Beste Nederlandse schrijver?

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 09 okt 2004 20:24

Ik lees eigenlijk nooit nederlandse boeken. Zelfs me schoolboeken zijn nu engels :P Vroeger alleen gelezen vanwege school, komt omdat ik uitsluitend fantasy lees en dat klinkt gewoon mooier in engels vind ik.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 okt 2004 18:51

De beste Nederlandse Fantasy auteur?
Dat is naar mijn mening toch Peter Schaap. Nu heb ik maar weinig van zijn oudere werken gelezen, maar de schaduwmeesters trilogie vind ik toch wel een zeer goede serie van boeken. Door een geheel andere sfeer in het verhaal te creëren dan in de meeste Fantasy boeken, onderscheid Peter Schaap zich van veel andere schrijvers in het genre. De plotwendingen in het verhaal zijn zeer amusant en soms erg verrassend. Ik kan niet anders zeggen dan dat Peter Schaap zich met gemak kan meten met de zogezegde groten der aarde, en dat sommigen van hun nog veel van hem kunnen leren.
(Yes, i’m also talking about you, Mr. Goodkind :evil: ) Goed, dit was mijn bescheiden mening. :P

Groetjes,
Viconia

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 25 okt 2005 01:23

Naar mijn menig is dit zeker Peter Schaap de bruiden van Tyobar hebt ik zowat kapot gelezen.

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 25 okt 2005 10:41

Ik heb enkel Maryson tot nu toe gelezen van Nederlandse auteurs dus dat is ook meteen mijn favoriete nederlandse auteur :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 okt 2005 13:55

Witch schreef:Naar mijn menig is dit zeker Peter Schaap de bruiden van Tyobar hebt ik zowat kapot gelezen.
Wat vond je zo goed aan Peter Schaap?

Er zijn maar twee Nederlandse fantasyschrijvers waar ik echt iets van heb gelezen: Alex de Jong en Peter Schaap. Schaap vond ik qua toegankelijkheid en schrijfstijl erg goed, maar het verhaal was iets minder spannend. Bij Alex de Jong had ik juist het tegenovergestelde: het verhaal van De Raad van Zeven boek zit erg goed in elkaar, maar ik vond dat de vorm hier en daar wel wat bijgeschaafd kon worden. Ik ben erg benieuwd of zijn tweede boek (Sylvestre Curare) op dat punt beter is. :)

Op dit moment bezet Peter Schaap naar mijn mening dus nog een hoge plaats in de rangorde, maar er komt een golf aan nieuwe (zelf uitgegeven) schrijvers aan.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 25 okt 2005 14:57

Nou eigenlijk zijn ongewone schrijfstijl en zijn ongewone karakters. Neem nu Tyobar een stroman die erachter komt waarom hij eigenlijk koning is maar dit niet kan geloven totdat het tijdstip aanbreekt...

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 16 aug 2006 12:53

Ik heb de boeken van Maryson gelezen en vond dat totaal niks, was dus niet echt mijn smaak.
Peter Schaap heb ik in de kast staan maar nog ongelezen.
Alex's boek ligt ook nog ongelezen in de kast ( die heb ik op de boekenmarkt gevonden :-D )

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 16 aug 2006 18:46

Peter Schaap,
ik sluit me in deze volledig aan bij Viconia.

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 26 sep 2006 18:44

Wim Gijssen.
De serie over Deirdre is boeiend, maar de serie over Merisse vind ik helemaal meeslepend. Ik houd van de manier waarop hij een hele religieuze wereld weet over te brengen, en de spiritualiteit is ook zo mooi beschreven.
Wim Gijssen heeft ook veel fantasy boeken vertaald, en dat vond ik altijd goed lezende vertalingen.

Plaats reactie