David Eddings

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 07 mar 2007 08:01

Het Elenium wordt opgevolgd door de Tamuli-reeks, en naast die twee boeken van Polgara heb je ook nog twee boeken over Belgarath. Over de wereld van Belgarion is 'De wereld van Riva' verschenen, waarover de meningen erg verdeeld zijn (maar vooral negatief). Ik vind het wel oké. Ten slotte is er ook nog een reeks over een dief of zo, maar ddaarvan ben ik de naam vergeten.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 07 mar 2007 10:55

Althalus! De serie: De Kronieken van de eerste IJstijd, deel 1: De verlossing van Althalus, deel 2: In dienst van de godin.

Ik persoonlijk vond ze erg leuk en las weer lekker weg. Ik ben veel minder te spreken over de nieuwe serie. Ik heb ook net deel 3 gelezen en mij bevalt het nog steeds niet. Ach, misschien is het ook wel te wijten aan de grotere invloed van Leigh Eddings dat deze serie zo anders, nou ja, smaakt (bij gebrek aan een beter woord).

Minnie
Beheerder

Re: David Eddings

Ongelezen bericht door Minnie » 04 nov 2009 20:03

Een heel oud topic de hoogte in schoppen. :P

Ik ben nu een tijdje terug begonnen met de boeken van Eddings te lezen. Zoals hierboven is gezegd is de verhaallijn nogal dunnetjes en de personages zijn ook geen hoogvliegers. Maar toch vind ik het geweldige boeken!
De manier waarop Eddings humor in zijn verhaal brengt vind ik wel goed gevonden, heel droog wordt iets verteld terwijl ik dan zit te lachen dat mensen mij raar aankijken. Maar daar zit ik niet mee.
De Belgarion-serie en de Mallorea-serie, waar ik nu deel 3 - De demonheer van Karanda - begonnen ben, zijn simpel om te lezen ik denk voornamelijk omdat er over het algemeen maar 1 verhaallijn in gebruikt wordt.

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 04 nov 2009 21:46

Klopt helemaal. Wat een droge humor! Belgarath is echt een geweldig personage. Ik heb echt van die boeken genoten, ook al heb ik ze in de verkeerde volgorde gelezen :s Ik ben begonnnen in mallorea en daarna belgarion.. Toch was het goed te volgen. Daarna belgarion en ik heb me weer rot gelachen terwijl het verhaal toch vrij goed was..
Lekker makkelijk weg te lezen.

Maar die andere boeken, daar heb ik eerlijk gezegd alleen maar slechte verhalen over gehoord.. Daardoor nooit aan begonnen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 nov 2009 10:00

Ja, Belgarath is geweldig. De conversatie met Polgara zijn zo leuk om te lezen! Mijn man vraagt dikwijls waarom ik zit te lachen. Wat moeilijk uit te leggen is aan iemand die nooit leest. :s

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 feb 2013 12:59

Ik heb ondertussen bijna alle boeken rond Belgarion gekocht en gelezen. Behalve Koningin van het lot, die kan ik (voorlopig) nergens vinden. :s
De latere toevoegingen aan de serie lijken me wel minder intressant. Alsof de schrijvers nog wel iets wilden vertellen, maar niet echt goed wisten wat. :?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 08 mar 2014 21:47

Ik ben herbegonnen met de series te lezen rond Polgara en Belgarath. Ik zit nu in het derde deel van de Belgarion-seie: Tovenaarsgambiet. Mijn mening blijft voorlopig dezelfde, geen hoogvlieger, maar wel leuke verhalen. En de interactie tussen Polgara en Belgarath blijft leuk om lezen! :)

Plaats reactie