Het Rad des Tijds - Robert Jordan [Spoilers]

Over specifieke boeken. Hier vind je de meest actuele discussies.

Moderator: Beheerders

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Het Rad des Tijds - Robert Jordan [Spoilers]

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 21 okt 2005 10:57

Ik heb gezien dat er wel een ander topic was over deze schrijver maar de laatste post dateerde al van Maart 2005 en die voorlaatste was al meer dan een jaar oud. Dus naar een subtiele hints te hebben gezien bij de stadspoort Toch maar snel even een nieuwe geopend.

Wel filosofeer, debateer en bekritiseer hier maar alles wat over Rad des tijds gaat.Wat denk je dat er gaat gebeuren eventuele theoriën enz... Even ook vermelde dat er in dit topic zzer waarschijnlijk wel een hoop spoilers zullen komen te staan dus als je nog bezig bent in de reeks en je wilt niet teveel verasst worden wacht dan even om dit topivc door te lezen.

Wel om even de spits af te bijten zal ik eens posten wat ik denk dat er gaat gebeuren in de vlgende delen.
Spoiler:
1. Rhand verenigt de legers van de seanchanen met die van de aiel en gaat optrekken naar de plek waar tarmon gaidon begint.
2. tarmob Gaidon begint pas als de drie ta'veren (mart, perijn en rhand) tesamen komen (ik leisd dat hier vooral af aan die kleuren die de drie zien als ze aan elkaar denken.
3. Perijn of aram zal het lied vinden dat de ketellappers zoeken.
nog meer theorietjes onthoud ik even (omdat ik er even niet op kan komen :$ )
Laatst gewijzigd door de herrezen draak op 21 okt 2005 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 okt 2005 11:54

Ik heb het oude Rad des Tijds filosofeertopic op slot gegooid. Tijd voor 'een nieuw begin'. ;)

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 21 okt 2005 12:27

ik heb het even aangepast.

Edit: zijn er mensen die ook zo hun theroriën hebben over tarmon gaidon want dat komt nu dichter en dichter en ik ben altijd benieuwd naar wat men denkt over hoe het zal eindigen.

Lady L
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady L » 11 nov 2005 18:55

Ik heb zelf nog geen theorie over de afloop.

Ben sinds kort weer begonnen met "herlezen" van de serie, op het moment lees ik deel 6 (Heer van Chaos). Deel 10 moet ik nog lezen, het was al weer zo'n tijd geleden... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de boeken nog steeds leuk vind om te lezen, al betrap ik mezelf er wel op dat ik bij sommige stukken denk: nou, schiet o, dan kunnen we verder :P

Heeft iemand deel 11 al gelezen? (engels) ben erg benieuwd. Ik heb gehoord dat er in deel 10 niet zoveel gebeurd, en er moeten dan toch nog heel wat verhaallijnen afgesloten worden in deel 11 en 12!

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 14 nov 2005 17:48

Ik ken wel mensen die deel 11 al hebben gelezen en die waren laaiend enthousiast over dat deel. Sommigen vonden het zelfs een van de beste delen van de reeks dus dat beloofd allesinds. Verder wil ik ook wel even verklappen dat er een hoop verhaallijnen worden afgehandeld dus dat zit denk ik ook wel OK.

Lady L
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady L » 17 nov 2005 16:33

Dan maar hopen dat de nederlandse vertaling niet al te lang op zich laat wachten

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 dec 2005 20:30

Vraagje, met name gericht aan degenen die WoT-boeken kopen: welke uitgave vind je het mooist? Ik kwam er een poos geleden namelijk achter dat er een gloednieuwe uitgave is. Deze is mooi gebonden en heeft telkens het symbool van het Rad op de voorkant in verschillende kleuren. En nog belangrijker: met 12,50 heel betaalbaar! Ik kan er helaas (nog) geen plaatje van vinden.

Ondertussen heb ik een hele reeks van die oude gedrochten thuis op de plank:

Afbeelding

Jammer! De niceprice-editie van het Rad des Tijds vond ik al een stuk mooier dan de bovenstaande.
Laatst gewijzigd door Midwinter op 05 dec 2005 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 05 dec 2005 21:29

De gebonden uitgave heb ik vorig weekeinde ook in mijn handen gehad. Die vind ik zelf ook veel mooier dan de bovenstaande versie (die ik ook in mijn bezit heb). Aangezien ik een serie altijd in de zelfde stijl wil hebben zit ik zelf ook aan de minder mooie uitgave vast. De nice price vond ik eerlijk gezegd ook niet zo. Dan vind ik de bovenstaande een goede 2de keus.

Overigens valt het me op dat de laatste tijd erg veel gebonden uitgaven verschijnen met mooie kaften. Zo heb ik ook het Elenium van Eddings gezien. Aangezien ik deze serie nog niet heb koop ik mooi de gebonden uitgaves.

~ Agravaìn ~

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 07 dec 2005 17:40

Ik vind de nice price uitgaven ook veel mooier dan de oudere uitgaven.
Maar om nou alles te gaan omruilen vind ik ook wel een ietswat prijzig.

Ik heb ook gezien dat er nieuwe uitgaven van het elenium zijn.
Ze zijn ook veel mooier dan het origineel, maar die heb ik ook al in de oudere versie.
Ik vind het wel jammer, eigenlijk zou je ze om moeten kunnen ruilen. :-D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 08 dec 2005 10:31

Ik vind het wel jammer, eigenlijk zou je ze om moeten kunnen ruilen.
Juist! :) De oude uitgave vind ik werkelijk afzichtelijk. Je koopt het boek weliswaar om de inhoud, maar het is echt niet erg als het een beetje leuk staat op de boekenplank. Bij de niceprice-editie zijn ze er blijkbaar achter gekomen dat het veel mooier is zonder die beige randen.

De enige delen die ik nog niet heb van de serie zijn 4 en 10, dus dan ga je ook niet meer zo makkelijk alle boeken opnieuw aanschaffen... Jammer, want de prijs van boeken in oude uitgave is nog steeds niet misselijk.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 12 mar 2006 10:20

Ik heb laatst nog het eerste deel gekocht van "Het Rad des Tijds", met de nieuwe kaft en die vind ik ook echt mooi gedaan!

Afbeelding

Ik had echt zoiets van nu moet ik er ook aan geloven en ben nu bezig met het eerste hoofdstuk en je wordt echt gelijk meegesleept in de fantasie wereld van Robert Jordan. Als mijn portomonee het dit jaar nog toelaat, koop ik nog meer delen uit die serie!

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 19 nov 2006 18:49

Ik heb van deze reeks nog niets gelezen. Ik ben dezelfde versie aan het sparen als die van Aisling.
En als ik de reacties in dit topic mag geloven heb ik voor 12,50 een goedkopere en mooiere versie dan de vorige uitgaven.
Een promotie van ECI, elke maand sturen ze me een deel op, elke maand zo'n heerlijk dikke hardcover in de bus.
Ik heb reeds 6 delen en ik begin pas te lezen wanneer ik ze alle 12 heb.
En nu maar hopen dat het goed is en dat het bij 12 delen blijft.

Niet echt een bijdrage tot het topic realiseer ik me maar 'k ga toch posten. :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 nov 2006 10:38

Het blijft bij 12 delen. Dat heeft Jordan althans definitief toegezegd en hij is nu aan het laatste deel bezig. Hoewel... momenteel vecht hij tegen een ernstige hartkwaal, dus het zal nog wel even duren.

ghalomandron
Toerist

Ongelezen bericht door ghalomandron » 20 nov 2006 19:01

Hoe zal het aflopen? Zo begon de topic zag ik. Even mijn mening:

- Rhand zal niet sterven! Wel zwaar gewond blijven. Dat is hij trouwens al. Maar lees dan boek 11.
- Ik hoop dat er iemand anders wel zal sterven van de hoofdpersonages, anders zou het maar flauw zijn dat de goede weer winnen.
- De duistere zal niet vrijkomen, anders moet je de serie verlengen, maar dat zal iedereen wel weten.
- De verzakers: Ik hoop dat er ééntje overleeft voor het venijn uit te hangen. Zoals Sauron bij Tolkien.

Yiriandur
Toerist

Ongelezen bericht door Yiriandur » 21 apr 2007 13:47

Ik moet toegeven dat ik pas sinds augustus vorig jaar aan het lezen ben geslagen met het Rad des Tijds.. En dat ik slechts enkele weken terug boek 11 uit gelezen (of nou ja, geluisterd, ik ben halverwege de serie overgestapt op audioboeken) heb!
Persoonlijk vind ik dat de boeken hoe verder je in de serie komt wat langdradig zijn geworden, hoewel als je ze relatief kort na elkaar leest/luistert het niet zozeer opvalt. Dat weerhield me niet van het verder lezen/luisteren, en aangekomen bij boek 11... :D Dat boek brengt je weer terug in de briljantheid van de eerste delen, ik vind het echt een goed boek en ik kan niet wachten tot boek 12 uit komt!
Wat zou dat worden, 2009 een keer? Dat duurt nog zo lang.. Ik hoop dat het allemaal goed komt met RJ's ziekte, maar stiekem hoop ik toch dat het wellicht eerder uit komt!

Plaats reactie