Laurell K. Hamilton

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Emeralddragon
Avonturier

Merry Gentry

Ongelezen bericht door Emeralddragon » 29 mei 2004 23:13

Hey, *hijg* *hijg* was ik fkes te laat zeg...Ik heb t 1ste deel van Merry Gentry gelezen van de bieb, toen direkt t 2de deel besteld bij mn favo boekhandel en TOEN te weten gekomen dat ik t 1ste deel noiet meer kon bestellen omdat t uitverkocht was én niet meer herdrukt werd. :'( Nou ja,erg hoor...maar veronderstel dat ik nu op jacht ga achter 1ste deel op 2de hands winkels enzo...Want heb er écht n bloedhekel aan als ik n serie maar halfstok moet laten..(is tot nog toe nog nooit voorgevallen trouwens en den niet van plan, om ermee te beginnen met Hamilton...) Dit alles om maar te zeggen dat ik toch ook wel n heel neige fan ben.. :love: van Hamilton.Tot nu toe was dat allemaal in t vertaalde genre...Maar begin me nu toch echt af te vragen of ik t niet eens moet wagen om n AB aan te schaffen??Zoooo moeilijk schijnt t toch echt niet te zijn..?En tenslotte is t wel goed voor t onderhoud van mn Engels..Dat kan ik hier in dit Belgiscge provinciestadje toch nooit goedkrijgen,aja...Behalve voor t jaarlijkse karnavalfeest is Aalst echt niet bekend...(ach en onze beroemde stadgenoot Louis Paul Boon, wie heeft daar ooit van gehoord hier??)Nou effe way out of line maar allé t is al laat op n zaterdagavond en we hangen hier in de schuimwijn ... :feest: In elk geval iedereen die Hamilton leest !! t is n WAUW auteur!!Ik heb persoonlijk t 1ste boek in 1 nacht uitgelezen...LIEFS!! :love: Love you all...

Emeralddragon
Avonturier

sorry

Ongelezen bericht door Emeralddragon » 29 mei 2004 23:14

Oei, sorry voor de typfouten maar was nogal meegezweept door t onderwerp... :fluit:

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 30 mei 2004 11:25

<knuffelt de groene draak> Het is helemaal niet erg hoor. Ik ben blij dat je zo van de boeken geniet. :)

En eigenlijk is het inderdaad geen moeilijk engels, dus probeer het eens. Plus de Anita Blake serie is nog helemaal niet vertaald. En het zou jammer zijn als je die mist als ze zo van Merry genoten hebt.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 30 mei 2004 13:22

Ik las een bijzonder brute, negatieve recensie over MG 2 in Holland SF van februari. Snik....
:(

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 30 mei 2004 15:50

Ja hallo! Wat weet Holland SF nou helemaal van leuke boeken! Stelletje saaie calvinistische recensenten.. Grrr @ them! Ik wed dat ze het boek niet eens gelezen hebben! <Dae in bozige mode>

Daarom lees ik ook geen nederlandse bladen over sf en fantasy... ze weten vaak niet waar je nou echt lol aan kunt beleven.

Nee. Laten we dan vooral allemaal fijn Robin Hobb blijven lezen..lekker saai en voorspelbaar, jongens!

<einde bozige mode van Dae>

:) Iemand nog een leuke opmerking over ons aller LKH?

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 30 mei 2004 19:58

http://www.laurellkhamilton.org/MainPage.htm

Haar website is leuk om eens te bekijken. De layout is absoluut erg lelijk, maar vooral haar weblog is erg grappig om te lezen. Zo is ze pas naar Van Helsing geweest en vindt ze die film helemaal niks (maar ze heeft dat kleinzoon van.. niet begrepen, geloof ik).

Daarnaast zijn de foto's van haar werkplek erg leuk. Ze heeft hele muren met post-its voor de boeken. 1 muur met Merry Gentry plakbriefjes, 1 muur voor Anita Blake en 1 stukje muur voor ideeen de niets met zowel MG als AB te maken hebben (Nog meer series, yeah!!).

Absoluut leuk om eens te bekijken. Sigmund is te zien en ik denk dat ik weet waar ze de beschrijving van het hondje van de overbuurvrouw van Anita vandaan heeft. Wat een lelijke mormels, die pugs (mopshondjes).... :-D

Was dat leuk?

edit 2 juni: Eindelijk, de delen 6-9 zijn binnen. 8 is gesneuveld tijdens de reis, dus die is alweer retour. Vanavond weer AB lezen. :-D

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 15 jun 2004 18:07

Ik weer hoor.

Snap niet dat de hele wereld geen Anita Blake leest. Geweldige karakters kan ze neerzetten. Anita Blake zelf is natuurlijk the Bitch from Hell, maar Jean-Claude, en al de andere 'monsters' in de boeken zijn zo sterk neergezet. Ik mag Richard niet, de zielepoot.

En de gekken zijn helemaal geweldig, Raina, Marcus, great, wat een evil. Hier en daar gaat ze wat overboord, zoals Chimera, de panwere. Maar zelfs dat was een geweldig boek.

En het deel met Edward in de hoofdrol, er zijn meer fans van Edward, geloof ik, the sociopath..:-)

Veel geweld, zelfs naar geweld, erg bruut, maar je gaat zo wel ontzettend mee in de anger van de hoofdpersonen. He, wat baal ik dat ik de serie uit heb.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 16 jun 2004 09:07

Edward is heel interessant. En ik weet niet hoor. Richard is wel een moeilijk figuur, maar ik mag hem wel. Misschien wel meer dan Jean-Claude. Hoewel JC natuurlijk wel weer erg lekker is. Ik zou ook niet helemaal kunnen kiezen als ik Anita was.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 16 jun 2004 10:46

Ik heb een paar sites gevonden waar acteurs bij de karakters zijn gezocht. Wat een giller, zo leuk om te zien. Ik zag een hele goede voor Nathaniel en een goede voor JC en Richard. Voor JC werd Stuart Townsend genoemd en voor Richard Marcus Schenkenberg.

Ik zal de url's even opzoeken als ik thuis ben, zo grappig.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 jun 2004 12:52

Heb eindelijk, tussen het leren van tentamens door, deel 2 uit van Marry Gentry "Een streling van de schemer". Whoehoe het wordt steeds beter jammer dat deel 3 nog op zich laat wachten.
Misschien toch proberen om de Anita Blake serie in handen te krijgen. :s

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 21 jun 2004 15:25

Eind september (28-09) komt Incubus Dreams uit,. Anita Blake 12. Dan nog paar maandjes wachten op de pocket....

Ik ben al aan het herlezen, maar weet nog alles uit mijn hoofd. Toch maar even laten liggen.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 30 jun 2004 20:51

Laurell K. Hamilton schrijft nu bijna dagelijks in haar weblog op haar website (ergens hierboven genoemd). Erg leuk om te lezen. In juli begint ze met het schrijven van het vierde Merry Gentry boek, A Stroke of Midnight.

En ze heeft het eerste hoofstuk van haar dertiende Anita Blake-boek al geschreven. Blijkbaar eindigt ze een boek altijd met het schrijven van een neuw hoofstuk van een volgend boek.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 04 jul 2004 23:14

Ik heb nog net plaats op mijn LKH plankje in mijn boekenkast voor een deel 12 en 13... daarna moet ze maar verhuizen naar een andere plank.

Waarom is de serie toch zo leuk? Is het het hoge soap gehalte? Dat zou raar zijn, want ik hou helemaal niet van soaps. Ik vermoed dat het de humor is en het grafisch beschreven moorden en seks. yep, sex sells :) Vooral de humor dan toch. Anita is gewoon een fijn personage, niet perfect (hoewel... soms komen haar gaven wel heel mooi uit in de situatie) maar juist heel menselijk, soms falend in haar persoonlijke relaties..

Zouden we niet allemaal stiekem Anita willen zijn??

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 04 jul 2004 23:36

Ik vind Anita's karakter leuk. Gewoon een sarcastische bitch, die doet wat nodig is (en soms de fout in gaat). De vechtscenes zijn goed, de spanning is goed. De sex wordt steeds grilliger, ik weet niet wat LKH nog allemaal van plan is met Anita...

Heb zojuist een link gezien voor de hoofdstukken 1-4 en hoofdstuk 38. Heb ze ook gelezen, beetje raar om hs 38 te lezen, zo'n sprong in het boek. En een AB boek moet je in een ruk uitlezen, niet stukje bij beetje, dus ik ben weer nijdig op mezelf nu..:-)

(for chappys 1-4)
http://www.livejournal.com/community/an ... tml#cutid1
(for chappy 38)
http://p213.ezboard.com/fguiltypleasure ... ID=6.topic

NIET lezen dus....

Bovendien, vraag ik me af, is het wel de bedoeling dat dit online staat? En zou het geen fanfiction kunnen zijn? Het is wel LKH's stijl, maar toch, het lijkt me niet handig als al 5 hs-en online staan.

Emeralddragon
Avonturier

Ongelezen bericht door Emeralddragon » 31 jul 2004 20:08

YES, heb eindelijk Anita Blake boeken in mijn bezit..!Ik was al n hevige fan met de serie van Merry Gentry maar denk dat ik nog meer addicted ga zijn nu... :$
Heb via Club n box-set kunnen bestellen van haar eerste 4 boeken, was wel niet echt goedkoop denk ik zo ...26.50euro voor 4 pocketboeken en dat was dan nog min mijn 10 procent... :s
Maar toch,denk dat ik zo vlug mogelijk-voor ik ze allevier uit heb dus-er nog n paar ga bestellen... :fluit:
Misschien toch s proveren om ze ergens wat goedkoper te vinden*hint,hint??*
Kan iemand me een tip geven waar??! ;)
Dank bij voorbaat!! :kwijl:

Plaats reactie