Eigenlijk, als je een echte fantasy fanaat bent, hoor je minstens alle grote bekende schrijvers in huis te hebben, of het nou flut boeken zijn of niet
Daarom zal je bij mij op de boekenplank niet veel grote schrijvers vinden. Brooks vind ik niet leuk genoeg om te hebben, want ik zal het nooit en te nimmer herlezen. Haydon schrijft niet slecht, maar het verhaal is niet zo interresant, vind ik en er zijn te veel irritatie punten (de volmaakte heldin, perfecte in iedere betekenis van het woord vol met cliche's en karakters die onder andere door de verheerlijking van de heldin niet goed tot hun recht komen of ontwikkelen zonder iedere keer op de gevoelens van de heldin te letten). Ook Thornton zou ik niet kopen (net als Haydon, lijkt ze te denken dat het heel interresant overkomt om iets te schrijven met een Celtische achtergrond waar je nauwelijks wat van merkt. Ook zij heeft de neiging om afentoe het een en ander de hemel in te prijzen. Dus ver heeft alleen Kerr meer voelbaar "Keltisch" geschreven). Eddings, is leuk, maar allemaal eigenlijk hetzelfde, naast wat kleine irritatie puntjes over karakters. Amusant, maar alleen om te lenen, niet om geld aan te spenderen.
Allemaal dus zonde van geld en ruimte

Tenminste, dat is mijn smaak

.
Hobb zijn aanraders. Vind ik altijd leuk om te herlezen. Absoluut iets wat ik op mijn boekenplank wil zien. Harry Potter eigenlijk ook wel, voor als ik iets luchtigs wil lezen, net als een aantal oudere kinderboeken. Aan de andere kant, heb ik eerder de neiging om van iets in de eerste plaats een boek te kopen. Bijvoorbeeld Mervyn Peake. Ben nooit zo heel erg verzot geweest van Ghormenghast, maar als ik het zou kopen, dan zou ik alleen de eerste twee boeken kopen, want de derde vind ik helemaal afbreuk doen op de oorspronkelijke sfeer.