Raymond E. Feist

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

bloedwacht
Groentje

Ongelezen bericht door bloedwacht »

Is het jullie ook wel eens opgevallen dat bij de uitgever M nog al wat fouten met vertalen zijn gemaakt. Bijvoorbeeld 1 grote fout kan ik mij herinneren, ik weet niet meer in welk boek maar daar verwisselen ze beer en zwijn (engels bear en boar) met elkaar. Dat vond ik wel zo'n grote blunder. Ik moet er bijna van huilen dat ze zo stom kunnen zijn.

Voor de rest, om even om het topic te blijven als ik dat niet ben, verslind ik alle boeken van Feist. Ik moet er nog maar vier en dan heb ik ze allemaal inclusief de 2 boeken van de sage van de duisteren oorlog, en ik vind de nieuwe omslag veel mooier je weet tenminste wat de voorkant is. :P

P.s. het mooiste hoofdstuk komt uit de drie huurlingen en het is 1 of 2 pagina's lang. Als je het nog niet gelezen hebt doen en degene die het gelezen hebben weten wat ik bedoel. De humor :klap:
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter »

Hij heeft het al eens eerder gezegd, maar hier is het nog eens:
Raymond E. Feist schreef:At this point I have plans to finish the Riftwar Cycle, which has five books to go, and then begin a new series in a new universe. So after I finish the Midkemian stuff, it'll be a while before I get back to it, I think, as I'll be focusing on a new franchise.
Revolutionair. Ik ben benieuwd. Na een stuk of 6-7 boeken was ik toch wel een beetje uitgekeken op de wereld van Feist. Juichen jullie zo'n frisse start toe of is Feist onlosmakelijk verbonden met zijn universum? Heeft de man eigenlijk ooit iets geschreven dat zich niet in Midkemia of Kelewan afspeelde, afgezien van Elfensprook?
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Nou ik ben benieuwd. Feist vind ik persoonlijk lekker weg lezen. Het verhaal van Magier en alle opvolgende delen en spin-offs heb ik inmiddels wel een of twee keer gelezen (behalve de laatste twee boeken, daar ben ik door tijdgebrek nog niet aan toe gekomen).
Midwinter schreef:Juichen jullie zo'n frisse start toe of is Feist onlosmakelijk verbonden met zijn universum?
Een nieuwe wereld en setting zou niet verkeerd zijn denk ik, dan heb je weer een boel nieuwe mogelijkheden als schrijver, lijkt me zo. Voor mij is Feist niet onlosmakelijk met Midkemia en Kelewan verbonden. Elfensprook heb ik ook met veel plezier gelezen. Ik ben juist benieuwd wat hij verzonnen heeft als omgeving voor de nieuwe serie.
Midwinter schreef:Heeft de man eigenlijk ooit iets geschreven dat zich niet in Midkemia of Kelewan afspeelde, afgezien van Elfensprook?
Voor zover ik weet niet. Het staat me zelfs bij dat de wereld Midkemia niet door hem alleen is bedacht, maar met een vriendengroep tijdens een RPG spel geloof ik.
nanaika
Toerist

Ongelezen bericht door nanaika »

Ik heb alle boeken van Raymond E. Feist gelezen behalve de Keizerrijk trilogie. Zit nog steeds te twijfelen of ik ze moet gaan lezen (mijn vriendin zei dat het geen leuke boeken waren en moeilijk weg te lezen).

Weet Iemand ook wanneer het 3e deel van De Sage van de Duistere Oorlog uitkomt? Ik wil weten hoe het verder gaat! :)
ghalomandron
Toerist

Ongelezen bericht door ghalomandron »

Ik dacht op de website van dromen en demonen gelezen te hebben in november. Maar aangezien die website echt alles goed opvolgt, kan het wel misschien langer duren. Maar je kunt nu hopelijk aftellen :feest:
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

In onze eigen Verschijningsdraad staat ook november. Al is dit natuurlijk niet gelijk een garantie, aangezien de uitgeverijen nog wel eens op het laatste moment willen schijven met data.
delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea »

nanaika schreef:Ik heb alle boeken van Raymond E. Feist gelezen behalve de Keizerrijk trilogie. Zit nog steeds te twijfelen of ik ze moet gaan lezen (mijn vriendin zei dat het geen leuke boeken waren en moeilijk weg te lezen).

Weet Iemand ook wanneer het 3e deel van De Sage van de Duistere Oorlog uitkomt? Ik wil weten hoe het verder gaat! :)
Dan is jouw vriendin toch een van de weinigen, denk ik. Velen rekenen de Keizerrijktrilogie tot Feists beste werk, mezelf inbegrepen. Lezen die handel!
nanaika
Toerist

Dan ga ik toch maar eens naar de winkel of de bieb om de keizerrijk trilogie te gaan lezen. ^^
Komt het echt al in november? Ik dacht dat het nog wel een jaar zal gaan duren. :O Weet ik ook wat ik voor me verjaardag moet gaan vragen 8)
jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow »

Ik heb the Riftwarserie nu bijna uit, maar ik zit te twijfelen of ik hierna aan The Snake Wars begin of aan The Empire Sequence, ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

De Keizerrijk-saga heb ik nooit gelezen, maar ik hoor er goede dingen over. Hij sluit niet aan op de eerste trilogie, maar dat doet de Slangenoorlog ook niet echt. Voor het verhaal zal het dus weinig uitmaken welke serie je eerst leest.
Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain »

Voor zover ik begrepen heb, loopt de Keizerrijk trilogie parallel aan het boek Magier. Maar het is al een tijdje geleden dat ik de vier boeken gelezen heb.

~ Agravaìn ~
Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre »

Deel 3 staat inmiddels gepland voor 2008 ergens.
nanaika
Toerist

2008 pas :'( ?? Grrr... altijd als ik een nieuwe boek wil kopen verschuift de verkoop datum.
Ik las ergens dat Raymond E. Feist ging stoppen met schrijven over Midkemia. Weet iemand hier of dat ook echt waar is?
Midwinter
Oprichter
Contacteer:

Daar is nog niet zo veel over bekend, maar het is een feit dat hij met een nieuwe setting bezig is. Of hij daarmee Midkemia definitief vaarwel zegt... who knows? Het heeft al eens eerder op Aeon gestaan (dit nieuwsbericht).
ghalomandron
Toerist

Ongelezen bericht door ghalomandron »

Nanaika, ik vind het ook erg dat die datums bij dromen & demonen vaak onjuist zijn. Ik vind dat ze dan beter niks moeten zetten!! Maar ons geduld zal beloond worden !!!
Plaats reactie