Terry Pratchett

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 03 sep 2004 18:47

Sorry..... :(

Ik geloof dat het zeker is, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. De verkoop van de boeken viel erg tegen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 07 sep 2004 21:35

Heb het boek Reaper Man met veel plezier gelezen, verder eigenlijk geen van zijn ander werk gelezen. Maar dat boek vond ik in ieder geval leuk.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 07 sep 2004 22:35

Ik heb de Kleur van Toverij uit (al paar daagjes) en vond het einde nog wat plotseling. Zal dus maar doorlezen in de omnibus. Mijn favoriete karakter is de Bagage, absoluut..:-)

Jee
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jee » 15 sep 2004 13:41

Pratchett is precies goed. Lekker slap! De dood is een favoriet caracter ja, en de bagage is werkelijk fantastisch... heerlijk!

Esk
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esk » 16 sep 2004 09:57

Ik ben ook een all-time Pratchett fan (zie ook m'n nick ;) ), maar ik kan niet zeggen dat ik een all-time favoriet karakter heb uit de boeken :s . Het zijn er gewoon meerdere. Ik vind de DOOD en de bagage erg leuk, daarnaast natuurlijk granny weatherwax en Nanny Ogg (oftewel Opoe Wedersmeer en Grootje Nack). In het begin vond ik aan de boeken met de nachtwacht (flinx/vimes, biet etc.) niet heel veel aan, maar de karakters hebben zich wel een heel eind ontwikkeld en worden steeds leuker :) .
Ik vind trouwens Paul Kidby, de huidige tekenaar van de Pratchettboeken ook erg goed. Hij kan humoristisch tekenen en zijn tekeningen passen gewoon bij de verschillende karakters.

Groetjes, Esk

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 apr 2005 23:36

Weet hier iemand al wat meer over The Science of Discworld 3? Of deze al uit is of wanneer deze mogelijk uitkomt?

Egwene
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Egwene » 07 apr 2005 22:53

Ik heb al van mensen gehoord die hem aan het lezen zijn, dus....

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 apr 2005 22:39

Mooi dan ga ik dat even in de gaten houden.
Bij Bol staat het boek trouwens op verschijnen: 5-5-2005.

Esk
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esk » 12 mei 2005 21:09

Ik wacht op de paperback. De eerste twee Science of Discworld-boeken heb ik ook in paperback. Ik heb de hardback versie trouwens al zien liggen in de boekhandel. Ik ben ook zeer benieuwd naar het onderwerp van dit boek, dus Ys: als je 'm gelezen hebt, wil je dan korte impressie plaatsen??? :-D

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mei 2005 21:18

Hier de omschrijving die er staat op bol.com.
Bol schreef:Roundworld is in trouble again, and this time it looks fatal. Having created it in the first place, the wizards of Unseen University feel vaguely responsible for its safety. They know the creatures who lived there escaped the impending Big Freeze by inventing the space elevator - they even intervened to rid the planet of a plague of elves, who attempted to divert humanity onto a different time track. But now it's all gone wrong - Victorian England has stagnated and the pace of progress would embarrass a limping snail. Unless something drastic is done, there won't be time for anyone to invent spaceflight and the human race will be turned into ice-pops.;Why, though, did history come adrift? Was it Sir Arthur Nightingale's dismal book about natural selection? Or was it the devastating response by an obscure country vicar called Charles Darwin, whose bestselling Theology of Species made it impossible to refute the divine design of living creatures? Either way, it's no easy task to change history, as the wizards discover to their cost. Can the God of Evolution come to humanity's aid and ensure Darwin writes a very different book? And who stopped him writing it in the first place?
De titel van deel 3 is: Darwin's Watch
Volgens mij zegt dit wel genoeg maar goed met Pratchett weet je het maar nooit. :)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 mei 2005 21:52

Reaper man in mijn handen geduwd gekregen (hoe kon het ook anders :P) en met veel plezier gelezen. Humor op zijn toppie... al moest ik er eerst even inkomen.

LonelyDay
Toerist

Ongelezen bericht door LonelyDay » 28 mei 2006 08:13

Ik ga zo "de kleur van toverij" ophalen in utrecht... ik heb er op geboden op ebay. Ik hoor van veel mensen dat het een erg leuk boek is, ik ben benieuwd :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 21 nov 2006 20:06

Ik ben de laatste maanden fanatiek bezig aan de discworld serie (je moet wat als je iedere dag 2 uur in de trein zit). Mijn favorieten komen toch wel de watchserie. De boeken met die drie heksen kan ik echter wat minder waarderen..
Wat ik erg sterk vind is dat er steeds kleine dingen uit de oudere boeken terugkomen :)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 nov 2006 17:02

Ik heb er een paar gelezen.
Ik lees alles in het Nederlands.
Ik heb Meidenzeggenschap gelezen en ook denk ik Octarijn of de kleur van magie, weet niet meer hoe het boekje heet, en nog wel een paar.
Magere Hein...lache.

Het mooiste vind ik de vindingrijkheid van pratchett.
Vind maar eens een nieuwe kleur uit.
Bezield perenhout, jongens wat zou ik graag een stukje hebben.

Hmmm, binnenkort nog maar eens naar de bibliotheek on er een paar te lenen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 nov 2006 17:35

Een jaar terug heb ik vier omnibussen (schrijf ik het zo goed) van schijfwereld gekocht voor erg weinig. Ik lees niet zo veel, maar ben ondertussen in de derde begonnen. Ik vermaak me echt smakelijk als ik ze zit te lezen. Vooral 'Plaagzusters' met de verwijzingen naar personen als Laurel & Hardi (de dikke en de dunne) en de slechte heks van doornroosje aka de schone slaapster.
Ik zie het ook gewoon allemaal voor me.. :lol: jaja levendige fantasie.

Plaats reactie