Het Rad des Tijds - Robert Jordan [Spoilers]

Over specifieke boeken. Hier vind je de meest actuele discussies.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Het Rad des Tijds - Robert Jordan [Spoilers]

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 jan 2010 11:57

Nou, Brandon Sanderson heeft besloten het laatste deel alsnog te verdelen over drie boeken. Deel 12 (The Gathering Storm) is al uit, de andere twee moeten nog geschreven worden.

De proloog (Een Nieuw Begin) rekende ik niet eens mee. Ik weet ook niet of er nog andere prologen verschijnen, dat zal afhangen van Harriet Jordan en Sanderson.

nachtschaduw
Toerist

Ongelezen bericht door nachtschaduw » 09 jan 2010 13:15

Momenteel ben ik op pagina 135, een behoorlijk standaard fantasyverhaal at the moment, ondanks dat ik desetting wel leuk vind. Hoop nog op verbetering.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 10 jan 2010 14:18

Ik ben net in boek 4 begonnen, normaal gezien begin ik en reeks pas als ik alle boeken heb, ik was ervan overtuigd dat dit jaar het laatste deel ging uitkomen...verdorie, dat kan gerust nog 3 jaar duren vooralleer dat laatste deel af is, daar baal ik van.
Ik ben dol op een reeks van veel boeken maar ik kan er niet tegen dat ik na boek 10 moet stoppen omdat het volgende deel niet af is, ik ben vaak genoodzakt om eerst de rest te herlezen. Niet dat je de verhaal lijn niet meer weet maar de details zijn meestal niet blijven hangen.
Wel, laten we hopen dat de drie laatste delen goed geschreven zullen worden, het is per slot van rekening niet van de hand van de meester zelve. Niet dan Robert Jordan 'DE' meester is maar het is toch zijn reeks en dat neem je zomaar niet over.

jarrick
Groentje

Ongelezen bericht door jarrick » 25 feb 2010 18:39

Ik heb boek 10 net voor de 2de keer gelezen. Ik ben de reeks een 2de keer begonnen te lezen omdat ik dacht dat tegen dan alle boeken er zouden zijn. Dit is nu niet zo, maar zo erg is dat nu ook weer niet. Als je ze allemaal 2 keer hebt gelezen dan weet je de meeste dingen die belangrijk zijn wel. En er komen geen 15 maar 14 boeken waarvan 11 geschreven door Robert Jordan. En de andere 3 door Brandon Sanderson maar wel op basis van notities van Robert Jordan.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 feb 2011 00:34

Volgens de nieuwsbrief van Luitingh-Sijthoff komt Het Rad des Tijds 13 – De Torens van Middernacht uit op 31-03-2011.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 28 feb 2011 18:45

Ik heb boek 3 net uit. Een vriend van mij heeft de boeken van deze serie t/m deel 7, die leen ik dus van hem. Als tussendoortje begonnen met de proloog. Misschien dat ik de laatste 7 delen aanschaf zodat hij die dan van mij kan lenen :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mar 2012 13:46

Wat vinden jullie van het werk van Brandon Sanderson aan Het Rad des Tijds? Vinden jullie dat hij goed werk heeft afgeleverd?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 18 mar 2012 16:01

Ik heb zelfs deel 1 nog steeds niet gelezen, dus het zal nog eventjes duren eer ik je daar een antwoord op kan geven Ys! :lol:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 mar 2012 16:03

Schiet dan eens op Minnie. ;)

Niet dat ik al bij de laatste delen ben hoor. Maar ben toch wel benieuwd of Sanderson goed werk heeft afgeleverd volgens de fans die het al wel gelezen hebben.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 21 mar 2012 21:35

Weet je wat het is met het Rad des Tijds, ik ben ooit begonnen en tot boek 6 of zo gekomen, maar dat is al een jaar of acht geleden en als ik nu wil weten hoe het verder gaat zou ik eigenlijk weer van voren af aan moeten beginnen, en daar heb ik dus gewoon echt totaal geen zin in...
Ik vond het niet echt een super serie, wel qua gebeurtenissen (hoewel die vrouwen met die dingen om hun nek het verhaal m.i. nodeloos vertraagden) maar niet qua stijl, en de vertaling al helemaal niet, op elke pagina stond wel een fout, zo slordig.
Enfin, mocht iemand zich ooit nog geroepen voelen een samenvatting van 1 A4 te schrijven van de hele serie, dan houd ik me aanbevolen, want ik wil toch ook wel weer weten hoe het afloopt allemaal. :P

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 24 mar 2012 11:54

Ik heb alle boeken van Jordan zelf gelezen, dat zijn er geloof ik 10. Maar ik denk dat ik de boeken ook eerst zal moeten herlezen voor ik ook maar iets van de nieuwe delen ga begrijpen. En dat heb ik dus geprobeerd maar ik kwam niet eens door deel 1 heen. De stijl is inderdaad niet geweldig en in de latere boeken zit veel geklets en weinig actie. Ik denk dus niet dat ik ooit aan de nieuwe boeken toe kom. Ik heb wel andere boeken van Sanderson gelezen (Mistborn) en daar erg van genoten.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 jul 2018 10:43

Deze zomer heb ik boek 10 weer eens uit de kast getrokken, in een derde (vierde?) poging me er doorheen te worstelen, op wilskracht. Niet echt voor m'n plezier, maar omdat deze serie me zo'n vijftien jaar geleden zo heeft beziggehouden dat ik ooit wil lezen hoe het afloopt.

Wis en waarachtig, ik heb hem dit keer uitgekregen. Wat een prutboek! Inmiddels ben ik bezig in deel 11 en natuurlijk blijft de stijl onveranderd en zijn de personages nog even eendimensionaal, maar ik moet bekennen dat deze serie voor mij een guilty pleasure is geworden. :lol: Gelukkig zit er meer vaart in Knife of Dreams dan in Crossroads of Twilight, zoals anderen al hebben opgemerkt.

Plaats reactie