Vloek uit een boek
Moderator: Beheerders
Hay,
Ik kan niet eens meer tellen hoevaak ik "Licht" geroepen tijdens de periode dat ik weer eens Jordan aan het herlezen was en zelfs Bloed en as kwam dan regelmatig over mijn lippen. En na het (alweer) zien van Galaxy Quest kwam er van de week ook alweer eens "By Crabtars Hamer....I will avenge you" zomaar uit mijn mond gerold.
Zoals je kunt merken ben ik iemand die nogal snel dingen uit boeken, en uit films, overneemt. Wat nogal leidt tot onbegrip in mijn omgeving (weinig tot bijna geen fantasy en SF fans)
Groetjes Witch
Ik kan niet eens meer tellen hoevaak ik "Licht" geroepen tijdens de periode dat ik weer eens Jordan aan het herlezen was en zelfs Bloed en as kwam dan regelmatig over mijn lippen. En na het (alweer) zien van Galaxy Quest kwam er van de week ook alweer eens "By Crabtars Hamer....I will avenge you" zomaar uit mijn mond gerold.
Zoals je kunt merken ben ik iemand die nogal snel dingen uit boeken, en uit films, overneemt. Wat nogal leidt tot onbegrip in mijn omgeving (weinig tot bijna geen fantasy en SF fans)
Groetjes Witch
Best grappig.Witch schreef:En na het (alweer) zien van Galaxy Quest kwam er van de week ook alweer eens "By Crabtars Hamer....I will avenge you" zomaar uit mijn mond gerold.

Wat mij trouwens ook opvalt, is dat fantasylezers vaker geneigd zijn de term 'goden' te gebruiken, in plaats van de enkelvoudsvorm. Apart voor een cultuur met een nogal monotheïstische grondslag.

Mayday is een verbastering van het Franse m'aidez wat wil zeggen: "help mij".Lunaneia Maneschijn schreef:Uit De Laatste Bazuin... niet echt een vloek. Op een gegeven moment storten er allemaal vliegtuigen neer, en dan worden er over de radio allemaal hulproepen uitgezonden. "MAYDAY! Mayday! We storten neer! Mayday!" Ik ben heel erg veel meidagen voorbij gekomen...
Toepasselijk als je vliegtuig neerstort.
Goh, vloeken uit boeken...net Bloemenoorlog van Tad Williams gelezen, een vloek is me niet bijgebleven wel het volgende citaat (teo Vilmos zegt tegen Klokhuis)
Een drilsergeant van vijftien centimeter hoog, verdomd als het niet waar is
Uit heugenis, smart en het sterrenzwaard:
Bij Aedon (aedon is een God en usiris zijn zoon...als ik me niet vergis.) Usiris is ondersteboven aan een boom gehangen, dus zeggen ze ook wel eens: Boom Verdomme, maar dat zijn wel vloeken die enkel gebruikt worden door staalharde ridders, niet voor broekies natuurlijk.
Boom verdomme, dan zouden wij Kruis verdomme moeten zeggen.
Bij Aedon (aedon is een God en usiris zijn zoon...als ik me niet vergis.) Usiris is ondersteboven aan een boom gehangen, dus zeggen ze ook wel eens: Boom Verdomme, maar dat zijn wel vloeken die enkel gebruikt worden door staalharde ridders, niet voor broekies natuurlijk.
Boom verdomme, dan zouden wij Kruis verdomme moeten zeggen.
-
- Kind van de kosmos
- Contacteer:
Om even terug te komen op mijn post van een tijdje terug:
- Christine -
Ik gebruik hem regelmatig. Vooral Marcel moest daar in het begin aan wennen. Maar binnenkort voer ik hem "The 10th Kingdom", dus dan snapt hij het helemaal.Christine schreef:Jaaaaaaa, suck an elf!![]()
Die ga ik geheid in het dagelijks leven gebruiken.
- Christine -