Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 26 feb 2011 17:27

Genadeloos uitgelezen! (Chelsea Cain) Dit vind ik echt een geweldige serie. Maar wat een gekke seriemoordenaar gebruikt deze schrijver in haar boeken! Djees, ik hoop maar dat er zo in het echte leven geen rondlopen.
Nu ga ik me eerst verder concentreren op Het vuur van Avalon. (Roger Zelazny)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 feb 2011 19:44

Het vuur van Avalon gisteren uitgelezen. (Roger Zelazny) Ik vond dit deel iets minder intressant. Een beetje teveel veldslagen en geweld naar mijn goesting.
Deze morgen begonnen in Dodenjacht van Laurell K. Hamilton.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 mar 2011 18:41

Dodenjacht gisteren uitgelezen. (Laurell K. Hamilton) Ik had het horrorachtiger verwacht. Maar ik vond het meer op een parodie lijken. Alsof alles wat belachelijk werd gemaakt. Niet echt goed dus.
Vandaag begonnen in Sabriël van Garth Nix.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 mar 2011 19:00

Strindbergs ster van Jan Wallentin uitgelezen. Ben er erg over te spreken. Lekkere spannende thriller.

Daarnaast begonnen in De demonen van Tobias o. Meissner.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2011 13:30

Das een intrigerende titel! :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mar 2011 18:25

Welke van de twee Minnie? ;)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2011 18:33

De demonen ;)

Ik kan er maar weinig van terugvinden. Benieuwd wat jij er gaat van vinden. Ik zal het wel nog lezen zeker? :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mar 2011 20:24

Komt binnenkort sowieso een recensie van op Aeon. ;)

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 06 mar 2011 14:14

Ik heb Ship of Magic van Robin Hobb (deel 1 van de levende schepen) eindelijk uitgelezen. Het is een mooi en spannend verhaal dat me niet losliet, ook als ik even niet aan het lezen was. Wat ik wel een nadeel vond is dat het zo'n negatief verhaal is. Het gaat de hoofdpersonen nu niet bepaald voor de wind en net als je denkt dat het nu alleen maar beter kan gaan raken ze nog verder in de problemen. Daar heb ik wel wat moeite mee gehad. Aan het einde van het boek beginnen de hoofdpersonen weer iets meer geluk te krijgen.

Ik heb "Het geluk" van Lluis-Anton Baulenas ook uitgelezen. Het was een aardig boek, maar niet geweldig. Vooral de superlange inleiding irriteerde me.

Ik ben nog steeds bezig in:

De Buskruit Oorlog (Temeraire 3) van Naomi Novik. Niet het beste deel van de serie, maar wel leuk om te lezen.

Het stervende licht van G.R.R. Martin: Blijft vreemd maar boeiend

The blade itself van Joe Abercrombie. Ik geniet echt van dit boek. Echt een interessant verhaal met boeiende hoofdpersonen.

Ik ben ook begonnen in:

The Red Wolf conspiracy van Robert V.S Redick. Ben echter pas op pagina 20 dus er valt niet veel over te zeggen.

Deel 1 van het Rad des Tijds. Midwinter is zo vriendelijk geweest deze aan mij uit te lenen. Ik zal de komende maanden wel bezig zijn de hele serie te herlezen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 07 mar 2011 12:24

Vandaag Sabriël uitgelezen. (Garth Nix) Het verhaal speelt zich wel af in een aparte wereld. Op 1 vlak lijkt hij gewoon op die van ons, maar op een ander vlak zit je dan toch weer in een fictieve wereld. Heel speciaal.
Ik vond het wel een heel goed verhaal. Binnenkort ook maar het vervolg lezen denk ik.
Nu is eerst De Lazarusbel van Patrick Dunne aan de beurt.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 09 mar 2011 09:09

Gisteren nog De lazarusbel uitgelezen. Een wat apart verhaal, maar toch intressant. Dat zie je wel he, ik heb het dan ook op slechts 1 dag uit!
Ondertussen al een goed begin gemaakt in Het stille uur van Michael Koryta.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 10 mar 2011 08:49

Eindelijk Anathem van Neal Stephenson uitgelezen. Grote aanrader voor iedereen, tenzij je een afkeer hebt van wetenschap en filosofie. Of misschien kan dit boek je afkeer juist doen omslaan in interesse natuurlijk. Verder ook net The Chocolate War van Robert Cormier gelezen beluisterd. Op zich een heel goed boek, maar een erg ongeloofwaardig einde, vind ik. Jammer.

Nu ben ik bezig in Why does E=mc²? (and why do we care?) en ben ik ook net begonnen in The thousand autumns of Jacob de Zoet van David Mitchell, een historische roman over Japan en de VOC, en dan aan het einde ineens keiharde SF wordt, heb ik begrepen. Mitchell is een van de beste schrijvers van dit moment, dus ik hoop (en denk) dat hij mijn torenhoge verwachtingen kan waarmaken.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 14 mar 2011 18:42

Gisterenvoormiddag Venijn uitgelezen. (Lisa Jackson) Weer een geweldige thriller in deze serie. Ik hoop dat er nog volgen!
Dan gisteren ook Het korte tweede leven van Bree Tanner gelezen. (Stephenie Meyer) Leuke toevoeging bij de Twilight-saga. Wel wat anders dan dat romantisch gezwemel, maar goed!

En dan gisterenavond nog begonnen in Nachtblauw van Nico De Braeckeleer.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 15 mar 2011 18:38

Gisteren nog doorgelezen om Nachtblauw toch uit te krijgen. Geweldig verhaal! Echt, ik vond dit een superplot. Ik heb hem al aanbevolen aan vriendinnen.
Vandaag begonnen in Magisch eindspel van Robin Hobb.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 25 mar 2011 21:34

Ik heb gisteren Magisch eindspel uitgelezen. (Robin Hobb) Ik vond het niet zo'n leuk boek. Ik was wel benieuwd hoe deze serie ging aflopen, maar ik vond dit verhaal toch nog wat tegenvallen.
Ondertussen begonnen in Hypnose van Lars Kepler.

Plaats reactie