Patricia Cornwell

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

MelekKalbi
Fortuinzoeker

Patricia Cornwell

Ongelezen bericht door MelekKalbi »

Heeft iemand Blow Fly gelezen? Ik was echt zooo teleurgesteld!
Ik had hele hoge verwachtingen, want in The Body Farm verteld dr. Bill Bass over Patricia Cornwell en hij zegt dat ze altijd veel research doet naar de specifieke eigenschappen van lijken in bepaalde condities etc. Ze had ook het voorwoord van dat boek geschreven.

Maar ik vond het echt een vreselijk boek(Blowfly dus, niet The Body Farm, die was super), ze spring ontzettend van de hak op de tak, de hoofdstukken zijn heel kort (soms minder dan 1 blz !!) en dan schrijft ze 2 of drie hfst. over het ene onderwerp en dan weer 1tje over een andere en dan weer een volgende en dan weer terug, etc. Echt super irritant. En bovendien heb ik zon 100 blz gelezen en ze wist me niet te boeien. Het verhaal kwam maar niet op gang en nog erg vergezocht ook.

Nouja, ik ben dus niet van plan nog andere boeken van haar te gaan lezen. Maar misschien heeft iemand een boek van haar gelezen waar je wel tevreden over bent, en kun je me op andere gedachten brengen..?
MelekKalbi
Fortuinzoeker

Hmmz, kennelijk is ze dus niet zon heel populaire schrijfster :P
MelekKalbi
Fortuinzoeker

Okok, ik bedoelde niet dat ze compleet impopulair is, duh ik weet dat ze in elk geval een paar jaar geleden ontzettend populair was. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat haar werk hier niet zo veel gelezen wordt, of dat mensen het niet boeiend genoeg vinden om over te discusseren.

(hihi, jouw conclusie is ook te snel getrokken hoor: Je weet nog steeds niet of mensen wel of niet de boeken van Cornwell lezen, ze kunnen ook gewoon geen zin hebben om op de topic te antwoorden of het topic uberhaubt niet hebben gezien. Sorry, just me being technical again. :P )
Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys »

*edited*
Laatst gewijzigd door Daenerys op 06 jun 2005 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MelekKalbi
Fortuinzoeker

Maar het kan ook zijn dat iemand wel de boeken van Cornwell heeft gelezen en wel het topic(kom er net achter dat ik weer eens de topic ipv het topic heb gezegd :fluit: ), maar gewoon geen zin hebben om erop te antwoorden :P . (waarschijnlijk omdat we een beetje offtopic aan het dwalen zijn, maarja)
En de mensen die de boeken kopen, hoeven ze nog niet te lezen. Ja ik weet de kans daarop is miniscuul, maar het is wel mogelijk.
Minnie
Beheerder

Re: Patricia Cornwell

Ongelezen bericht door Minnie »

De eerste boeken van haar rond Kay Scarpetta vond ik ook niet zo heel leuk. Maar ik heb er een heel deel gekocht, zonder er eerst 1 te proberen :roll: , dus vind ik dat ik de andere boeken ook moest proberen. (jaja, ik ben raar, ik weet het :lol: )
Hoe verder in de serie, hoe beter het wordt. Kay vond ik eerst een irritante dame, die vervelend doet en vervelende gewoontes heeft. Maar verder in de reeks verminderd dit en is het personage menselijker. Zelfde met Pete Marino eigenlijk. Eerst is hij gewoon een echte eikel, maar eens je hem wat beter leert kennen valt het wel mee. :)
Minnie
Beheerder

Re: Patricia Cornwell

Ongelezen bericht door Minnie »

En verderop in de serie worden de mensen wel weer irritant.
Of denk ik dat maar? Nou ja, ik wil de boeken wel nog lezen, maar kopen doe ik ze niet meer. Integendeel, ik heb de delen die ik had verkocht. :P
Ik heb al 15 delen van deze serie gelezen, het onderwerp intresseerd me wel, maar de uitwerking is wat minder. Dan vooral het persoonlijke leven van Scarpetta begint me wat te irriteren.
Spoiler:
En dat is sinds dat Benton zogezegd dood was.
Plaats reactie