Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 12 okt 2010 19:11

Gisteren De zeven hoofdzonden uitgelezen. (Lisa Jackson) Geweldige thriller met intressante personages. Wel een beetje voorspelbaar naar het einde toe.
Ondertussen begonnen in Machten van Aardzee van Ursula LeGuin.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 19 okt 2010 15:22

Machten van Aardzee (Ursula LeGuin) uitgelezen. Ik vond het niet zo'n intressant verhaal. Het hoofdpersonage kwam mij nogal gewoontjes over, en veel actie kwam er ook niet in het verhaal.
Ondertussen al goed gevorderd in Leugens van Michael Grant. Het 3e deel van de Gone-serie.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 okt 2010 20:51

Begonnen in Doodsnood van Jim Butcher.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 okt 2010 21:07

Deze week Leugens van Michael Grant nog uitgelezen. Een geweldig deel uit een geweldige serie! Er gebeurt nog veel, met 'nieuwe' personages. En dan vragen we ons ook nog af: 'Is er nog een buitenwereld? En hoe geraken we daar ooit terug?' Echt super! Ik kijk al uit naar het volgende deel.
Ondertussen al begonnen in Verloren zielen van Lisa Jackson.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 okt 2010 12:24

Lekker bezig in IJs&Vuur. Eerste deel van Een Storm van Zwaarden bijna uit.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 okt 2010 12:16

Deze week Verloren zielen van Lisa Jackson uitgelezen. Spannend verhaal met een mythisch kantje aan, én in een geweldige omgeving. Leuk ook om personages uit de voorgaande delen vanuit een ander perspectief te zien!
Gisteren dan heb ik Fabelhaven van Brandon Mull uitgelezen. Ook een mooi verhaal. Intressante wezens die hier worden omschreven, ook enkele gebasseerd op mytische wezens. Leuk als tussendoortje!
En dan gisterenavond ook nog begonnen in Doodshow van Jim Brown. Begint onmiddelijk goed!

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 30 okt 2010 21:08

Ik lijk Minnie wel op 't moment qua leessnelheid ;)
Deel 2 van Storm van Zwaarden bijna uit. Nog maar één boek te gaan, jammer!
Bij de bieb ligt De Gekwelde Man van Henning Mankell voor me klaar, misschien dat ik die tussendoor ga lezen voor ik aan Feestmaal begin.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 nov 2010 21:06

Inmiddels heb ik deel twee van de boeken van Majipoor uit: Het labyrint van Majipoor en ben ik nu bezig in het derde deel van de serie: Valentijn de opperpriester. Waar het tweede deel een verhalenbundel is met diverse korte verhalen is het derde deel weer één groot verhaal. Deel twee verhaalt voornamelijk over gebeurtenissen, verspreidt over duizenden jaren, die in het eerste boek ter sprake komen. Hierdoor wordt er meer inzicht in de wereld Majipoor gegeven. Toch is deel twee wel een brug tussen deel één en deel drie. De serie als geheel vind ik een echte aanrader.

~ Agravaìn ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 02 nov 2010 19:37

Ik ben naast Doodshow van Jim Brown ook begonnen in De oversteek van Justin Cronin. Doodshow heb ik nog niet volledig afgeschreven, maar het boek zwakt snel af na een goede start.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 04 nov 2010 20:49

Ik heb Doodshow nu wel definitief afgeschreven. :? Te veel om en weer 'gereis' tussen verschillende locaties en personages, waardoor er niet echt nog een duidelijke lijn in het verhaal blijft.
Mits De oversteek echt wel te dik is om mee te sleuren naar het werk ben ik dus voor onder baan begonnen in De toverlantaarn van Maarten Kroon.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 nov 2010 21:32

Al weer bijna halverwege Feestmaal van GRRM.
Ik begin al langzamer te lezen, het zwarte gat nadert... :|

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 14 nov 2010 13:10

Gisteren De spokenjagers van Maarten Kroon uitgelezen. Een leuk verhaal rond spoken. Wel tof om te lezen.
Ondertussen nog steeds bezig met De oversteek van Justin Cronin.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 14 nov 2010 15:07

Ik lees weer van alles door elkaar. Naast Curse of the Mistwraith lees ik nu:

Ship of Magic van Robin Hobb (deel 1 van de levende schepen). Die heb ik al eerder geprobeerd te lezen maar vond hem toen niet interessant genoeg. Ook nu ben ik niet superenthousiast, ook al schijnen veel mensen op Aeon het een geweldig boek te vinden.

De Buskruit Oorlog (Temeraire 3) van Naomi Novik. Bevalt tot nu toe weer erg goed.

"Het geluk" van Lluis-Anton Baulenas. Niet zo boeiend.

De monsters van Gramercy Park van Danny Leigh, over de relatie tussen een schrijfster met een writers block die besluit een verhaal over een beruchte bendeleider die nu in de gevangenis zit te schrijven en deze bendeleider, die langzaam gek geworden is door jarenlange eenzame opsluiting. Nu, na 100 bladzijden, is het verhaal zelf nog niet eens begonnen. De karakters worden heel uitgebreid geintroduceerd. Toch is deze karakterintroductie op zich al zo boeiend dat ik ademloos zat te lezen en niemand me nog kon bereiken. Tot nu toe heel erg knap geschreven dus.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 nov 2010 17:51

Ben een tijdje geleden tegelijkertijd begonnen in twee Engelstalige boeken: A Boy's Own Story van Edmund White en verzamelde verhalen van H.P. Lovecraft. Schoot maar niet op... moeilijk Engels vergt teveel concentratie vlak na een drukke werkdag (ik lees meestal in de trein terug naar huis). Nu bezig in Onbeantwoorde vragen: gesprekken met Albert Speer van Joachim Fest, en dat gaat weer als een trein (zou bijna zeggen: ik ga als een speer). Ook erg interessant, trouwens. Ik ga eens in de bieb kijken of ik de autobiografie van Speer zelf kan vinden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 nov 2010 21:32

Ik ben nu aan het lezen in Daemonium van Johan Deseyn. Tot nog toe best een boeiend verhaal.

Plaats reactie