Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Re: Robin Hobb

Ongelezen bericht door Fitz » 19 mar 2011 19:49

Zover ik weet is dat een tweeluik. Achter op de kaft van Wolf's Brother staat "The two-part story of primitive magic set in an ancient and savage land reaches its dramatic conclusion".

Daarna komen nog 7 andere boeken (The Ki and Vandien Quartet) die ze onder de naam Megan Lindholm heeft geschreven.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 19 mar 2011 22:07

In het nederlands staat dat er niet bij. Wel dat Wolfs broeder het vervolg is van Het rendiervolk. Maar ik kon nergens echt duidelijk uit opmaken dat het om een tweeluik ging. Dus hartelijk bedankt Fitz! Nu hoef ik niet op zoek naar ontbrekende delen uit deze serie. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 08 mar 2014 22:03

Goed nieuws voor de fans van Fitz en de nar!
Er komt een nieuwe serie rond deze personages. Het eerste deel zal De moordenaar van de nar heten.
Een verschijningsdatum is nog niet gekend, maar ik houd de site Dromen en demonen in het oog!
Dit vond ik op hun site:
En dat is belangrijk nieuws. Een tip van de sluier: inmiddels verstreken in de wereld van Fitz tien jaar sinds de laatste passages van De Boeken van de Nar. In de nieuwe Robin Hobb, De moordenaar van de Nar, het eerste deel van de fonkelnieuw trilogie De Boeken van Fitz en de Nar, een meesterwerk-in-wording, wordt de draad van het verhaal waarmee De Boeken van de Nar werd afgesloten, weer opgepakt. Fitz, ouder en wijzer, heeft zich samen met zijn oude geliefde, Molly, in betrekkelijke anonimiteit teruggetrokken binnen de muren van zijn kleine veste. Af en toe is er contact met zijn oude leermeester Chade, halve magiër en vertrouweling van de Ziener-koningen van het immense kasteel de Hertenhorst. Van zijn oude vriend de Nar heeft Fitz al jaren niets meer vernomen en zijn pogingen om hem op te sporen en het oude contact te herstellen zijn op niets uitgelopen. Maar dan...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 mar 2014 00:08

Jaaaaaaaaaaaaaah. :kwijl:

De Nar blijft toch wel intrigeren. Erg apart figuur waar zoveel geheimen nog achter schuilen. En met Fitz erbij gaat het vast weer betekenen dat het behoorlijk grimmig gaat worden.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 mar 2014 10:26

Wooohoooo!!

Toch wel 1 van mijn favoriete series aller tijden!! Hmmm misschien toch weer eens alles herlezen :-D

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 mar 2017 15:38

Heeft iemand deze laatste trilogie al gelezen? Het derde deel komt binnenkort uit. (in het Nederlands op 02-06 volgens Luithing)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 mar 2017 17:08

Nog niet. Heb de eerste twee delen al wel in huis. Maar er komt steeds wat anders tussen dat gelezen moet worden. :(

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 mar 2017 18:55

Herkenbaar. :lol:
Ik heb ook de eerste twee delen al in huis, maar ik wacht graag tot ik een serie compleet heb. Meestal toch. ;)

Plaats reactie