Raymond E. Feist

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Raymond E. Feist

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 nov 2009 13:24

Spoiler:
Je kan ook gewoon de Spoiler knop gebruiken.
En als je het puur over 1 boek wilt hebben, kun je er ook een apart topic van maken in de boekengalerij.

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 04 nov 2009 14:57

Ok Ys, bedankt.

Zijn er hier ook Feist fans die de boeken meer dan 1 keer lezen?

Ik heb zelf namelijk de hele serie minimaal 2 keer gelezen. Mijn favoriete boeken van Feist heb ik zelfs denk ik zo'n 4 a 5 keer gelezen. :$
Maakt me dat nou een freak, of hebben er zoals gevraagd meer mensen last van?

Wat zijn jullie favoriete boeken van ReF?

En ook wel eens fouten opgevallen in de verhalen?
Spoiler:
Mij viel namelijk op dat in de Dasati trilogie werd verteld dat Erik nooit getrouwd is geweest en geen kinderen had. Dat van die kinderen ok, maar in Verbrijzelde kroon werd wel duidelijk gemaakt dat Erik met Kitty zou gaan trouwen.
Na vandaag zoeken kwam ik daar een uitleg over tegen op de officiele site van Feist
Spoiler:
It's a plot thread that I just dropped for a bunch of reasons. That happens sometimes. Assume that Erik and Kitty never quite got around to tying the knot and she got tried of waiting around for him to put her ahead of duty. It's probably a story that I could have used as a sub-plot had I don't any bridging novels between Shards and Flight, but fact is, it just didn't interest me enough to continue with it. My only reason for introducing the relationship in the first place was to show Erik in a relationship that after I finished the novel i realized showed us nothing about him we didn't already know. It's not a bad thing, and didn't take up too much space, but we already knew he was a caring, loyal guy. She just allowed him to discover it. I might have done a better job if I had a line or two more where Erik said something like he almost got married and never had children because duty kept getting in the way.
Best, R.E.F
Bron: Crydee.com

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 04 nov 2009 22:19

Ik heb Feist recent herondekt en ik geniet weer als vanouds van zijn boeken. Ik heb de Krondor boeken twee keer gelezen. Ook de boeken over het Conclaaf der Schaduwen heb ik twee keer gelezen. Ik zal ze vast nog wel een keer gaan lezen in de toekomst. De andere boeken wil ik ook herlezen maar die heb ik zelf niet en Feist is in de bieb nog steeds zo populair dat zijn boeken daar nauwelijks te krijgen zijn. Maar ik ga er zoveel mogelijk zelf kopen. Met Krondor, De boodschapper, De eerste legende van de grote scheuring, Conclaaf der Schaduwen en de Saga van de Duistere Oorlog neemt mijn Feist collectie overigens al een vrij grote plaats in in mijn boekenverzameling.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 jul 2012 09:55

Ik heb recent Een boosaardig sprookje van hem gelezen. Redelijk goed verhaal, alleen het einde vond ik ineens wat overdreven.
Ik wil nu wel meer van zijn boeken gaan lezen. De volgorde heb ik hier al enkele keren tegengekomen, das geen probleem, maar waar haal je die boeken nog he? Zou mynx ze niet nog 1 x willen uitbrengen zodat ik ze kan verzamelen :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 jul 2012 10:55

Uiteindelijk komt er vast wel weer een keer een reprint van de boeken. Feist is wel veel verkocht namelijk en er is wel vraag naar. Kwestie van afwachten.

Daarnaast zijn ze tweedehands ook nog wel goed verkrijgbaar volgens mij. Het is echter wel een lange reeks van boeken. Maar zeker de moeite waard. Vooral de eerste delen en de Krondor-trilogie. Deze laatste is ook prima los te lezen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 jul 2012 15:08

Dat Krondor een aparte serie was had ik nog niet door. Goed dat je het nog eens vermeld!
Ik houd 2-handssites zeker in het oog. Enkele van de delen die ik heb, heb ik op een boekenfestijn gekocht, misschien dat er daar nog andere delen te vinden zijn?

Plaats reactie