Laurell K. Hamilton

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Laurell K. Hamilton

Ongelezen bericht door Phedre » 12 apr 2004 23:59

Heb net 'A Kiss of Shadows' uit en vond het erg vermakelijk... :-D

Het is een origineel verhaal, goed verteld, lekker sarcasme erdoor, wat 18+ elementen, maar vooral ook lekker spannend. Ik ben er gisteren in begonnen, las door tot 05.00 's vanmorgen en ben na een paar uur slaap weer verder gegaan. Ik ben bang dat dit een nieuwe verslaving gaat worden, heb totaal geen zin om een ander boek dan van Laurell K. Hamilton te lezen...:-)

Het is wel een x-rated boek en alleen in het engels. Er zijn wel boeken van haar vertaald, maar dat zijn er geloof ik maar 2, waarvan de eerste inmiddels niet meer leverbaar is. Ik geloof dat Daenerys ook fan is, haar positieve reacties op deze auteur got me hooked now.

Dus Hamilton mocht wel een eigen draadje, dacht ik zo. Ik ben nog aan het uit figuren welke boeken welke hoofdpersonen hebben. Ik weet dat er een stuk of 11 Anita Blake boeken zijn. In het boek dat ik gelezen heb, is Merry Gentry de hoofdpersoon (in een heel originele setting!), ook erg leuk.

Dae weet daar ongetwijfeld meer van?

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 19 apr 2004 21:01

Yay!

Een Laurell K Hamilton draad! *danst*

Ja, Anita Blake is net even anders dan Merry Gentry. Anita is een harde, steeds harder wordende, tante. Eh, dame. Meisje? Vrouw. :)

Zij is een necromancer, roept de doden op als beroep, zodat nabestaanden aan de zombie kunnen vragen of hij nog een laatste wil wil tekene, of de politie nog wat gegevens omtrent een duistere moord kan uitzoeken. Ze is daarnaast ook een officiele vampierdoder, die op bevel van de rechterlijke macht bepaalde rogue vampiers een staak door hun hart mag drijven. Ze doet dit werk met veel plezier.

Maar... Dan krijgt de plaatselijke vampier meester de 'hots' voor haar. En een romanticus dat die is! (PLus een uitzonderlijk lekker ding voor een ondode...) Maar Anita ziet meer in een nogal simpele, maar lieve schoolmeester... helaas blijkt dat nou juist weer een weerwolf te zijn. Arme Anita: daten is bijzonder moeilijk voor haar.

Door de 11 delen heen slingert Anita haar hart tussen de twee mannen (and I use that term losely). Beide heren weten haar te boeien en geven geen van beide op.

Natuurlijk zit er meer in dan dit bouquetreeks verhaaltje (hoewel het wel erg aantrekkelijk geschreven is). In elk deel komt Anita voor een bovennnatuurlijk probleem te staan dat zij met veel geweld oplost.

Het aantrekkelijke van deze serie is dat het echt fijn wegleest, zonder dat het saai wordt. Sterker nog, je herleest ze makkelijk nog een keer, omdat je er doorheen vliegt. Plus het zijn nu 11 delen! Met mijn leestempo kwma dat neer op zon 3 a 4 weken non stop leesplezier.

ps. Niet alleen voor dames, ook heren vinden dit vast leuk. Ik ken een paar mannelijke anita-fans ook. Wel met ook die 18+ elementen (of 16+ vind ik eigenlijk), want er komt hevige bovennatuurlijke seks met een vampier in een stomende badkamer in voor... Ehm. Ik ga nu even wat delen herlezen... ;)

ps 2: A Kiss iof Shadows is wel in het Nederlands vertaalt.

_______
"Who travels for love finds a thousand miles not longer than one."
Japans spreekwoord
Laatst gewijzigd door Daenerys op 28 mei 2004 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 19 apr 2004 22:42

Ik heb de eerste twee delen van Merry Gentry uit. En het eerste Anita Blake deel, Guilty Pleasures. Inderdaad heel anders dan Merry Gentry, maar erg leuk ook. Lekker spannend, verhaal zit goed in elkaar, je denkt echt mee met wat er gaat gebeuren. En er zit zoveel snelheid in het verhaal, het valt echt nergens stil. Enige echte minpunt is het teleurstellende aantal blz. van deel 1...:-(

Deel 2 hadden we niet liggen, maar is in bestelling. Ik heb in geen tijden een boek in 1 ruk uitgelezen, maar met de 3 Hamilton boeken die ik nu heb gelezen, kan ik weer 3 langdurende leessessies tellen. Echt niet neer te leggen. Ik ben idd erg enthousiast.

Ik denk dat je gelijk hebt over het herlezen. De werelden van MG en AB zijn ook zo leuk om in te vertoeven. Ze maakt het gemakkelijk om een beeld te vormen van die werelden.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 21 apr 2004 18:57

Er staan nog zoveel verwikkelingen te wachten als je pas deel 1 hebt gelezen. Maar wie zou jij kiezen: de vampier of de weerwolf?

Jean Claude heeft natuurlijk alles mee: looks, heerlijk accent, passie, het eeuwige leven zo'n beetje...

En Richard is ook leuk: gewoon, fijn om mee te praten en dingen mee te ondernemen in het daglicht, en toch ook wel een aantrekkelijk persoon.

Maar Jean Claude is dood en Richard wordt elke maan hariger en bloedorstig. Moeilijke keuze. Ik ben er zelf ook nog niet uit en ik heb nu 10 delen lang beide heren meegemaakt, zo ongeveer. Ikzou ze zeker allebei willen.. hehehehe. <kijkt schichtig op msn of Five er al is> Gelukkig hoef ik me alleen maar mijn gewone knul bezig te houden, die geen rare eetgewoontes heeft (behalve dan spaghetti op toast, maar dat is te overzien vergeleken met bloedzuigen en hertjes jagen).

Ben trouwens wel benieuwd wie van de overige Aeoniërs (mooi he?) geintresseerd zou kunnen zijn om deze serie te gaan lezen..

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 21 apr 2004 21:25

Deel 2 moet echt uit Japan komen ofzo, duurt eeuwen (is nog maar 2 daagjes geleden besteld, ben ongeduldig). Ik denk dat ik maar meteen de hele serie aanschaf. Dat heb ik nog nooit gedaan met een serie, maar deze is gegarandeerd helemaal goed. Ik kan ook niet goed uitleggen waar die spanning nu in zit (nou ja...maar d'r zijn kiddies hier..:-))

De rest van de bevolking hier is nog niet echt te porren voor Hamilton, vrees ik. Toch zou ik de raad geven om gewoon een een boek te pakken van Laurell K. Hamilton en erin beginnen. Na een paar bladzijden leg je hem niet meer weg.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 25 apr 2004 14:34

Maar dan vraag ik me dus af: waarom spreekt het mensen niet aan als iedereen die ik ooit een Hamilton verkocht/aangeraden heb er wild enthousiast over is?

Als ik moest kiezen tussen de hele serie WOT, alles van Fiest en alles van Goodkind meenemen naar een onbewoond eiland of de complete Anita Blake serie... Nou dan koos ik voor Anita, zonder twijfel!

... en dan des avonds bij het kampvuur zwijmelen bij de dingen die Jean Claude uithaalt, of griezelen bij de realistisch beschreven crime scenes met veel blood and gore. Of verzuchten dat ik ook een pinguinknuffelbeest wil...

Uit deel 2 'The Laughing Corpse' p.20
Messy, Dolph had called it. A master of understatement.Blood was everywhere, splattered over the white walls like someone had taken a can of paint and thrown it. There was an off-white couch with brown and gold patterned flowers on it. Most of the couch was hidden under a sheet.The sheet was crimson. A bright square of sunlight came through the clean, sparkling windows. The sunlight made the blood cherry-red, shiny.
p.123
Jean-Claude, Master Vampire of the City, walked towards us. He moved like a dancer, or a cat, a smooth, gliding walk. Energy and grace, waiting to explode into violence.

He wasn't that tall, maybe five-eleven. His shirt was so white, it gleamed. The shirt was loose, long full sleeved made tight at the wrist by three-buttoned cuffs. The front of the shirt had only a string to close the throat. He'd left it untied, and the white cloth framed the pale smoothness of his chest. The shirt was tucked into tighht black jeans, and onluy that kept it from billowing around him like a cape.

<...>

'Hello Jean-Claude,' I said.
'Greetings, my petite', he said. His voice was like fur, rich, soft, vaguely obscene, as if just talking to him was something dirty. Maybe it was.
Zeg daar maar eens nee tegen! :P

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 25 apr 2004 19:10

Daenerys schreef:Maar dan vraag ik me dus af: waarom spreekt het mensen niet aan als iedereen die ik ooit een Hamilton verkocht/aangeraden heb er wild enthousiast over is?

Of verzuchten dat ik ook een pinguinknuffelbeest wil...
Ik denk dat vooral de Merry Gentry titels (A Kiss of Shadows, A Caress of Twilight, Seduced by Moonlight) mensen het idee geven dat het zware damesromanzooi is. De Anita Blake titels doen dat weer helemaal niet (A Laughing Corpse...)

Maar het is natuurlijk vooral hele vette actie!!! Totaal niet dameslike, zeg maar. Misschien helpt het als we citaten blijven strooien, dat moet de aandacht wel trekken. Of mensen moeten lid worden van de WARP en als premieboek Een Streling van de Schemer te kiezen, want dat is 1 van de 5 mogelijke keuzes nu, zag ik!

Ha, die pinguins, dat had ik nou niet verwacht van AB... :-D

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 25 apr 2004 20:30

Phedre, we moeten aan LKH Promotie team opzetten... Toch vreemd dat verder niemand op dit forum reageert op deze draad. Of zou dat komen omdat ze allemaal onder de 18 zijn? :P

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 26 apr 2004 19:13

Ik denk dat de boeken misschien wat te heftig zijn voor de jonkies hier. Het is natuurlijk best confronterend allemaal. Je moet wel sterk in je schoenen staan, wil je die boeken uit kunnen lezen.... :lol:

Maar serieus, 2 boekverkopers zijn laaiend enthousiast en niemand is van plan om het te gaan lezen, dat vind ik wel wat maf. Blijven we allemaal stug de bekende titeltjes lezen, alle Feist-, Jordan- en Goodkindboeken? Probeer eens wat nieuws! Dankzij het enthousiasme van Daenerys ben ik begonnen met Laurell K. Hamilton en inmiddels heb ik 3 boeken verslonden (ja, verslonden..:-)). De enige reden dat het er maar 3 zijn, is dat de andere delen (behalve 10 en 11) niet op voorraad waren. Ik ben nog nooit zo zeker geweest van een serie. Ik heb t/m deel 6 al besteld, volgende maand bestel ik de rest, zonder twijfel.

Wil nou niemand een beginnetje wagen?

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 28 apr 2004 09:21

Hmm. Ik denk dat niemand behalve wij twee-en deze draad leest. :) Onze eigen prive draad, dat is wel cool!

Is er al een deel 3 uit van Merry Gentry eigenlijk? Want dan heb ik nog wat te bestellen.

Trouwens, wist je dat Laurell ook wat delen van de Star Trek pockets heeft geschreven? Toevallig had ik er 1tje staan: Nightshade. Waarin Worf plotseling diplomatieke onderhandelingen moet voeren als Picard gevangen wordt genomen. Best een leuke titel.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 28 apr 2004 14:19

Ja, Seduced by Moonlight, maar alleen in hardcover nog. Ik heb een spoiler erover gelezen op fantasyfan.nl (daar lopen nog wat Hamilton-fans rond). Ik had hem gelezen voordat ik mezelf tegen kon houden, zo gaat dat met spoilers....

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 29 apr 2004 18:43

Ach ja, spoilers... <rolt ogen>

En dit is nog steeds onze prive draad.. niemand die Hamilton aandurft...??? Ik zou het wel grappif vinden om te lezen waarom dan niet. Dus misschien wel leuk als iemand anders ook iets in de draad zegt...

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 29 apr 2004 21:06

Daenerys schreef:En dit is nog steeds onze prive draad.. niemand die Hamilton aandurft...??? Ik zou het wel grappif vinden om te lezen waarom dan niet. Dus misschien wel leuk als iemand anders ook iets in de draad zegt...
Kunnen we niet een poll maken?

"Waarom lees jij Laurell K. Hamilton niet?" .....:-)

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 29 apr 2004 21:54

Hmmm.... Alleen als antwoorden 'Geen idee', 'Welk boek?' Of 'Ik ren nu naar de bieb, ohnee... die is dicht en morgen gaan we op vakantie...' er bij staat.... ;)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 30 apr 2004 12:01

Chaman schreef:Hmmm.... Alleen als antwoorden 'Geen idee', 'Welk boek?' Of 'Ik ren nu naar de bieb, ohnee... die is dicht en morgen gaan we op vakantie...' er bij staat.... ;)
Hehe, de eerste 'vreemdelingen'-post. Godzijdank. Maar wat een baggerantwoorden, wat moeten we daar nou mee? Je mag van mij best op vakantie, hoor, maar alleen als je direct daarna een Hamilton oppakt. De Merry Gentry serie begint met 'A Kiss of Shadows' en de Anita Blake serie begint met 'Guilty Pleasures'. Nou, laat weten wat je ervan vond!

(hoezo, pressure...:-))

Plaats reactie