Laurell K. Hamilton

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 09 aug 2004 16:42

De eerste 7 delen kun je voor net geen 10 euro aanschaffen. Dus 4 voor onder de 30 is een aardige koop. :)

Ondertussen is mijn vriend, Five, ook aan de serie begonnen, aangezien ik nog wel eens achter deze comp kruip en hij dan liever leest dan TV kijkt. En hij vind de serie ook erg leuk. Ik probeer heel erg om niet te spoileren vor hem, maar soms krijg ik ineens een kussen naar mijn hoofd gegooid omdat ik iets per ongeluk verklpat heb... Yep, Five is anti-spoilers.

Hij is nu in deel 5 bezig, en ik heb deel 6 maar weer eens opgepikt. Zo hoop ik hem voor te blijven en niet meer te verklappen wat er in een volgend deel pas gebeurt :D

Emeralddragon
Avonturier

Ongelezen bericht door Emeralddragon » 10 aug 2004 07:34

Aha,nou, ik heb nu dus 7 delen besteld bij Proxis en thuisbezorgd zonder kosten komt dat op 49.94 eurotjes...Goed toch?!
Idd,ik kan ze niet neerleggen als ik ze eenmaal begin te lezen...! Nou, daarin ben ik hier zeker wel niet de enige ;)
En happy me, ik had het 2e deel al besteld toen ik te horen kreeg dat het 1ste deel niet meer te krijgen was :( MAAR op Fantasyfan is er zo n heel lieve persoon die me t 1ste deel gevonden heeft in Nederland... :-D *jip jip!*
Nu hoop ik juist maar dat ze t 3e deel wel ook in t Nederlands uit gaan geven!!!
Anders heb ik n probleem met n grote P...
Na al de moeite die ik nu al gedaan heb om die MG serie te pakken te krijgen zou ik me dan wel hééél zielig voelen. :$
Wel nu zit ik in spanning te wachten tot mn bestelling toekomt...!!
Die AB's toch... :evil: gewoon!
En nou ja Richard is wel ok hoor, maar toch voel ik tot nu toe meer voor Jean-Claude?!
Alhoewel, je weet wat ze zeggen toch: als 2 honden vechten voor n been...loopt er n 3de mee heen.
Ben s kurieus of dat in dit geval ook zou van toepassing worden..bestaat dat spreekwoord eigenlijk in Amerika? Anders n tip voor Laurell ? :fluit:
Niet dat ik AB wil vergelijken met een ordinair been, verre van dat hoor! :P
Liefs aan al de fans!!
Vanwege n happy one... :-D
En hey jongens aan mij zal t niet liggen hoor..ik maak best wel veeel reklame voor de schrijfster in mn vampy kennissenkring....lol. :evil:

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 10 aug 2004 09:12

Vergeet niet dat er nog heel wat delen volgen, en dat op een of andere manier Anita veel aandacht trekt van de heren in het algemeen... dusse... ik wil niet spoileren, en het hele Richard/Jean-Claude gedoe is op zich al prachtig, maar het wordt alleen nog maar leuker voor ons als lezers. Ik weet niet of Anita zelf nou zo op die ontwikkelingen zit te wachten, maar ja. :P

Ik vind beide heren wel iets hebben: ik zou soms een beetje iegel worden van de neerbuigende toon van Jean-Claude (dat vindt Anita soms ook irri, geloof ik) en Richard kan soms zo.. zo.. rechtvaardig zijn, en steeds volgens zijn eigen strenge moraal leven.

Voor Five ligt het geloof ik anders. Hij is nu in deel 4 bezig en ik geloof dat hij hoopt dat Jean-Claude Anita voor zich wint...

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 10 aug 2004 18:03

Ik heb inmiddels Nightseer gelezen (toch ook heel leuk, maar niet zo goed als AB of MG) en het verhaal in Cravings. Dat laatste verhaal is geweldig spannend. Een en al drama met Damian en Nathaniel, ojee, major cliffhanger natuurlijk...

:-D

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 12 aug 2004 20:57

Big news!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anita Blake deel 1 wordt vertaald!!!!! Ik zit de fondslijst van M door te bladeren en zie ineens Guilty Pleasures in het nederlands staan. Wat leuk!!!! NL-titel is Dodenjacht, staat gepland voor nov. 2004.

Ik ben blij voor jullie!! Ik blijf toch in het engels lezen, zeker nu ik zie dat ze The Executioner hebben vertaald met De Beul.....klinkt toch anders in het nederlands.

(edit: 'In de traditie van Stephen King en Anne Rice' prijkt op de cover.....naja... Ik vind de cover ook niet zo mooi, de engelse is mooier)

Enne, auteursbezoek bij verschijnen...:-)

Emeralddragon
Avonturier

Ongelezen bericht door Emeralddragon » 12 aug 2004 21:35

Wauw! Tof! Maar ja heb ze nu al allemaal in t Engels besteld en guess what?! ze zijn verstuurd, dus morgen of maandag ofzo komen ze wel toe !! :feest: :klap:
Ik ga weer problemen krijgen met slapen en eten enzo...7 nieuwe boeken in één klap...
En ze zijn dus wel heel moeilijk neer te leggen voor je ze uithebt! Denk dat ze gewoon n :evil: spell op zich hebben ofzo...
Voor de nieuwe serie in t Nederlands...hoop juist dat ze die dan niet wéér stoppen na 1 of 2 boeken.... :( want dat schijnt tegenwoordig toch nogal veel voor te vallen... ;)
Ah en als je s gaat kijken op haar site - van Laurell K Hamilton dus - dan zie je daar dat er al n ganse reeks merchendising produkten bestaan!! Van allebei de series, dus van Merry Gentry én van Anita Blake...tot nifty ondergoed toe... :lol:
http://www.laurellkhamilton.org
Mmm , zo n mug zegt me eigenlijk wel iets,mét opschrift... :-D

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 12 aug 2004 22:18

<noteert auteursbezoek... heheheh... ga ik zeker voor pleiten :D>

Echt erg leuk! Heb de catalogus van M nog niet gezien, maar ben nu helemaal blij! <danst uitbunding>

Five is ondertussen al in deel 7 bezig... Tja, hij ligt de hele dag op de bank als ik hard aan het werk ben :P Ik ga hem nu even pesten met dat ik LKH misschien wel ga strikken voor in de boekhandel :)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 12 aug 2004 22:37

Ben wel een beetje jaloers op je 'privileges', Dae. Ik moet gaan smeken bij de inkoper om deze titel in de kast te mogen zetten....:-)

Zou gaaf zijn als ze naar de Fantasy Fair zou gaan, maar die is net geweest. Naja. Erg spannend!

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 14 aug 2004 20:33

Print dit uit, Phedre... misschien helpt het als de hele discussie gelezen wordt. Ik ga er ook geen honderden van inslaan, maar ik weet dat ik er zeker 10 ga verkopen voor het einde van het jaar (iets meer, als ik erg hard mijn best doe) Dus ik denk wel dat ik een stapel van 6 exemplaren of zo ga proberen. We kennen de serie toch... we weten wat de reacties zijn van mensen die deel 1 lezen. Eén op de 10 mensen vind het niks... de overige 9 zijn laaiend enthousiast. Kijk maar naar de reacties hier.

Ik zou wel op joui enthousiasme in de winkel vertrouwen om deze titel aan te prijzen, Phedre :) (maar ik ben bevooroordeeld ... :P)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 14 aug 2004 22:11

Nou, ik ga dit zeker een goede kans geven. Dit is de leukste vertaling in tijden. Bijna jammer dat ik alleen nog maar engels lees. Toch, voor de nederlandse fantasy-liefhebbers is het een hele aanwinst. Misschien moet ik een T-shirt van LKH's site kopen en aantrekken in de winkel..:-)

Ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd wat onze inkoper er zelf van gaat maken, maar als er echt niets uitkomt, bestel ik zelf wel voor de voorraad. Ook gedaan met Sant. Kron. en de Wicca-boeken van Tiernan. Kan niet wachten op de reacties van publiek, spannend!!

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 16 aug 2004 07:59

Ook een goed plan! Maar mocht LKH naar de winkel komen... zijn er dan mensen van dit forum die langs willen komen?? Zou wel gezellig zijn, en als ik een beetje een achterban heb die het leuk vind om haar te zien, zal ik de mogelijkheid zeker verder uitzoeken.

Five is ondertussen in deel 8 aangeland. Wat een snelle lezer he?

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 16 aug 2004 18:02

Hmm, waar zit je ook alweer? Ik zou het zeker overwegen om langs te komen, ben nooit zo auteurs-gek, maar ik zie het als een bijdrage aan de veroveringstocht van LKH.

magraat
Toerist

Ongelezen bericht door magraat » 20 aug 2004 23:49

LKH is supergoed!!!
Laatst gewijzigd door magraat op 18 mar 2005 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 21 aug 2004 09:56

Had ik ook met GP, is ff wennen, even heb je geen idee wat het wordt en dan zit je in een rollercoaster. Verslavend! :klap:

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 28 aug 2004 20:53

Five heeft middenin deel 9 moeten stoppen, want toen moest hij weer naar huis... en ik was toch niet zo gek op hem dat ik hem mijn deeltje wilde uitlenen... Liefde is soms toch vreemd.

Hmm, wat zegt dat over mij en mijn diepe hartstochtelijke gevoelens voor mijn allerliefste vriend, dat ik hem niet een boek wil lenen?? Hm? ;)

Anyway, er komen toch nog steeds nieuwe fans van LKH bij, en daar ben ik erg blij om. Mijn volgende promotieactie, na Carey, Gemmell en Hamilton, wordt Neil Gaiman overigens. De beste man is vreselijk ondergesneeuwd in het fantasygenre, en moet gewoon meer lezers kriojgeen in Nederland. Zo.

Maar nu eerst kijken of Five nu deel 9 gaat aanschaffen in Engeland... hehehe.

Plaats reactie