Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 11 mar 2006 21:04

Ben nog maar op blz. 200 van het eerste boek van de zieners-serie, maar wat een schrijfster! Dit had ik al veel eerder moeten lezen - wat heb ik gemist! Ik zou ze het liefst gelijk allemaal aanschaffen (hoewel ik natuurlijk die andere boeken van haar nog niet gelezen heb, maar ze zijn vast wel even goed) maarja, dat zal wel een aardig duitje kosten...

Thiver
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Thiver » 20 mar 2006 19:06

In deze topic staat dat 15 juni een herdruk verschijnt van Leerling en meester. Heeft iemand enig idee wat ik hiervan moet verwachten? Is het gewoon de zoveelste druk, of is er iets bijzonders met deze uitgave? Dat er "eindelijk" tussen haakjes achter staat, betekent toch wel iets?

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 20 mar 2006 23:30

Nee, is gewoon een herdruk die er hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Misschien met heel kleine verschillen.

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 02 jun 2006 11:44

Ik ben helemaal Hobb verslaafd en dan met name aan de boeken van de zieners ( heb ze al diverse keren gelezen )
Het magische schip vond ik trouwens ook wel goed, maar ben meer een liefhebber van de Zieners boeken.
Ik vind de boeken van de nar weer wat minder trouwens.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 02 jun 2006 15:48

De boeken van de zieners zijn geweldig en ook de boeken van de nar zijn prachtig, van sommige stukken echt kippenvel gekregen tijdens het lezen.
...en dan leg in je ethousiasme aan mensen die je tegen komt uit hoe en wat er prachtig is...en dan ik maar pogen om ze te doen begrijpen waarom het zo prachtig is en dan zie je die mensen denken :" die is het padje kwijt"...gheghe

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 24 mar 2007 20:21

Ik lees eigenlijk maar weinig over haar nieuwste boeken, de Boeken van de Zoon van de Krijger (of de Soldier's Son trilogy).
Hebben jullie die allemaal nog niet gelezen of vinden jullie ze geen discussie waard?
Ik heb zelf alleen nog maar Shaman's Crossing gelezen, maar die wel in twee adems uit. Het begin vond ik een beetje... oppervlakkig, maar dat komt misschien ook omdat ik de karakters van haar andere trilogieën nogal mis.
Toch heeft ook deze serie weer leuke karakters en een plot waarin je meegezogen wordt, omdat je echt wilt weten wat er nog gaat komen en wat er aan de hand is. Alleen komt het plot dus een beetje langzaam op gang.

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 25 mar 2007 09:14

Ja, ik heb Overgangsritueel gelezen, en die was wel aardig. Gewoon een leuk fantasyboek (al kwamen er verdomd veel historisch lijkende stukjes in voor) maar niks bijzonders ook. Daarom heb ik deel 2 nog steeds niet gelezen.
Ik moet nog steeds die Nar lezen, maar onze bieb heeft ze niet :x

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 25 mar 2007 13:54

Hmm tsjah, dat kan. Maar ben je dan ook niet gewoon nieuwsgierig genoeg -leuk of niet leuk- om te willen weten hoe het verder gaat?

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 25 mar 2007 16:07

Ja tuurlijk, maar dan moet ik hem kopen want onze bieb heeft die ook al niet (onze bieb heeft niks! :( ) en dat heb ik er ook weer niet voor over. Jammer maar helaas. Er zijn nog genoeg andere leuke boeken met vervolgen die ik allemaal nog moet lezen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 02 apr 2008 18:27

Ik heb gisteren de laatste pagina's van De Ziener-serie uitgelezen. Ik ben echt verkocht! Ik heb er zo'n spijt van dat het boeken uit de bieb zijn. als ik die tegenkom ga ik ze zeker nog kopen en herlezen! Ik vind Hobb een geweldige schrijver. Toch voor deze serie. Het werd mij nooit langdradig. Genoeg subplots om zeker niet vervelend te worden. Veel intressante personages. Gewoon fantastisch!

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 06 jul 2008 09:12

liadan schreef:Gek eigenlijk dat ik er nu pas achter gekomen ben, want ik heb haar boeken heel lang genegeerd in de boekenwinkels, omdat ik niet helemaal wist wat ik ervan moest verwachten, totdat ik er een keer op gewezen werd dat het toch echt heel erg de moeite waard was om ze te gaan lezen!!!
Ik had precies hetzelfde. Levende Schepen, daar kon je toch geen zinnig, realistisch verhaal rond verzinnen? Boy, what was I wrong! :)

Het voordeel dat ik Hobb laattijdig pas ontdekte was dat ik alle boeken van de eerste drie trilogiën in één ruk kon uitlezen.
Qemwen schreef:Ik lees eigenlijk maar weinig over haar nieuwste boeken, de Boeken van de Zoon van de Krijger (of de Soldier's Son trilogy).
Hebben jullie die allemaal nog niet gelezen of vinden jullie ze geen discussie waard?
Ik heb zelf alleen nog maar Shaman's Crossing gelezen, maar die wel in twee adems uit. Het begin vond ik een beetje... oppervlakkig, maar dat komt misschien ook omdat ik de karakters van haar andere trilogieën nogal mis.
Toch heeft ook deze serie weer leuke karakters en een plot waarin je meegezogen wordt, omdat je echt wilt weten wat er nog gaat komen en wat er aan de hand is. Alleen komt het plot dus een beetje langzaam op gang.
Ik heb ze wel gelezen, en niet zonder veel plezier. Zonder spoilers kan ik niet zo veel vertellen over De boeken van de Zoon van de Krijger, maar als je Hobb graag leest, en even afstand kan nemen van Fitz, zijn het weer echte juweeltjes.

Het voornaamste minpuntje in het begin is misschien wel inderdaad dat ze niet in het zelfde universum afspelen dan haar eerdere reeksen en dat maakt het in eerste instantie iets moeilijker om in het verhaal te komen, maar eens je 'er' bent, is dat geen punt meer.

Het échte verhaal komt inderdaad nogal langzaam op gang, maar de belevenissen in boek 1 zijn toch belangrijk voor het verdere verloop van het verhaal. Verder vond ik het tweede boek het leukst weglezen, maar waarom kan ik niet precies omschrijven.

Ik kan niet anders dan ook deze trilogie van Hobb aanraden, ondanks de vele kritieken op het net. Ook ik smacht naar een vervolg met Fitz, maar daarom is de soldatenzoon niet minder de moeite om te leren kennen ;)

Sonarc
Groentje

Ongelezen bericht door Sonarc » 20 jul 2008 17:58

Ik heb de soldier's son boeken al meerdere keren gelezen. Hetgeen ik moet aanraden als je het gaat lezen, is het niet te zien als "de nieuwe Hobb" maar als gewoon een nieuwe fantasy serie. Je zal er genoeg Hobb-invloeden in zien (een hoofdpersoon die verscheurd wordt door zijn twee verschillende levens, etc.) maar als je een nieuwe Hobb ziet in plaats van een boek dan zal het gemis van Fitz, The Fool en het vertrouwde leefklimaat van the six duchies vrij groot zijn.

Minnie
Beheerder

Re: Robin Hobb

Ongelezen bericht door Minnie » 29 mei 2010 15:28

Ondertussen al veel meer van Hobb gelezen. De boeken van de Levende Schepen, De boeken van de Nar, De thuiskomst, en Overgangsritueel (Deel 1 van de boeken van de Zoon van de Krijger).
Voorlopig vind ik de eerste serie, De boeken van de Zieners, wel nog het mooiste. De LS vond ik veel minder. Het was veel taaier om te lezen, het verhaal ging niet zo goed vooruit vond ik. De Nar vond ik dan weer veel beter. Maar na het lezen van het laatste deel hiervan, Het lot van de Nar, begreep ik de LS ineens veel beter.
Ik heb ondertussen deze ook allemaal zelf aangeschaft en ga ze zeker nog altijd eens herlezen. Maar wanneer weet ik wel niet :P

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 29 mei 2010 19:55

De allerlaatste (voor zover ik weet) "The dragon Keeper" is ook zeer aan te raden.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 19 mar 2011 19:09

Ik heb vandaag Het rendiervolk en Wolfs broeder gekocht. (uitgebracht onder Lindholm) Ik heb dit topic nagekeken, en nog enkele andere sites op het niet, maar ik kan geen echt uitsluitsel krijgen of dit nu de volledige serie is. Kan iemand hierop antwoorden?

Plaats reactie