Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Nachtogen
Avonturier

Ongelezen bericht door Nachtogen » 30 aug 2004 09:15

Egwene, er staat inderdaad een verhaal in de bundel Mythen. Verder staat er nog een ander :) kort verhaal in de door feist uitgebrachte bundel 'in de geest van tolkien' :-D :-D :-D

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 aug 2004 09:35

@Mave: je moet alleen opletten dat je niet meer dan 9,90 per deel betaald. Meulenhoff levert ze als set aan de boekhandel. Het is aan de boekhandel zelf of het per set of per deel wordt aangeboden.

De prijzen zijn inderdaad zonder bezorg kosten, als je ze via internet besteld moet je er inderdaad wel rekening mee houden dat dat er nog bij komt. Maar het lijkt me sterk dat je het hele voordeel: 16,90 - 9,90 = 7 euro (per deel!) aan bezorg kosten kwijt bent, zeker als je 2 of 3 delen tegelijk besteld.

Wat ik in het verleden wel eens gedaan heb: boeken bestellen via internet en deze bij een boekhandel naar keuze laten afleveren, waar je ze ophaalt en afrekent. (Via welke website ben ik vergeten, volgens mij iets van boekennet of boeknet of iets dergelijks)

~ Agravain ~

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 30 aug 2004 17:59

@Mave: je moet alleen opletten dat je niet meer dan 9,90 per deel betaald. Meulenhoff levert ze als set aan de boekhandel. Het is aan de boekhandel zelf of het per set of per deel wordt aangeboden.

Dat is niet helemaal waar, geloof ik. Wij krijgen ze gewoon per titel binnen, het is Meulenhoff die adverteert met die sets. Ik bestel ze ook afzonderlijk bij, dus alles gaat gewoon per titel. Ze komen ook niet in een pakket of zo, ze komen gewoon helemaal in hun uppie.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 aug 2004 19:30

@Phedre: Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben, maar het gaat om de prijs, dat is het belangrijkste toch :)
9,90 voor een gebonden uitgave is geen geld vind ik.

~ Agravain ~

Mave
Avonturier

Ongelezen bericht door Mave » 04 sep 2004 13:21

Agravain schreef:Maar het lijkt me sterk dat je het hele voordeel: 16,90 - 9,90 = 7 euro (per deel!) aan bezorg kosten kwijt bent, zeker als je 2 of 3 delen tegelijk besteld.
Ik koop het liefst gewoon in een boekenwinkel, omdat het voor dezelfde prijs is als online, alleen zonder bezorgkosten.
Maar 9,90 is inderdaad een koopje. Ik zal eens kijken op boeknet/boekennet of ze het bij een boekewinkel in de buurt kunnen afzetten :-D

Edit: Ik heb het na gekeken en het blijkt dat Bruna een deel van Boeknet heeft overgenomen. Maar je kan nog steeds apart op beide sites bestellen. Het mooie vind ik, dat als je over de E 30 aan boeken besteld, je niet eens de 1 euro en nog wat, in de winkel hoeft te betalen :-D Is wel minimaal, maar het gaat erom, in mijn geval, dat het echt voordeliger en handiger is dan bijvoorbeeld gewoon direct in een boekenwinkel kopen.

Ook kan je online boeken bestellen om af te zetten in de winkel, die ze niet normaal gesproken op voorraad hebben in winkels. Echt super! Erg goeie tip Agravain :klap: Alleen moet ik wel weer ergens anders op het internet kijken hoe de versie die je kan bestellen online eruit ziet (paperback, de cover afbeelding), want die info geeft BoekNet niet.

Henchster
Groentje
Contacteer:

Hobb

Ongelezen bericht door Henchster » 14 okt 2004 13:46

ik heb alleen de boeken van de ziener gelezen...
Het enige wat ik kan zeggen is:: FANTASTISCH

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 14 okt 2004 15:33

Agravain schreef:@Phedre: Dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben, maar het gaat om de prijs, dat is het belangrijkste toch :)
9,90 voor een gebonden uitgave is geen geld vind ik.

~ Agravain ~
In de boekenwinkel lagen ze gewoon apart voor ieder 9,90, de Levende Schepen. Die heb ik dus meteen gekocht - ik vind deze trilogie Hobbs meest briljante werk. De Zieners zijn ook mooi, maar die hebben me niet zo aangegrepen als de Schepen.

Esk
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esk » 15 okt 2004 09:21

Ik vond de twee trilogieen met Fitz in de hoofdrol de beste series van Hobb. De levende schepen misten in mijn ogen wat. Ik ben zeer benieuwd wat de volgende trilogie gaat brengen, ik ben een absolute Hobb-fan. Het lot van de Nar heb ik in 1 ruk uitgelezen (dat kostte me een hele nachtrust :-D , maar dat vond ik het meer dan waard. Bij Hobb's boeken heb ik meer moeite om ze weg te leggen, ik MOET gewoon weten hoe het afloopt en wel NU!

Vol verwachting klopt mijn hart, wachtend/smachtend op een volgende serie...

Esk

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 15 okt 2004 09:25

De meeste mensen vinden de boeken met Fitz leuker, geloof ik. Maar hij klaagt me wat teveel. Ik dacht in het begin dat hij minstens 60 was, en toen was hij net de 30 gepasseerd. Ik vind het goed van Hobb dat ze geen perfecte hoofdpersoon heeft die zich overal ongeslagen doorheenslaat, maar zelfmedelijden kan ook knap irriterend werken.
Wat vinden jullie dan het leukste en het minst leuke personage?

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 18 okt 2004 19:34

EH?!?! 9,90! en ik heb al bijna de hele serie gekocht bij ons in de boekenwinkel voor 16,95 ofzo!
ik heb wel gehoord dat er een tijd terug een actie was met de levende schepen, maar ja toen kende ik heel robin hobb nog niet :'(
Als je ze via dat boeknet/boekennet koopt, welke covers krijg je dan? want ik vind t wel zo leuk om nou de hele serie hetzelfde te hebben :-D
@ Inwinyáre Aranel (wat een naam om te typen btw ;)): ik vind pup/nachtogen het coolst :-D zalig, duidelijk en levert je een erg verfrissende kijk op het mensenleven ;)

DE DOOD
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door DE DOOD » 19 okt 2004 22:34

ik heb net vernomen dat er een nieuw boek van hobb gaat uitkomen in 2005 (in juli of augustus denk ik).

Soldier's Son is de titel en het is het eerste boek van een nieuwe trilogie, die zich weer op een hele andere plaats en met hele andere personages afspeelt dan haar vorig werk.

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 26 jan 2005 16:44

De topic van Hobb was even goed kijken, maar ik heb hem gevonden! Ik wilde ook even zeggen dat ik haar verhalen erg mooi vond. Vooral de boeken van de levende schepen, die stad in het moeras met de mensen die eigenschappen van draken kregen. Geweldig wat een fantasie! En hoe alles samenvalt, dat mag ik wel. Alles staat met alles in verband, en alle vormen van niet perfecte mensen komen er in voor. Van drugsverslaafden tot mensen met te veel zelfmedelijden.
Maar ik moet toch ook zeggen dat Fitz af en toe inderdaad begoorlijk irritant is met zijn gezeur over alles.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 26 jan 2005 16:53

Maar ik moet toch ook zeggen dat Fitz af en toe inderdaad begoorlijk irritant is met zijn gezeur over alles.
Nou nou nou, dat vind ik wel erg overdreven daar ben ik het niet mee eens :P

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 jan 2005 19:21

Ja ik moet zeggen dat de levende schepen een hernieuwde kennismaking met Hobb zijn. Ooit heb ik wel eens (naar nu blijkt het tweede of derde deel) van de Nar serie gelezen. En ik moet ook zeggen dat het een erg prettige hernieuwde kennismaking was. Weer eens een heel andere insteek dan een zoek,-los-op-en-red-de-wereld verhaal (hoewel die ook leuk zijn) maar weer eens een nieuw gegeven. Helaas heb ik over dit deel veel langer gedaan dan het boek verdiend. Daarom heb ik besloten om de volgende te gaan lezen als ik daar meer tijd voor heb. En ik ga me de rest van de beschikbare hobbjes ook aanschaffen.

~ Agravaìn ~

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 26 jan 2005 19:26

Fitz schreef:
Nou nou nou, dat vind ik wel erg overdreven daar ben ik het niet mee eens :P
Sorry hoor Fitz :P

Het leuke van al die delen vind ik echt dat je steeds ergens ver weg toch weer een regel terug vind die alle landen en mensen met elkaar in verband zet. echt leuk. Je hoeft toch niet gelijk alle delen aan te schaffen om ze te lezen? Ik doe dat eigenlijk nooit. Ik heb laatst mijn eerste boek gekocht, en vond het erg duur.

En Agravain, voor lezen moet je tijd maken!! :)

Plaats reactie