Vloek uit een boek

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 17 mar 2006 14:36

Hay,

Ik kan niet eens meer tellen hoevaak ik "Licht" geroepen tijdens de periode dat ik weer eens Jordan aan het herlezen was en zelfs Bloed en as kwam dan regelmatig over mijn lippen. En na het (alweer) zien van Galaxy Quest kwam er van de week ook alweer eens "By Crabtars Hamer....I will avenge you" zomaar uit mijn mond gerold.

Zoals je kunt merken ben ik iemand die nogal snel dingen uit boeken, en uit films, overneemt. Wat nogal leidt tot onbegrip in mijn omgeving (weinig tot bijna geen fantasy en SF fans)

Groetjes Witch

Yagharek
Toerist

Ongelezen bericht door Yagharek » 22 mar 2006 13:29

B.A. in het A-Team :

Shut up, fool!

Ook niet uit een boek, maar best wel hilarisch.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 mar 2006 13:57

Witch schreef:En na het (alweer) zien van Galaxy Quest kwam er van de week ook alweer eens "By Crabtars Hamer....I will avenge you" zomaar uit mijn mond gerold.
Best grappig. :D Maar wat jij beschrijft over dat "bloed en as" en "licht!", dat heb ik even goed gehad. De glazige blikken die je op zulke momenten krijgt toegeworpen zijn best vermakelijk.

Wat mij trouwens ook opvalt, is dat fantasylezers vaker geneigd zijn de term 'goden' te gebruiken, in plaats van de enkelvoudsvorm. Apart voor een cultuur met een nogal monotheïstische grondslag. :)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 22 mar 2006 20:16

Midwinter schreef:Wat mij trouwens ook opvalt, is dat fantasylezers vaker geneigd zijn de term 'goden' te gebruiken, in plaats van de enkelvoudsvorm. Apart voor een cultuur met een nogal monotheïstische grondslag. :)
Dat zeg ik dus vaak, 'Oh, Gods' (op zijn engels). :-D

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 27 sep 2006 07:28

Lunaneia Maneschijn schreef:Uit De Laatste Bazuin... niet echt een vloek. Op een gegeven moment storten er allemaal vliegtuigen neer, en dan worden er over de radio allemaal hulproepen uitgezonden. "MAYDAY! Mayday! We storten neer! Mayday!" Ik ben heel erg veel meidagen voorbij gekomen...
Mayday is een verbastering van het Franse m'aidez wat wil zeggen: "help mij".
Toepasselijk als je vliegtuig neerstort.
Goh, vloeken uit boeken...net Bloemenoorlog van Tad Williams gelezen, een vloek is me niet bijgebleven wel het volgende citaat (teo Vilmos zegt tegen Klokhuis)
Een drilsergeant van vijftien centimeter hoog, verdomd als het niet waar is

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 27 sep 2006 08:32

Bummer!

(naar Winnie de Poeh)

Wolfje
Toerist

Ongelezen bericht door Wolfje » 09 okt 2006 17:21

Uit de boeken van Elizabeth Haydon.
Veelgebruikte vloek door Achmed: Hrekin! En die klanken vloeken werkelijk heeeerlijk. Je hebt meteen door dat het een vloek is :lol:
En over de beledigingen van Grunthor, uit exact dezelfde boekenreeks zal ik maar zwijgen. Die zijn echt te grof om hier neer te zetten. :fluit:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 mei 2007 09:46

Ook een kreet die makkelijk blijft hangen: "bij Elua's ballen!". Maar als ik die in het echt ga gebruiken, vermoed ik dat ik definitief voor gek wordt verklaard. :D

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 22 jun 2007 10:29

Uit heugenis, smart en het sterrenzwaard:
Bij Aedon (aedon is een God en usiris zijn zoon...als ik me niet vergis.) Usiris is ondersteboven aan een boom gehangen, dus zeggen ze ook wel eens: Boom Verdomme, maar dat zijn wel vloeken die enkel gebruikt worden door staalharde ridders, niet voor broekies natuurlijk.
Boom verdomme, dan zouden wij Kruis verdomme moeten zeggen.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 22 jun 2007 13:25

Om even terug te komen op mijn post van een tijdje terug:
Christine schreef:Jaaaaaaa, suck an elf! :lol:
Die ga ik geheid in het dagelijks leven gebruiken.
Ik gebruik hem regelmatig. Vooral Marcel moest daar in het begin aan wennen. Maar binnenkort voer ik hem "The 10th Kingdom", dus dan snapt hij het helemaal.

- Christine -

Plaats reactie