Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

whitedragon
Kosmonaut

Robin Hobb

Ongelezen bericht door whitedragon » 05 feb 2004 17:16

Het is een schande! Er was nog geen topic over Robin Hobb! Wat vinden jullie van haar boeken en welke serie is het mooist?

Ik heb zelf helaas nog niet zo veel van haar gelezen. Alleen maar de eerste 2 boeken van de nar en "moordenaarsleerling". Ik heb gehoord dat die laatste een verkorte versie is van Leerling en meester, maar ik weet niet of dat klopt. Ik wil nu verder in de boeken van de nar, maar voor deel 3 is bij de bieb een wachttijd van... jawel... 3 maanden!!!!! Hallo bieb, misschien even wat bijbestellen... Dat hebben ze trouwens al gedaan staat op de site, maar wel een beetje laat dus.
Zucht, maar ik kan het geld echt niet opbrengen om hem te kopen..

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 05 feb 2004 17:23

Ik dacht juist dat Leerling & Meester een verkorte versie van Moordenaarsleerling was.
Leerling en Meester heb ik net uit en dat is een goed boek. Niet waanzinnig maar goed en ben nu net begonnen aan Moordenaar des Konings oid

Caemlin

Ongelezen bericht door Caemlin » 05 feb 2004 22:21

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik geef het eerlijk toe: Ik haat de boeken van Hobb. :x

Ik weet niet waarom, maar ik heb een hekel aan de hoofdpersonen, ik kan gewoon niet met ze meeleven. Eerlijk gezegd, ik hoop dat ze aan het einde van de boeken dood gaan.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 05 feb 2004 22:27

Ik ben dol op Hobb, ben dol op Fits en ben dol op Nachtogen. Om de een of andere reden, Caemlin, heb jij een hekel aan alles wat ik leuk vind, Kill Bill, Hobb en er was nog een boek.... :lol:

Hobb is geweldig om te lezen, ik bewaar nog steeds Lot van de Nar voor een paar vrije dagen en ik heb De Levende Schepen nog niet gelezen, maar de andere 5 boeken vond ik absoluut geweldig. Ze heeft ook boeken geschreven als Megan Lindholm, maar die schijnen veel minder goed te zijn. Ze liggen heel vaak bij Boekenvoordeel. 'Het Rendiervolk' en 'Wolfsbroeder'.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 06 feb 2004 11:59

Haha, da's niet slim van haar, haar echte naam gebruiken voor boeken die minder goed zijn(al weten we nog niet of dat waar is natuurlijk)... Dat kan ze dan beter andersom doen..

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 06 feb 2004 15:48

Denk niet dat ze van plan was om minder goede boeken te schrijven..:-) Bovendien schijnt ze in het echt net weer even iets anders te heten...

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 06 feb 2004 15:53

Dus heeft ze 2 pseudoniemen?
Ik snap trouwens niet dat mensen niet onder hun eigen naam willen schrijven.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 06 feb 2004 22:58

Nou, sommige achternamen zijn niet zo 'hip'....:-) Hobb klinkt een stuk internationaler dan Lindholm en dat soort dingen werken wel door in je populariteit. Bovendien is Robin zowel vrouwelijk als mannelijk. Veel mannelijke lezers lezen geen boeken geschreven door vrouwen (ego-issue..:-)). William Sarabande heet eigenlijk Joan Cline of iets dergelijks. Er zullen wel allerlei redenen achter zitten. Je gaat toch het publieke leven in. Niet iedereen wil dat met zijn eigen naam doen.

Ik geloof trouwens ook niet dat iemand hier inlogt met een eigen naam, het zijn allemaal pseudoniemen. Mijn ouders hebben mij geen Phedre gedoopt (helaas)... :-D

Mijn achternaam is ook niet geschikt als internationale schrijversnaam. Klinkt veel te nederlands, niet uit te spreken in het engels, wat heb je daar nou aan?

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 07 feb 2004 08:58

Ja daar heb je wel gelijk in, mijne kunnen ze geeneens in het Nederlands uitspreken laat staan in het Engels :P

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 07 feb 2004 15:03

Idem bij mij, hoewel hij niet zo moeilijk is hoor maar er zijn mensen die altijd iets speciaal met mijn achternaam willen doen en dat is ZO hatelijk...

Anyway Back to the topic
:$ Eigelijk heb ik nog geen één boek van haar gelezen... maar niet mijn schuld hoor, in de bib is hij altijd uitgeleend (ze hebben maar 1 boek van haar :( Het Magische Schip)
Maar ik ben toch van plan één boek van haar te lezen... (als ik mijn 'nog te lezen lijstje' heb afgewerkt :P )

- Seven -

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 07 feb 2004 15:33

Phedre schreef:Ik ben dol op Hobb, ben dol op Fits en ben dol op Nachtogen. Om de een of andere reden, Caemlin, heb jij een hekel aan alles wat ik leuk vind, Kill Bill, Hobb en er was nog een boek.... :lol:
.
Onze meningen komen blijkbaar weeral overeen, Phedre, want ik vind Hobb absoluut the Queen! :-D She's the best! De wereld die ze schept is zo magisch en toch zo echt. Toen ik 'Leerling en Meester' voor het eerst las, liep ik echt op wolkjes, alsof ik constant 'weg' was. :love:
De boeken van de levende schepen zijn ook machtig (hoewel ik enkel het eerste heb gelezen...). Ik ben momenteel bezig aan 'Duin', wellicht de allerbeste sf ooit geschreven... Misschien een topic-idee? :)

Morena
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Morena » 07 feb 2004 16:26

Ik heb nog niks van Hobb gelezen. *bloos
Maar ik heb net zoals Seven een nog te lezen lijstje, alleen staan er nu zo veel boeken op,
en heb ik veel te weinig tijd.. Maar gelukkig is het bijna vakantie =D

Maar welk boek raden jullie me aan om mee te beginnen?

Dragonstein
Toerist

Ongelezen bericht door Dragonstein » 07 feb 2004 22:41

Dan zal ik me ook maar aansluiten bij Phedre en Piquedram... :-D
Hobb is de beste...

Moordenaarsleerling was m'n eerste echte fantasyboek (kinderboeken niet meegenomen). Heb de rest vrij snel er achteraan gelezen. Tenminste... de nar was toen nog niet geschreven.
Echter, in tegenstelling tot jullie, vond ik Wolfsbroeder en het Rendiervolk best wel aardig... een heel andere stijl, maar zeker niet slecht.

Ik dacht dat 'Margaret Astrid Lindholm Ogden' haar echte naam was...

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 08 feb 2004 13:09

Ik weet nog niet zoveel van Hobb, maar ik denk dat de boeken van de zieners het makkelijkst zijn om mee te beginnen Morena.. (die begint met Leerling en meester geloof ik)De kennis daaruit is in ieder geval wel handig voor de Boeken van de Nar. De boeken van de levende schepen heb ik nooit gelezen (nou ja een paar bladzijden maar toen moest het boek terug naar de bieb want hij was gereserveerd). Die boeken zijn volgens mij weer heel anders dan de andere series, maar als het verhaal je leuk lijkt (zal wel op de achterflap staan) kan je daar ook mee beginnen natuurlijk.

Wat zeggen Phedre en Daenerys hierover?

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 08 feb 2004 15:56

Ik zou ook voor de Zieners gaan (Leerling & Meester).
In het begin moet je ff doorzetten want ik kwam er een beetje moeilijk in maar daarna leest het lekker snel.
Het verhaal is wel grappig, ik vond Hobb geen topper maar een goede schrijver

Plaats reactie