Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 17 nov 2010 18:51

Gisteren heb ik De oversteek van Justin Cronin uitgelezen. Het is voor mij een heel indrukwekkend verhaal geweest. Ik ging zelfs nadenken over mijn leven eventueel in zo'n situatie.
Ik vond er sterke personages in voorkomen, met een sterk verhaal rond elk karakter. Ik hoop dat we niet te lang hoeven te wachten met het vervolg!
Na dit boek wou ik iets compleet anders, dus heb ik gekozen voor een non-ficite-omnibus rond mysteries in de wereld. (O.a. De Illuminatie, graancirkels, Bigfoot en ook de Big Bang worden besproken.)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 21 nov 2010 11:12

Ik ben gisteren begonnen in Twilight: Een levensgevaarlijke liefde van Stephenie Meyer.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 nov 2010 11:10

Ik ben moordenaar des konings aan het herlezen...Robin Hobb

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 24 nov 2010 13:17

Ik heb gisteren Twilight uitgelezen. Heel leuk verhaal. Ik had niet verwacht dat ik het wel intressant ging vinden met al die romantiek waar ik vanalles over hoorde, maar dat viel dus nog goed mee. Naar het einde toe vond ik het wel ineens heel raar verlopen.
Vandaag nog begonnen in Nieuwe maan (Stephenie Meyer).

sunset
Toerist

Ongelezen bericht door sunset » 24 nov 2010 16:47

Eergisteren Vrouwen van Charles Bukowski uitgelezen. Een beetje een apart werk eigenlijk. Aan de literaire regels heeft Bukowski lak en dat vind ik eigenlijk wel bewonderenswaardig. Hij schrijft ruw en ongepolijst, overeenkomend met de personages. Deze zijn namelijk alles behalve symphatiek. Het geheel vind ik echter te repetief en nihilstisch om er heel positief over te zijn. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 27 nov 2010 15:22

Gisteren Nieuwe maan (Stephenie Meyer) uitgelezen. Ik stoor me toch wat aan de naïviteit van Bella, maar ook aan de perfectheid van sommige personages. Het is net allemaal iets te overdreven.
Vandaag begonnen in De hongerspelen van Suzanne Collins.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 01 dec 2010 13:08

Zondag heb ik De hongerspelen nog uitgelezen. (Suzanne Collins) Leuk boek, met veel actie. Intressante wereld werd er voorgesteld. Het deed me wel wat denken aan een mengeling van Stephen King's De marathon en Vlucht naar de top. :?
Ondertussen al halfweg in Eclips van Stephenie Meyer.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 dec 2010 16:54

Deze week Eclips uitgelezen. (Stephenie Meyer) Ik vond het een leuker deel dan Nieuwe maan. Waarschijnlijk omdat Edward weer meespeelt? Ik erger me wel mateloos aan het gedrag van Jacob!
Ondertussen al halfweg in het tweede deel van De hongerspelen, Vlammen door Suzanne Collins.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 08 dec 2010 09:06

Ik kan momenteel even niet loskomen van GRR Martin :fluit: , dus heb ik Het Stervende Licht bij de bieb gehaald.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 11 dec 2010 20:21

Gisteren Morgenrood uitgelezen. Weer een leuk boek in de Twilight-serie. Spannender dan de voorgaande vond ik. Maar uiteindelijk toch iets te 'perfect' afgewerkt. :roll:
Ondertussen al een kort begin gemaakt in De onvoorziene van Thomas Olde Heuvelt.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 dec 2010 12:40

Ik ben naast De onvoorziene ook nog begonnen in Spotgaai van Suzanne Collins.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 19 dec 2010 20:18

Ik ben halverwege Het Stervende Licht en ik kan er maar één ding van zeggen: ongeacht in welk genre GRRM schrijft, z'n boeken zijn geniaal. Mooi met al die onverwachte verhaalwendingen. Er is nog niet één keer gebeurd wat ik verwachtte. Telkens loopt 't anders.
Wel grappig om te zien hoe bepaalde personages - in een iets andere vorm - terugkomen in z'n latere boeken. De man met het half verbrande gezicht, de man die zijn slachtoffers vilt.
In andere boeken van hem kwam je ook "oude bekenden" tegen. Grappig is dat, ik ga er bij andere schrijvers ook eens op letten.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 dec 2010 10:57

Ik heb maandag Spotgaai uitgelezen. (Suzanne Collins) Een goede afsluiting van een een geweldige serie! Het verhaal is wel anders verlopen dan ik had verwacht, maar dat is alleen maar positief :)
Ondertussen heb ik Hartzeer van Chelsea Cain al bijna uitgelezen.

@ Gwywen: Ik vind het ook altijd tof om oude bekenden tegen te komen bij boeken van dezelfde schrijven. Stephen King doet dit ook vaak. (Vooral zijn oudere boeken dan toch)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 22 dec 2010 15:58

Ik kan jouw tempo niet bijbenen, Minnie. Lees jij 24 uur per dag of zo? :P
Ik heb nu Dreamsongs van GRRM liggen, maar de bieb had 'm alleen in het Engels en ik lees niet lekker in 't Engels. Maar ja, voor je favoriete schrijver moet je wat over hebben. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 dec 2010 16:34

Maar nee, slechts zo'n 3 à 4 uurtjes :roll:
:lol:

Plaats reactie