Laurell K. Hamilton

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 27 sep 2006 12:59

Oei! Oud draadje!
Zijn de schrijvers nog aanwezig? Of zijn er inmiddels nieuwe fans?
Hier een nieuwe fan in ieder geval. Deze zomer bij toeval twee tweedehands Laurell K. Hamiltons gekocht en helemaal verslingerd geraakt op de avonturen van Merry en haar minnaars.
En ik ben dus wel benieuwd of er nog meer te vinden is. Ik zie in dit draadje dat er (nog?) niet veel vertaald is, maar ik ga eens op zoek.

Reldon Brimstone
Toerist

Ongelezen bericht door Reldon Brimstone » 02 nov 2006 08:19

Ik heb zelf deel 1 van Anita Blake gelezen (guilty pleasures). Erg leuk boek dat snel wegleest. Ik hoop ooit de rest ook nog wel eens te bezitten, maar dan moet ik eerst een keer langs gaan bij de American Book center ofzo. Ik lees ze liever in het engels, dan in het nederlands, maar Merry Gentry 1 heb ik in het nederlands gelezen uit de bibliotheek.

Hoeveel delen zijn er ondertussen van beide series verschenen?

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 02 nov 2006 11:29

Reldon Brimstone schreef:Hoeveel delen zijn er ondertussen van beide series verschenen?
Anita Blake zit inmiddels op 13, nummer 14 is in de maak. Merry Gentry zit op 4, nummer 5 is in de maak.

Overigens staat de lijst van Anita Blake officieel op 14, maar daar zit nog een novelle tussen op plek 13.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 02 nov 2006 18:52

Voor de Hamilton-fans die het nog niet wisten: de Anita Blake-verhalen worden ook omgezet tot strips (zie nieuws). De productie is in handen van Dabel Brothers, onder andere bekend van The Wood Boy (Feist), The Hedge Knight (GRRM) en A New Spring (R. Jordan). Kan mijns inziens dus weinig fout mee gaan. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 sep 2007 23:51

Weet iemand hier ook of de Merry Gentry en de Anita Blake serie's nog verder worden vertaald naar het Nederlands? De hoop hierop is bij mij eigenlijk al helemaal vertrokken, maar zou wel leuk zijn als ze het deden.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 09 sep 2007 11:30

Hou me ten goede, maar volgens mij ziet de uitgeverij niets meer zitten in de boeken. Wie weet dat ze erachter gekomen zijn dat de latere boeken, zeker die van Anita Blake, niet geheel meer onder het kopje 'fantasy' vallen. Maar goed, in het Engels zijn ze nog wel gewoon beschikbaar, dus de mogelijkheid om de serie uit te lezen is er altijd. :)

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 11 nov 2007 08:49

Net de drie volgende delen van Meredith Gentry in het engels binnengekregen, dus ik zit vandaag lekker onder mijn dekentje op de bank te genieten :)

Plaats reactie