Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 31 okt 2011 09:47

Het lijkt me zeker iets apart Gwywen! :)

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 01 nov 2011 22:11

Vanavond ben ik druk bezig in Stoorzender: Leven met het Tourette syndroom, van Hans Eijsackers. Heel mooi en duidelijk geschreven levensverhaal van iemand met Tourette. Des te interessanter voor mij omdat ik dit syndroom zelf ook heb.

Ook ben ik bezig in Tijger Tijger van Margeaux Fragoso. Een indringend waargebeurd verhaal over een meisje dan van haar 7e tot haar 22e een relatie had met een pedofiel.

Verder ben ik op pagina 200 ( van de 960) van A Dance with Dragons, van George Martin. Er komen steeds boeken tussendoor die nodig gerecenseerd moeten worden, dus het schiet nog niet op.

Ik moet nog een paar bladzijden van De donkere Toren 5, van Stephen King. Zijn beste verhaal ooit.

Morgen ga ik beginnen aan Engelen van de Apocalyps, van Eduardo Spohr. 600 pagina's met kleine lettertjes, en allemaal om jullie een recensie te bezorgen :P. Gelukkig lijkt het boek me wel heel mooi.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 25 nov 2011 21:40

Ondertussen weeral één en ander gelezen:

Sebastian Fitzek: De wreker. Spannende thriller met intressante personages en een goed plot.
Patricia Cornwell: Fataal weekend / Corpus Delicti / Al wat overblijft. Wel leuke thrillers, maar niet echt zo hoogstaand. Leuk genoeg om als tussendoortjes te lezen.
Katharine Kerr: Maanduister. Niet van de makkelijkste fantasy met veel personages. (door de reïncarnaties) Boeken waar ik me net iets te veel moet inspannen om goed te kunnen volgen, waardoor ze iets minder leuk worden.
Sharon Bolton: Bloedschande. Een spannende thriller in een leuke setting en een plot die ik niet echt zag aankomen. Goed dus!
Darren Shan: Geboorte van en moordenaar. Intressante boekjes. Leuk om terug te keren naar de wereld van Darren Shan! Hier ga ik zeker de vervolgen van lezen.
Chris Kuzneski: Teken van het kruis. Hier ben ik nu in bezig, maar hij leest alleszinds al als een sneltrein!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 nov 2011 23:08

Daar wil ik je even corrigeren AppelSerpent. Het is namelijk geen trilogie. ;) Er komt sowieso nog een vierde deel uit.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 nov 2011 18:01

Tegenwoordig noemen ze elke serie een trilogie. Ongeacht hoeveel delen het zijn. (wel altijd meer dan 2 ;) )

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 dec 2011 20:37

Ondertussen volgende boeken gelezen:

Kris Kuzneski: Teken van het kruis. Goede thriller rond het verhaal van de dood en verrijzenis van Jezus. Intressant onderwerp.
Ted Dekker: Bloedgetuige. Teleurstellend verhaal. Ik verwachte heel veel van dit boek. Zeker nadat Adam en Dri3 zo'n goede verhalen waren!

En nu bezig in Stephen King's De scherpschutter. Een herleessessie, maar het blijft intressant! Ik heb al wat verwijzingen naar volgende delen opgepikt. 8)

TechThing
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door TechThing » 04 jan 2012 13:57

Sinds midden december 2011 (proberen elke dag enkele tientallen blzn. te lezen, ondanks dat muziek mij meer bezighoudt) ben ik bezig in The Novice, deel 2 van The Black Magician Trilogy van Trudi Canavan. Deel 1 was een beetje moeilijk om door te komen, soms veel te lange beschrijvingen van bepaalde gebeurtenissen, waardoor het verhaal niet opschoot. In deel 2 is dit niet van toepassing, er gebeurt wel veel en het verhaal vlot beter. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 02 mar 2012 09:49

Ondertussen weer al 1 en ander gelezen. Ik ga jullie niet vervelen met de lijst ;)
Maar ondertussen bezig in Het Messias mysterie van Andreas Eschbach.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 mar 2012 20:04

Vandaag Het Messia mysterie uitgelezen. Spannend boek, heel goede opbouw. Maar het einde vond ik echt teleurstellend. Wat een anti-climax! En dan die tijdsprongen daar nog bij. Helemaal onbegrijpelijk. Ik denk dat er veel meer in dit verhaal zit. (Maar ja, ik ben geen schrijver he :P )
Daarnet begonnen in I am number four van Pittacus Lore. Begint al spannend, maar zoals het vorige boek bewijst, dat zegt nog niets he. ;)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 mar 2012 18:01

Juggernaut ~ Adam Baker

"Tom Clancy" meets zombietuig in Irak.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 21 mar 2012 13:37

Gisteren De uitverkoren (deel 4 van Het huis Anubis) uitgelezen. Het blijft me boeien. Ik vind ze zeker leuk om te lezen! Binnenkort volgen de andere delen ook nog.
Nu eerst De verborgen universiteit van Natalie Koch. :)

Die van Baker, die is zeker nog niet vertaald Ys? Ik vind alleen Eindpunt van hem terug. De originele titel daarvan zou Outpost moeten zijn. Die klinkt trouwens ook wel goed. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 mar 2012 15:21

Nee, die is nog niet vertaald inderdaad. Is meen ik ook nog niet zo heel lang uit. Outpost ligt hier al wel klaar... maar ben ik nog niet in begonnen. En aangezien Juggernaut, als ik het goed heb, een prequel is is dat ook niet zo erg volgens mij. :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 mar 2012 22:59

Van Zombies ben ik nu overgestapt op Vampieren. Want ik ben begonnen in De Meester: Eeuwige Duisternis van Guillermo del Toro en Chuck Hogan. Deel drie van De Meester serie.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 26 mar 2012 20:14

5 tegelijk dit keer, wat nogal meevalt in vergelijking met wat ik normaal doe

Een dans met Draken 2: Zwaarden tegen Draken van G.R.R. Martin. Martin is gewoon briljant.
De verborgen universiteit van Natalie Koch. Het begin is veelbelovend.
De dwergen deel 1 van Markus Heitz. Een van mijn nieuwe favorieten, hoewel ik de Donkere Tijd boeken leuker vind.
Moordenaar des Konings van Robin Hobb. Gouwe ouwe.
Legioen van de Angst (Saga van de Demonenoorlog, #1) van Raymond Feist. Tja, gewoon een Feist boek he? Die zijn vaak min of meer hetzelfde opgebouwd. Maar wel erg leuk om te lezen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 mar 2012 17:38

Gisteren De verborgen universiteit uitgelezen. (Nathalie Koch) Niet het intressantste boek dat ik al gelezen heb, maar niet het slechtste ook. Goed genoeg om me toch nieuwsgierig te maken naar het vervolg.

Gisteren dan nog begonnen in Elfenster van Weis & Hickman, maar ik voelde me schuldig dat ik niets las van mijn NTL, dus ook begonnen in Geestkracht van David Ambrose. En die laatste leest als een sneltrein!

Plaats reactie