Terry Goodkind

Hier worden schrijvers en hun volledige oeuvres besproken.

Moderator: Beheerders

Jee
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jee » 25 mar 2004 09:48

Mmh Cereus, dat gaat echt diep in tegen mijn mening tegenover Terry

De wilden stam heet trouwens Bau taka man mana, ofzo iets.

Goed in deel vier gebeurd de formule zoals je zegt ook weer. Helaas duurt dat stukje slechts 100 bladzijden en zijn ze toch erg in de buurt. In deel vijf is het niet zo. In deel zes wel weer, en in deel zeven zijn ze allebei bij elkaar.
En onze vriende Jagang wil de wereld helemaal niet vernietigen hij wil het regeren. En het zijn de Boxes of Orden.
Richard is nooit echt een gids geweest, van zijn geboorte al is hij de Warwizard, maar iedereen heeft tegen hem gelogen en Zedd heeft zelfs wat magie over Richard heen gedaan zodat Darken hem niet zag als zoon.
Miswrith zijn best simpel te verslaan voor een dubbele gave tovenaar en voor al die Gars...
En die zwaardvechters... ja, er moet toch ergens naar voren komen dat Richard niet een mietje is... hij doet niet alleen dat, maar een of andere tovenaar die ik ken; gandalf enzo had dat stelletje vechters ook wel verslagen; simpel een vuurbom op hun hoofden en het was over. Dus, ik vind dat je een beetje aan het piepen ben.

Cereus

Ongelezen bericht door Cereus » 25 mar 2004 18:07

Ik ben aan het piepen? Omdat ik soms mijn eigen mening heb? Omdat mijn mening jou niet aanstaat? Wat ik in mijn vorige post heb neegezet was mijn mening. Omdat Nederland een democratie is, heb ik het recht om mijn mening te verkondigen. En dat zal ik ook blijven doen. En even voor de duidelijkheid: Ik was niet aan het piepen.

(Jij irriteert je blijkbaar niet aan de acties van Richard, ik wel. Dat is dus een MENINGSVERSCHIL. Dat heeft niks met piepen te maken)

Uit het online van dale woordenboek:

pie·pen1 (onov.ww.)
1 een dun, hoog geluid geven
2 zeuren
3 zich even vertonen
4 loeren

Richard is/was totaal niet ervaren met de 'Sword of truth'. Ik weet het. Richard is de 'seeker' en hij is een 'war-wizard'. Terry Goodkind heeft dat allemaal in zijn boek uitgelegd. Maar toch vind ik het zeer irritant, dat hij zo almachtig overkomt. (Mijn mening)

Jee
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jee » 25 mar 2004 20:36

Ik reageer op jou mening en dat vind ik : piepen zoals in Zeuren!

En ik vind dat dat almachtig wel meevalt, omdat Goodkind Richard in deel 4 ernstig limiteerd (op het einde) van zijn krachten. Het valt wel mee, en als er meer dubbelzeide tovenaars zijn kunnen er meer mensen wat richard kan...

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 25 mar 2004 21:51

Gadverdamme, wat een gezeik. Praten over boeken, jullie, verder niets!

Wees blij met mijn aankondiging in Wachtpost over de Achtste Wet. Hij is nog niet goedgekeurd, dus ik ga lekker niet verklappen wat en hoe. :evil: :evil:

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 05 nov 2004 22:05

*schopt topic omhoog*

*kopieert stukje tekst*

Goodkind was - op Tolkien na - mijn eerste fantasyschrijver, en ik vond zijn boeken altijd erg leuk. Vond, want in de laatste boeken van deze serie herhaalt hij teveel, met als dieptepunt Zuilen der Schepping. Daar spendeert hij in totaal minstens 10 kantjes met telkens weer dezelfde redenering van een kantje.
Dat neemt niet weg dat het een geweldige schrijver is, het is alleen jammer dat hij met zijn laatste boeken nogal de mist ingaat.
To avoid confussion. These books are part of the SOT series. No one said they were going to be about new people. All that was said is it starts a new story arc that will take place over the next three books. This is different in that Terry always wrote one story per book. These 3 books will also bring an end to the overal SOT series plot of Jagag and he Order. This does not mean Terry will never agian write a book about this world.
Wat vinden jullie: mag Goodkind nog wel 10 boeken aan zijn serie plakken? Is het wel genoeg geweest? Wachten jullie op meer prequels? Vinden jullie het een goed idee wanneer zijn nieuwe boeken weer over deze wereld gaan, of kan hij beter compleet overnieuw beginnen?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 05 nov 2004 22:40

Ja, dat mag!
De wilden stam heet trouwens Bau taka man mana, ofzo iets.
De stam heet in "Stone of Tears" Baka Ban Mana (zij zonder meester) en als Richard ze bevrijd zijn ze de Baka Tau Mana (zij met meester).

Ik ben dankzij Terry eigenlijk in het Fantasy-genre gerolt, anders zou ik nog steeds bij boeken á la Carry Slee zitten. Niet dat zij slecht schrijft, maar dit is meer mijn stijl.
Ik vind het alleen jammer dat sommige personage's niet helemaal terugkomen, wat je natuurlijk hebt bij zo'n lange reeks. Waar zijn de kaaien gebleven?! Waarom komt Berdine niet meer in de boeken voor?! Ik mis ze!
Ik vind overigens ook dat Terry af en toe een beetje doorzeurt op sommige punten, maar dat neemt niet weg dat de boeken lekker lezen, een leuk verhaal hebben (lang leve de draken en sadistische vrouwen in strakke pakjes ;) ) en ik kijk zeker uit naar het negende deel.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 nov 2004 13:27

TG is toch wel een van mijn favorieten, ik hou wel van een schrijver die The bigger Picture in de gaten huodt en toch heel persoonlijk schrijft over zijn personages!!

Groetjes Witch

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 27 nov 2004 07:57

Ach, TG is best een entertainent auteur...

Zijn plots zijn niet overmatig complex, het verhaal leest meestal lekker weg, en zijn karakters zijn veelal erg herkenbaar... Kortom, zijn boeken zijn gewoon ontspannend leesvoer, niets meer of minder... Wat willen we nog meer? :)

groetjes,
Dave

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 30 nov 2004 19:49

Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat deze Amerikaan zo populair is in de fantasywereld. Ik vind het namelijk helemaal niet zo'n goede schrijver. Niet beschikkend over de kwaliteiten die auteurs zoals Jordan en Irvine wel hebben, verbaasd het mij dat zijn schrijfstijl toch een soort van verslavende werking op me heeft gehad. Ik moet bekennen dat als ik in een boek van hem begin, deze vaak in een keer uitleest.
En toch blijf ik van mening dat Goodkind niet een goede auteur genoemd mag worden. Zijn boeken zijn vermakelijk, maar niet 'goed' want als ik ze wel zo zou noemen, zou ik andere auteurs en hun boeken beledigen..

Groetjes,
Viconia

Skaizag
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Skaizag » 21 jan 2005 15:23

Ik moet eerst eventjes bekennen dat ik niet de hele draad heb gelezen vanwege mogelijke spoilers.

Ik ben nu heel blij in het tweede deel bezig, het eerste deel las heerlijk weg en vond ik wel leuk. Alleen vroeg ik me wel af hoe die nu in hemelsnaam nog veel delen kan schrijven.. ik bedoel, de slechte persoontjes zijn verslagen, the end! Maar nu schrijft die nog meer boeken, komt er dan nooit een happy ending. Of gaan ze niet een keertje dood?
Maar het leest wel heerlijk, en het is amuserend. Al ben ik verschrikkelijk bang voor uitmelking, had hij niet beter aan een andere serie/verhaal kunnen beginnen?

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 21 jan 2005 15:27

@ Skaizag: Jij hebt overduidelijk deel 4, 5 en 6 nog niet gelezen! :P Geen zorgen, er komt een nieuwe bad-guy aan. Ik raad je aan om gewoon verder te lezen, want ik bljf de boeken - hoewel deel 3 naar mijn mening minder was - leuk vinden!

- Christine -

Skaizag
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Skaizag » 21 jan 2005 15:30

Ik hoop het... en ik blijf wel lezen hoor, het zijn amuserende boeken. Maar serieus waar, als je deel 1 hebt gelezen en aan het tweede deel begint, dan kan je toch niet anders dan denken van 'o kijk! Weer problemen.." en dan horen dat er nog veel meer delen volgen...

Nachtogen
Avonturier

Ongelezen bericht door Nachtogen » 07 feb 2005 18:07

Na de toch wel blijde verassing die deel 8 in de serie bracht, zeker na het :'( geitendrama :'( va deel 7, verwacht ik toch wel weer veel goeds van deel 9.
Heb nu net de eerste 100 ofzo bladzijden gehad en het begint al erg spannend!

Nachtogen
Avonturier

Ongelezen bericht door Nachtogen » 12 feb 2005 13:57

Nou ik heb hem nu een paar daagjes uit, en ik ben zeer tevreden :) Ik zal niet te veel verraden :P maar zeker de moeite waard!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 feb 2005 12:11

Ik heb deel 8, tussen alle drukte in, nu ook eindelijk uit. Beter dan het deel ervoor maar toch lang niet zo goed als de eerste delen. Komt voor mijn gevoel vooral omdat Goodkind minder details beschrijft en heel veel dingen herhaald. Het past binnen het verhaal maar daarom is het niet altijd leuk om te lezen. De laatste honderd bladzijden gaven in ieder geval wel een leuke draai aan het verhaal. Ik ben benieuwd wat deel 9 met zich mee brengt.

Plaats reactie