Dan Brown

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

sanvanos
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door sanvanos »

Dan Brown,

Heerlijk materiaal. Ik heb al zijn boeken gelezen. Geen ingewikkelde zinnen. Het leest erg vlot. Heerlijke spanning. Ik als je de boeken allemaal gelezen hebt merk je inderdaad dat er een stijgende lijn in de qualiteit van schrijven zit. Comercieel? Zeker. Maar is dat erg? Nee helemaal niet. Waarom wort daar toch altijd op afgegeven. Mensen die dingen perse niet willen lezen/kijken omdat het "commercieel" is missen gewoon een lekker amusant verhaal. Verhalen in het geval van Brown. En dat sommige verhalen voorspelbaar zijn vind ik persoonlijk niet erg, zolang het maar niet zo voor de handliggend is dat er absoluut geen twijfel meer bestaat.

De vergelijking van boeken met films is voor mij altijd een ongelijke strijd. Ik ken geen film die beter is dan het boek. (als mensen daar wel voorbeelden van hebben houd ik me aanbevolen)
De film was amusant, mooi geschoten, maar daar houd het toch wel bij op. Het zelfde geld bijvoorbeeld voor de verfilmingen van de Harry Potter reeks. Ik vermaak me altijd met de film, maarals je de boeken niet hebt gelezen dan mis je enorm veel.

Iets wat redelijk in de buurt komt van een perfecte verfilming is volgens mij het LOTR epos. Maar zelfs daar vallen dingen weg, en dat vind ik gewoon jammer.

Als je een beetje van spanning houdt is Dan brown gewoon een aanrader. Bekijk het zo, vind je het niks, ben je er ook zo doorheen ;)
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Dan Brown

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

En zijn er al Aeoniërs die het nieuwe boek hebben gelezen? Beviel het?
Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine »

Ik heb hem gekocht, maar ik ben nog even in Dracula bezig... binnenkort kan ik er hopelijk meer over vertellen!
Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie »

Ik heb hem vorige week gekocht, en ik hoop hem heel binnenkort te kunnen lezen :)
Minnie
Beheerder

In mei komt er een nieuw deel uit in de Robert Langdon-serie: Inferno.
Ik wil het boek wel lezen, maar ik ga hier geen geld aanhangen, dus het wordt er eentje uit de bieb!
Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd »

Waarom niet zelf goedkoop kopen dan? Waren de eerdere delen zo slecht?
Minnie
Beheerder

Het zijn spannende boeken, maar niet echt hoogstaand. Bij Het verloren symbool had ik het gevoel dat het echt een remake was van De Da Vinci code, en dat de auteur nogmaals iets wereldschokkends ging verkondigen. Wat dus niet gelukt is...
Het Bernini mysterie vond ik wel heel goed. Maar de andere halen maar de middelmaat.
Dus, ik geef de boeken wel nog een kans, maar ik spaar liever mijn centen voor fantasy-boeken. ;)
Plaats reactie