden begin.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 okt 2012 19:52

Die volgorde is inderdaad niet aan te raden! :foei:

Gelukkig kun je toch nog het verhaal volgen. Wel sjiek dat je de Levende Schepen in het Engels leest! Lijkt me niet echt evident. :)

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 30 okt 2012 19:58

Ze zijn vrij lastig in het Engels ja. Maar wel weer erg mooi.

Plaats reactie