PhantasAmnesia - Thomas Olde Heuvelt

Over specifieke boeken. Hier vind je de meest actuele discussies.

Moderator: Beheerders

zwartekat
Fortuinzoeker

PhantasAmnesia - Thomas Olde Heuvelt

Ongelezen bericht door zwartekat »

Iemand deze pil van Nederlandse bodem al gelezen? Ben erg benieuwd.
Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema »

Hmm, deze nog niet, wel zijn debuut, de Onvoorziene. Deze vond ik erg leuk, dus ik wil PhantasAmnesia nog wel gaan lezen :) Ook omdat hij wel aardig is, en dan staat het zo lomp om te zeggen dat ik zn laatste boek niet heb gelezen (ook al issie wel heel erg dik).
Zeker nog van plan dus :)
Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia »

Misschien kun je vertellen waar het boek over gaat, dan raken mensen wellicht geinteresseerd en gaan ze het lezen, mochten ze dat nog niet hebben gedaan natuurlijk!?
De titel klinkt leuk, maar waar gaat het over?
zwartekat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door zwartekat »

Gaia schreef:Misschien kun je vertellen waar het boek over gaat, dan raken mensen wellicht geinteresseerd en gaan ze het lezen, mochten ze dat nog niet hebben gedaan natuurlijk!?
De titel klinkt leuk, maar waar gaat het over?
Even GeGoogled:

De hoofdpersoon Michael Franklin wordt wakker wordt na een lang ziekbed. Liefdevol verzorgd door zijn moeder en van een afstandje begluurd door zijn zusje Melissa, lijkt alles normaal. Alleen… Mike kan zich nagenoeg niets meer herinneren van vroeger. En datgene wat hij zich herinnert, wijkt af van wat zijn moeder hem vertelt.
Na verloop van tijd begint hij steeds meer te twijfelen. Is dit wel zijn moeder, en heeft hij echt zijn hele leven in dit stadje gewoond? En zijn zogenaamde zus eet….insecten?! Als hij aan de beterende hand is en het bed kan verlaten, komt hij steeds meer vreemde zaken tegen. Er lijkt iets goed mis met Distinction en zijn bewoners. Zelfs de psychiater die hij opzoekt is duidelijk niet in orde. Volgens hem zou Mike phantasamnesia hebben: datgene wat hij vergeten heeft, vult hij in met fantasieën. Het omgekeerde lijkt eerder het geval. Als een bejaarde man vermoordt wordt, begint de gekte zijn grip op dit stadje te versterken. Het dodental loopt al snel op. Mike zoekt een uitweg uit de waanzin, maar alle uitgaande wegen leiden uiteindelijk weer naar Distinction en dus...!
Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre »

Ik heb het boek half gelezen, kwam er niet echt lekker door. Het is het maandboek van mijn leesclub geweest, veel verschillende meningen. Positief en negatief.
Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia »

Phedre schreef:Ik heb het boek half gelezen, kwam er niet echt lekker door. Het is het maandboek van mijn leesclub geweest, veel verschillende meningen. Positief en negatief.
Waar bestonden dan de positieve en negatieve meningen ongeveer uit?
Je zegt zelf dat je er niet zo lekker door kwam: waar lag dat aan? Lastige schrijfstijl, kwam het verhaal moeilijk op gang, of...?
Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre »

Wow, is al lang geleden, hoor.

Ik heb de helft gelezen ongeveer, maar het verhaal kabbelt mij iets te langzaam en te rustig voort. Het is wel spannend en intrigerend. We zaten nogal lang op 1 lokatie, vond ik. Werd een beetje saai!
Minnie
Beheerder

Re: PhantasAmnesia - Thomas Olde Heuvelt

Ongelezen bericht door Minnie »

Ik vond het ook een intrigerend verhaal, en niet zo langzaam. Het klopt wel dat je lang op 1 locatie bleef, maar ik vond het niet saai worden. Ik wou echt weten wat er nu echt aan de hand was met Michael en wat de realiteit was.
Het is al een hele tijd geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar ik weet nog dat het einde me nogal verrast heeft. (maar hoe het nu juist weer zat kan ik niet meer vertellen :$ )
Plaats reactie