Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 31 jan 2011 19:19

Ik heb De taal der spreuken terug op kant gelegd. De magie die wordt gebruikt vond ik maar iets heel bizar en het verhaal leek me niet echt te boeien.
Dan vandaag maar begonnen in Moord van mij van Karen Rose.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 01 feb 2011 10:55

Ben eindelijk begonnen in de serie van GRR Martin ^^ ben dus wel even zoet (en inmiddels bij boek 2 aanbeland :evil: )

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 01 feb 2011 21:17

Ik lees geloof ik niet heel veel de laatste tijd aangezien ik na drie maanden nog steeds bezig ben in:

Ship of Magic van Robin Hobb (deel 1 van de levende schepen). Begint nu toch wel interessant te worden

De Buskruit Oorlog (Temeraire 3) van Naomi Novik. Bevalt tot nu toe weer erg goed.

"Het geluk" van Lluis-Anton Baulenas. Begint ook boeiender te worden.

Ben ondertussen ook bezig in:

Het stervende licht van G.R.R. Martin: Ik weet nog niet helemaal waar het verhaal heengaat aangezien ik net begonnen ben. Het verhaal is wat vreemd maar wel boeiend.

The blade itself van Joe Abercrombie. Is wel leuk verhaal en leuk geschreven. Wel een beetje standaard fantasy tot nu toe.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 03 feb 2011 08:54

Benieuwd wat jij van Het Stervende Licht vindt als je hem eenmaal uit hebt. Ik vond het ook een merkwaardig, maar toch heel boeiend verhaal.

Ik lees op het moment absolute niet-fantasy: "De smaak van appelpitten" van Katharina Hagena.
Een roman over drie generaties vrouwen en een familiegeheim. Wel een mooi boek, het raakt me.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 04 feb 2011 15:26

Vandaag Moord voor mij uitgelezen (Karen Rose). Weer een geweldige thriller van haar! Het begin van het verhaal overlapt wat het einde van het vorige boek, maar uit een ander gezichtspunt. En dan gaat het ook nog wat verder, met heel veel personages. Gelukkig kende ik er al veel van, want soms werd het toch wat moeilijk om ze uit elkaar te houden. (Een probleem waar ik wel meer last van heb. :?)
Volgend boek wordt Het pact van Paaseiland door Matthew Reilly.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 feb 2011 19:35

Ik heb gisteren Het pact van Paaseiland uitgelezen. (Matthew Reilly) Geweldige afsluiting van een superserie! Ik vond deze boeken echt heel goed, en zeker met die extra kaartjes en tekeningen die in het boek voorkomen.
Ook tof was het interview achteraan het laatste deel. Ik kijk er al naar uit om nog meer te lezen rond Jack West Jr. en 'zijn' team. :D
Deze morgen begonnen in Trigger van Wulf Dorn.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 14 feb 2011 18:52

Trigger gisteren uitgelezen. Heel goed verhaal, met wel heel een heel intressant hoofdpersonage!
Ik ben benieuwd of er nog boeken zijn van Wulf Dorn rond dit thema.
Volgend boek is Land van dromen van Vidar Sundstol.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 feb 2011 22:56

Begonnen in Eindeloze Verte 3B: De Roos van de Strijd van Libba Bray.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 15 feb 2011 12:02

Vorige week het veelgeprezen Breekbaar van Lisa Unger gelezen, wat een domper. Zelden zo'n voorspelbaar boek gelezen.

Verder ben ik bezig in In Naam der Liefde van Dan Jacobsen, over een Belgische prinses, begin vorige eeuw, die een minnaar had. De schrijfstijl is nogal bijzonder, het is namelijk net of je de Story of de Privé zit te lezen. Ik heb al een paar keer overwogen het boek terug te brengen naar de bieb, want zo'n manier van schrijven is twee, drie pagina's leuk, maar niet een heel boek lang.

De smaak van appelpitten van Katharina Hagena is me veel beter bevallen (had ik die niet al vermeld in dit topic?), al was het eind minder spectaculair dan ik had gehoopt.

Ook ben ik nog bezig in De Tijgerkat van Giuseppe Tomasi di Lampedusa, dat is dan wel weer geweldig mooi geschreven. Stijl doet ergens denken aan Záfon. Prachtige volzinnen.

Even geen fantasy op 't menu voor mij, merk ik, hoewel Whitedragons opmerking over de Levende Schepen me erg nieuwsgierig heeft gemaakt.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 16 feb 2011 12:24

Naast Land van dromen ben ik gisteren ook nog begonnen in deel 1 van de Amberserie: De negen prinsen, van Roger Zelazny.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 20 feb 2011 19:30

Land van dromen uitgelezen. Ik heb al intressantere boeken gelezen. Maar saaie personages en de plot was me ook al heel snel duidelijk. Geen idee of ik de vervolgen nog zal lezen, het einde was nogal abrupt eigenlijk met toch nog een beetje mysterie rond 1 personage. Maar of me dat de leestijd waard is weet ik nog niet.
Ondertussen begonnen in Atlantis van David Gibbins. (En ook nog steeds bezig in De negen prinsen)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 20 feb 2011 20:22

Eindelijk weer eens wat tijd gehad om te lezen, en nu is Valentijn de Opperpriester uit. Nu ben ik net begonnen in Limiet van Frank Schatzing.

~ Agravaìn ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 feb 2011 21:50

Daarnet De negen prinsen uitgelezen. (Roger Zelazny) Een wat aparte soort fantasy vond ik. Wel een leuk verhaal, dus ga ik verder met het 2e deel van de Amber-serie: Het vuur van Avalon.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 feb 2011 22:00

Op dit moment bezig in de thriller Strindbergs Ster van Jan Wallentin.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 feb 2011 20:40

Ik heb Atlantis opgegeven vandaag. (David Gibbins) Het boek kon me totaal niet boeien. :(
Dan maar begonnen in Genadeloos van Chelsea Cain. En dit boek had me wel onmiddelijk te pakken!

Plaats reactie