Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Vivacia
Toerist

Ongelezen bericht door Vivacia » 18 feb 2005 18:06

Hobb is echt de beste van haar genre! Ik heb de boeken van de zieners en van de nar achter elkaar uitgelezen en daarna de boeken van de levende schepen. Als ik even niet aan het lezen was, zat ik er wel over te denken/fantaseren. Op het laatst werd het zo erg dat ik me niet eens op school kon concentreren :$
Wat ik het mooist vond voor Fitz is dat hij uiteindelijk toch Mollie krijgt, al is het wel wat voorspellend

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 18 feb 2005 19:49

Ik vond de verhalen ook geweldig. Bolle was zo geinig. Ik mag hem wel, zo simpel goed. En ik had het ook, dat het de hele dag in je hoofd bleef hangen, echt heel irritant als je veel proefwerken hebt :P
Even zien, het mooiste moment? Dat weet ik niet hoor, ik vond ze allemaal mooi, applausje voor Hobb :klap:

Nachtogen
Avonturier

Ongelezen bericht door Nachtogen » 23 feb 2005 16:37

Voor de fans onder ons (en dat zijn er velen! :) )
Ik zag net dit berichtje op Hobbs eigen website staan (http://www.robinhobb.com/):

As of this writing (Feb. 2005)I'm in the final stages of the re-writes of Shaman's Crossing. This will be the first volume of The Soldier Son Trilogy. As I have definite publication dates for the books, I'll post them here. This book begins a new tale in a new world, unrelated to The Farseer Trilogy.

ik kan niet wachten! :kwijl: nou maar hopen dat de ned. vertaling zoals gewoon het eerste uitkomt!! :)

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 23 feb 2005 18:03

Dat is nog eens goed nieuws!!! :feest:
*Caelis kijkt sprakeloos van blijdschap om zich heen.* :-D

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 24 feb 2005 07:27

Cool!!!
Ik denk dat ik deze dan maar eens in 't Engels ga lezen. Ik vond het stom om van één serie de helft nederlands en de helft Engels te lezen, maar als dit toch iets nieuws is wil ik wel eens kijken hoe ze 'zelf' schrijft!

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 24 feb 2005 19:47

Geweldig nieuws. Vol spanning zal ik de komende tijd de winkels in de gaten gaan houden!! Die wil ik zeker hebben. Ik ben pas net begonnen met m'n fantasieboekenverzameling, maar deze kan natuurlijk niet ontbreken!

nar
Avonturier

Ongelezen bericht door nar » 18 mar 2005 12:01

Hoera hoera hoera :feest: .
Ik kan niet wachten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nar op 21 mar 2005 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Finduilas
Toerist

Ongelezen bericht door Finduilas » 18 mar 2005 15:32

Hiep Hiep!!! :feest:
Ik heb alleen de boeken van de levende schepen, en die vond ik de minst leuke serie....... :s
Ik had m toevallig bij de macro gekocht. Toen was het 8 euro per deel. Nu nog sparen voor de rest...... En het nieuwe deel natuurlijk!
p.s. de boeken van de nar zijn het leukst.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 19 mar 2005 02:36

Zowel de nederlandse als de engelse worden voor juli verwacht. Nederlandse titel is: Overgangsritueel. 24,90 euro gaat ie kosten en wel 736 bladzijden....:-)

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 19 mar 2005 15:26

Zeker voor sparen! Ben er ook net even achter gekomen dat er een nieuw deel komt. Lekker op tijd weer. Hoop dat het nog beter is dan al haar andere boeken. Vind haar een erg goed schijfster, lekker orrigineel vaak.

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 11 apr 2005 19:59

Toch beetje vervelend nieuws:

Robin Hobb (en Raymond Feist, trouwens) zal niet verder worden uitgegeven door Uitgeverij M, maar door Luitingh-Sijthoff.

Op zich geen probleem; de boeken van LS waren steeds prima afgewerkt (en ze maken hun series nog meestal af ook), MAAR... zebrengen zelden hardcovers uit.

Ook lopen we risico dat de omslag-design zal veranderen. (Goed, bij Hobb minder groot probleem dan bij Feist, vermits het een compleet nieuwe, losstaande reeks betreft)

Misschien kunnen we LS een beetje stimuleren met een email?

groetjes

nar
Avonturier

Ongelezen bericht door nar » 27 apr 2005 09:57

Goed idee!, zullen we allemaal een losse mail sturen of een gezamelijke namens aeon met onze namen eronder? Hardcover is echt veel fijner.

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 27 apr 2005 10:37

Ik denk dat losse mailtjes meer effect zouden kunnen hebben. Aangezien ze ieder los mailtje apart zullen moeten behandelen :-D

Dus voor de hardcover mailtjes!!:
info@luitingh-sijthoff.nl
Dhr. Cor Nieuwendijk gaat over de marketing/sales, ik denk dat we de mail naar hem zullen moeten richten...

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 28 apr 2005 08:31

Nar schreef:Goed idee!, zullen we allemaal een losse mail sturen of een gezamelijke namens aeon met onze namen eronder? Hardcover is echt veel fijner.
We kunnen ook een brief schrijven namens de hele Aeon gemeenschap. Die losse mailtjes kunnen dan altijd nog. Maar dan moeten er, vind ik, wel wat meer Hobbers in dit topic reageren...

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 28 apr 2005 16:28

Hoe reageren? als in "ik ben vóór?"
Dan bij deze: ik ben vóór hardcovers, vóór een gezamenlijke brief sturen en vóór Hobb" :)

Plaats reactie