Robin Hobb

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 28 apr 2005 22:47

Had eerlijk gezegd ook iets meer animo verwacht ;)

Alleszins, ik ben voor, zowal de losse mail als de gezamelijke ;)

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 29 apr 2005 18:30

!!Ik ben ook vóór!! zeker weten. Gezamenlijk lijkt me wel wat, en allemaal apart irriteert die mensen lekker. Allebei maar doen dus!!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2005 18:52

Ik ben er ook wel voor om een gezamelijke mail te sturen. Dat ik niet eerder reageerde kwam echter door de volgende opmerking van Midwinter:
Midwinter schreef:Maar dan moeten er, vind ik, wel wat meer Hobbers in dit topic reageren...
Ik had namelijk meer het vermoede dat Midwinter hiermee bedoelde dat er meer leden meer in het topic als geheel moesten posten. Dus niet speciaal van "Ja, ik ben er mee eens om een mail te sturen" maar meer als in "Dit en dat vind ik van Robin Hobb en haar boeken". Wat ik ook graag zou zien (en niet speciaal in dit topic maar ook in vele andere topics op Aeon). Vandaar dat ik niet eerder reageerde (en misschien ook wel de reden waarom er nog niet veel anderen gereageert hebben op het "mail sturen" gedeelte).

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 01 aug 2005 13:13

Joepie, Luitingh zal de boeken van Hobb blijkbaar inderdaad eveneens uitgeven in hardcover!

Het dunne boekje 'de Thuiskomst' is alleszins als in harde kaft, dus de verdere boeken van ook wel...

Hip hip voor Luitingh ;)

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 07 aug 2005 20:05

Sja, hardcover is wel mooier.. maar ook duurder en dat is dan wel weer jammer :)

Waarom doet uitgeverij M het niet meer? Ik dacht dat die juist voor de fantasyboeken gingen.. Welke boeken kunnen er nou beter zijn dan Robin Hobb? :s tssss ;)

Maarehm: lang leve Luitingh :-D zullen we ze niet een gezamelijke Luitingh-bedankt mail sturen?

liadan
Avonturier

Ongelezen bericht door liadan » 02 jan 2006 22:26

Nou, ik heb Robin Hobb ook eindelijk ondekt en ben helemaal weg van haar boeken en haar manier van schrijven. Heb net de boeken van de zieners uit en heb ze echt verslonden (hmmm ik klink een beetje als Nachtogen haha). Ik vond ze geweldig en heb deel 1 van de boeken van de levende schepen klaar liggen om in te beginnen. Morgen, ik kan niet wachten!

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 03 jan 2006 13:22

De boeken van de Levende Schepen *zucht verliefd*, ik weet nog goed toen ik voor het eerst met Hobb in aanraking kwam, was begonnen met de levende schepen trilogie, zodat ik sommige dingen niet helemaal doorhad (dingen die in boeken van de zieners naar voren komen). Toen ik daarna de boeken van de Zieners en de boeken van de Nar had gelezen ben ik twee maanden later gewoon weer opnieuw begonnen, deze keer in de goede volgorde.

Ik heb me af en toen een partij gefrusteerd gevoeld omdat die idioten (vooral Fitz :s) niet gewoon doorhadden wat voor een sukkels ze waren en eens eerlijk waren in hun liefde :(

Zeer goede boeken, zeer goed ! :)

liadan
Avonturier

Ongelezen bericht door liadan » 03 jan 2006 17:54

Is er trouwens iemand die Overgansritueel al gelezen heeft?
Ik vond dit ook een erg mooi boek, maar nu ik de boeken van de zieners erachteraan heb gelezen is het weer een hele andere kant waar ze naartoe gaat met haar personages. En toch eigenlijk ook wel weer heel herkenbaar met die boomvrouw enzo.
Ik ben wel weer erg benieuwd naar het volgende deel van haar.
Wat vinden jullie?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 14 jan 2006 08:33

Misschien een stomme vraag, maar bedenk dat ik nog geen letter van Hobb gelezen heb *schaam, schaam*, maar wat is haar eerste boek? Want ik weet dat de series die ze schrijft op elkaar aansluiten (toch?) en ik wil zodra mijn salaris binnen is toch eens beginnen..... maar waar?

- Christine -

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 14 jan 2006 09:12

Nou Christine, als je even terugbladerd en je kijkt hier dan zie je een mooi overzicht. ;). Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het idee heb dat de serie's afzonderlijk ook goed te lezen zijn. Zo heb ik zelf pas geleden de serie van de Levende Schepen gelezen, ergens midden in de volgorde dus, maar het verhaal was zonder kennis van de andere boeken goed te lezen.

~ Agravaìn ~

Skifreak
Avonturier

Ongelezen bericht door Skifreak » 14 jan 2006 15:39

Ik ben nu halverwege Vermogen en Wijsheid, boek 3 van de serie van de Boeken van de Zieners. Ik vind het hele fijne boeken, en ik wil de rest van haar zeker ook gaan lezen. Het valt me op dat veel fantasy gaat over zoektochten, en na een paar van dit soort boeken heb ik het daar wel weer mee gehad. Bij Hobb is het ook wel een zoektocht (vooral in het 3e deel van de Boeken van de Zieners), maar het is niet zo overheersend als bijvoorbeeld bij Terry Brooks' boeken over Shanara. Dat vind ik wel erg fijn. :klap:

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 14 jan 2006 19:59

Agravain schreef:Nou Christine, als je even terugbladerd en je kijkt hier dan zie je een mooi overzicht. ;). Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het idee heb dat de serie's afzonderlijk ook goed te lezen zijn. Zo heb ik zelf pas geleden de serie van de Levende Schepen gelezen, ergens midden in de volgorde dus, maar het verhaal was zonder kennis van de andere boeken goed te lezen.

~ Agravaìn ~
Ik had tot bladzijde 3 gebladerd en gaf het toen op :P. Maar bedankt voor de tip! Als ik daadwerkelijk iets heb gelezen post ik wel wat ik ervan vond.

- Christine -

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 14 jan 2006 20:07

Christine schreef:Als ik daadwerkelijk iets heb gelezen post ik wel wat ik ervan vond.
Wanneer je daadwerkelijk iets hebt gelezen bedoel je?:D Zeker gaan lezen, desnoods breek je maar bij Ski in en 'leen' je tijdelijk haar boeken, zij is er namelijk al wel in begonnen las ik :P

Hobb :love:

Skifreak
Avonturier

Ongelezen bericht door Skifreak » 15 jan 2006 14:43

Jo0st schreef:desnoods breek je maar bij Ski in en 'leen' je tijdelijk haar boeken
Dat zal niet gaan JoOst, want ik heb de boeken bij de bibliotheek geleend en momenteel alleen Vermogen en Wijsheid thuis liggen. ;) Als ik nou eens geld over heb (wanneer zal dat ooit zijn :s ) wil ik de boeken wel kopen, maar tot die tijd is de bibliotheek de beste oplossing.

liadan
Avonturier

Ongelezen bericht door liadan » 30 jan 2006 21:32

Ik ben nu bijna aan het eind van mijn 1e boek van de levende schepen....
Ben weer nóg meer onder de indruk van Hobb. Gek eigenlijk dat ik er nu pas achter gekomen ben, want ik heb haar boeken heel lang genegeerd in de boekenwinkels, omdat ik niet helemaal wist wat ik ervan moest verwachten, totdat ik er een keer op gewezen werd dat het toch echt heel erg de moeite waard was om ze te gaan lezen!!!

Plaats reactie