Laurell K. Hamilton

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 04 mei 2004 21:37

Elk boek is wel een afgerond verhaal, maar de grote lijnen lopen wel door. Dus je zult zeker hele stukken van het verhaal missen als je kriskras door elkaar leest.

Maankind
Toerist

Ongelezen bericht door Maankind » 05 mei 2004 20:05

Ben ik de enige die Kus van het Duister in het Nederlands heeft gelezen? (En dat dan voor een "jonkie" pfff :P) Die 18+ (of 16+) fragmenten vallen goed mee moet ik zeggen. Maar goed, het boek dus, ik had het intiutief geleend, en heb er geen spijt van gehad. Het verhaal las vlot, de karakterbeschrijvingen vond ik magnifiek en de gedachten van *weet naam hoofdpersonage al niet meer, is driekwart jaar geleden, moi is slecht* waren Tais Tengerig (kan me echt niet uitdrukken)
Wat ik wél minder vond aan het boek, was dat op het einde het verhaal pas écht écht begon. Nu snap ik hoe dat komt, wist toen nog niet dat het een serie is...

Beldaran
Toerist

De Bel leest Laurell K. Hamilton wel!

Ongelezen bericht door Beldaran » 06 mei 2004 06:42

Laurell K. Hamilton’s boeken worden geschreven voor lezeressen en lezers van betere Fantasy en Dark Fantasy.

Ik ben zo'n lezer en in de afgelopen 3 jaar heb ik 14 LKH boeken gelezen heb, 12 stuks uit de Anita Blake serie, (waarvan 11 stuks zowat achter elkaar) die mij door Amerikaanse Fantasy lezers werd aangeraden, plus de 2 hier in vertaling gebrachte Meriditt Gentry boeken. En ik kan jullie zeggen dat ik nog lang niet uitgelezen ben betreffende LKH.

Inhoudelijk hoef ik er niets meer over deze series te zeggen, dat hebben Phedre en Daenerys al uiterst bekwaam gedaan :-D :-D

Ik lees deze boeken met veel genoegen naast bijvoorbeeld David Gemmell, George R.R. Martin, Stephen King en Richard Laymon. Kortom ben je een ware Fantasy liefhebber dan geef je LKH een kans en dan moet het wel heel raar lopen als je niet verder gaat met LKH, want LKH is :s

Gr. Bel

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 06 mei 2004 22:30

Yay! De LKH club breidt zich uit! Ik wist wel dat we niet de enigen waren! Dank je, Beldaran en ook Maankind voor het uitleggen dat het enorm leuke boeken zijn :)

Archdruid
Toerist

Ongelezen bericht door Archdruid » 08 mei 2004 13:36

Was afgelopen donderdag in de bieb, zag Kus van het Duister staan en dacht "verrek, die heb ik al een tijdje terug (een jaar?) gelezen". Gezien de mini-hype in deze thread, moet ik toch even relativeren. Het was een aardig boek, maar ook niet meer dan dat. Ik had een beetje het idee dat de schrijfster een paar korte verhalen omgewerkt heeft om ze in een lang verhaal op elkaar te laten aansluiten. Bij vlagen spannend dus, maar ook als los zand aan elkaar.

<Archdruid zet zich alvast schrap tegen Dae en Phedre ;) >

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 08 mei 2004 14:08

Ik vind jou zooooo niet aardig!

En by the way, het is bagger wat je zegt.

Verder geen gestructureerde aanval, want het is je mening en het is natuurlijk niet jouw schuld dat je geen smaak hebt....

:evil: :evil: :evil: :P :evil:

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 08 mei 2004 18:33

<knikt fanatiek mee met Phedre>

Het is natuurlijk je goed recht om het niet leuk te vinden... maar je beoordeelt haar op 1 boek. En je beoordeelt haar als fantasy schrijfster, misschien. Maar het gaat mij in ieder geval om de relativerende humor in haar boeken, de romantische en erotische spanningen (van hoog soap nivo, maar daar hoeft niks mis mee te zijn: het is soap nivo van hoog grieks drama gehalte: cultureel verantwoord!!!) en op het feit dat ik haar verhaallijnen juist wel origineel vind.

Maar goed... niet iedereen heeft dezelfde goede en juiste smaak... :P

Archdruid
Toerist

Ongelezen bericht door Archdruid » 08 mei 2004 21:49

<Phew, dat viel nog mee. Afweerscherm naar beneden.> 8)

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk en het is duidelijk dat ze hier verschillen. Wel vreemd dat een generiek oordeel over mijn smaak geveld wordt op basis van mijn oordeel over dit ene boek. :evil:

Dae heeft gelijk dat ik alleen dit boek van LKH ken en dus daarover oordeel, maar ik geloof niet dat ik daarmee de schrijfster zelf en al haar andere boeken veroordeeld heb. Ik stel een (voorlopig) compromis voor: wanneer ik het volgende deel "Een Streling van de Schemer" in de bieb zie staan, zal ik het meenemen (en lezen) voor een "second opinion". :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 mei 2004 19:49

Oké ik heb de "Kus van het Duister" vandaag uitgelezen. Het boek leest inderdaad lekker vlot weg en de karakters worden goed uitgediept. Toch kreeg ik het gevoel als of het verhaal zich iedere keer herhaalde, maar dan met andere karakters (excl. hoofdpersoon) in een nieuwe situatie. Dit kan misschien worden verweten aan het feit dat de schrijfster een serie schrijft en in dit deel alleen de karakters wou beschrijven en een globale verhaallijn wou uitzetten. En dus schrijf ik de serie nog niet af.

Het verhaal op zich sprak mij namelijk wel aan en ben (na het voor mijn gevoel abrupte einde) benieuwd hoe het verder gaat.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 12 mei 2004 18:55

It begins a few weeks after the end of Caress of Twilight. Merry and her guards have moved onto the estate of the fey actress Maeve Reed, who is pregnant due to fertility rites performed by Merry and Galen. Public interest and political intrigue seem to be weighing down all her guards, and Merry herself is frustrated. King Kurag figures prominently in the book, as he attempts to thwart his alliance with Merry.

Dat gaat over Seduced by Moonlight, Merry Gentry 3.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mei 2004 22:53

:'( Wil ik net aan deel twee beginnen en dan gaat gij even vertellen hoe de situatie is aan het begin van deel drie. Leuk hoor :'(

Nu maar hopen dat je niet de hele clou van deel twee hebt verpest (zal wel niet) :-D

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 12 mei 2004 23:48

Hmm, is maar gewoon flaptekst, daar staat eigenlijk niet heel veel bijzondere info in over de gebeurtenissen van boek 2. Over een bijpersoontje alleen en die is vrij onbelangrijk. Je kunt nog steeds genieten van boek 2, denk ik.. :-D

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 23 mei 2004 20:38

Which means that once I put INCUBUS DREAMS to bed, then I take the break, and only then do I start on the fourth Merry book. Right now the titlte is, A STROKE OF MIDNIGHT. It may, or may not, be the final title.

Incubus Dreams (Anita Blake 12) is klaar, staat op haar website en zit tegen de 1000 blz. aan.. :-D

En dan de vierde Merry Gentry, yeah!

Je kunt op haar website ook Sigmund bestellen... :-D

Tobias Brogan
Toerist

Ongelezen bericht door Tobias Brogan » 23 mei 2004 21:07

Ik heb eens op het internet wat informatie over deze boeken opgezocht, en ik moet zeggen dat ze me wel erg goed/leuk lijken. Ik heb dus begrepen dat ik met Guilty Pleasures zal moeten beginnen. En aangezien ook deze boeken niet echt duur zijn, loop ik er over na te denken om dit deel dus aan te schaffen. :)

Cest la vie,
T. Brogan

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 23 mei 2004 22:53

Heel goed.... :klap:

(heel goed dat je begint aan de serie, bedoel ik, niet dat je uit hebt gevonden welk deel het eerste deel is.....)

Plaats reactie