Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Fitz » 16 aug 2011 13:16

The Name of the Wind van Patrick Rothfuss

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 aug 2011 17:11

Ondertussen Van Helsing (door Kevin Ryan geschreven op basis van de film) uitgelezen.
Leuk boek, maar niet echt iets spectaculairs.
Ik ben nog steeds bezig aan de laatste pagina's van Mr. Murder (Dean Koontz) en ik ben ook begonnen in De exorcist van het Vaticaan van Tracy Wilkinson. Een non-fictie boek.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 aug 2011 19:26

Begonnen in Het lied van de aarde van Elspeth Cooper.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 24 aug 2011 11:56

Mr. Murder (Dean Koontz) gisteren uitgelezen. Ik vond het einde nogal gemakkelijk. De manier waarop alles afgehandeld werd bedoel ik dan. Nogal ideaal.
Gisteren ook De vertelsels van Baker de Bard gelezen. (J.K. Rowling) Leuke verhaaltjes. Behalve het verhaal rond de 3 broers (die de Relieken van de Dood hebben) hebben ze weinig toe te voegen aan de Harry Potter boeken. Wel eens tof om te lezen, maar meer ook niet.
Ondertussen nog steeds bezig in De exorcist van het Vaticaan, en ook begonnen in Onaantastbaar van Karin Slaughter.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 27 aug 2011 09:31

Gisteren De exorcist van het Vaticaan uitgelezen. Ik vind het een intrigerend onderwerp, maar dit boekje heeft niet veel bijgedragen. En staat niet meer uitleg in dan je kunt terugvinden op het net. Ik had toch meer verwacht.
Ook nog gisteren heb ik Onaantastbaar van Karin Slaughter uitgelezen. Weer een spannend deel uit de serie rond Sara en Jeffrey en de anderen. Vooral Lena haar verleden wordt hier meer toegelicht. Heel tof om over te lezen, maar alleen dat einde! :duizel: Waarom moet dat gebeuren, en dan nog op zo'n moment! :'(
Volgend boek is De Crucifixkiller van Chris Carter.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 aug 2011 10:46

Ik heb De Crucifixkiller daarnet uitgelezen (Chris Carter). Geweldig boek! Heel toffe personages, veel vaart in het verhaal. Alleen had ik al heel vroeg door wie de moordenaar ging zijn, ondanks dat de schrijver me toch weer probeerde te misleiden bleek ik het bij het juiste eind te hebben. Spijtig, maar de manier waarop alles in mekaar zat maakte het wel weer super!
Ondertussen begonnen in Het kwaad ontkiemd van Andrew Taylor.
Het lezen gaat vlot de laatste tijd!

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 07 sep 2011 18:19

Sinds mijn laatste post hier al één en ander gelezen:
* Andrew Taylor: Het kwaad ontkiemd. Eerst vond ik het niet zo'n supergoed verhaal, maar met wel een geweldige ontknoping die ik van geen kanten heb zien komen. Hierdoor werd het verhaal toch wat beter!
* Het huis Anubis: De geheime club van de oude wilg. Leuk verhaal, alleen heel spijtig dat het niet afgerond is, maar dat je het 2e boek moet lezen om de ontknoping te kennen. Heel vervelend! Ik vrees dat het nog een hele zoektocht gaat worden voor ik alle delen zal hebben. :s
* Karin Slaughter: Triptiek. Het eerste deel vond ik heel spannend en intressant. Deel 2 vond ik eerst niet veel aan, maar met het beginnen lezen van deel 3 vielen er enkele puzzelstukjes op zijn plaats wat het allemaal intressanter maakte. Geweldig boek!

En dan ben ik vandaag begonnen in Monstereiland van David Wellington. Begint al goed!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 sep 2011 12:30

Naast Het lied van de aarde van Elspeth Cooper begonnen in:
De Kinderdief van Brom (o.a. bekent van illustraties bij Magic The Gathering). Wat een geweldig boek is dat. Een duistere versie van het Peter Pan verhaal. Erg goed geschreven en mooie illustraties.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 12 sep 2011 12:59

O, je maakt me nieuwsgierig, Ys. Ik ga meteen op het topic kijken dat je hebt aangemaakt.

Ik ben zelf Alle Verhalen van Roald Dahl aan het lezen.
Heerlijk. :aanbid:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 sep 2011 13:02

Lees dan ook even het Aeon nieuwsbericht over het boek. ;)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 12 sep 2011 18:52

Monstereiland van David Wellington enkele dagen terug uitgelezen. Ik vond het wel een spannend boek. Het is bedoelt als horror maar echt spooky of creepy wordt het niet. Wel leuk, en een einde dat ik wel verwacht had.
Ondertussen begonnen in De kleur van Toverij. (Terry Pratchett) Voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat het een bizar verhaal is.
Ook nog begonnen in Versplinterd van Karin Slaughter, zodat ik de Pratchett ondertussen wat kan verteren. :lol:
En ook nog steeds bezig in Niet dringen op het schavot, een omnibus met horror-verhaaltjes, en daartussen lees ik af en toe ook nog een intressant weetje uit Mysterieus maar waar van Charles Berlitz.

TechThing
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door TechThing » 19 sep 2011 09:22

Momenteel: The Pale Horseman van Bernard Cornwell. Leest zeer vlot, maar de beschrijvingen van hoe Uthred handelt e.d. zijn altijd even katholiek, om het zo te zeggen. Maar bon, het schetst wel een goed beeld van hoe de Danes zich in Engeland vestigden en probeerden elk deel te veroveren en bezetten.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 26 okt 2011 12:45

Ondertussen een hele hoop boeken gelezen. Ik ga juist een lijstje plaatsen, als jullie meer willen weten over een boek vraag je er maar naar. :)

83. Tess Gerritsen: Sneeuwval
84. Karin Slaughter: Genisis
85. Het huis Anubis: Het geheim van de tombe
86. Anthony Horowitz: Raven’s gate
87. Peter V. Brett: De getekende
88. Rianne Lampers: Het duistere pact
89. John Connolly: Kwade geesten
90. Geoffrey Huntington: Het huis met de raven
91. Michael White: Equinox
92. Katharine Kerr: Zilverdolk
93. Karin Slaughter: Verbroken
94. Sir Conan Arthur Doyle: Sherlock Holmes omnibus 3
95. Karin Slaughter: Gevallen
96. M. Baigent, R. Leight & H. Lincoln: Het heilige bloed en de heilige graal
97. Dean Koontz: Fantomen
98. Carlos Ruiz Zafón: De nevelprins

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 okt 2011 21:36

Ik heb De nevelprins (Carlos Ruiz Safon) vrijdag nog uitgelezen. Eigenlijk vond ik het nogal een heftig jeugdboek. Het is een goed boek, met leuke personages en een intressante plot.
Ondertussen begonnen in De wreker van Sebastian Fitzek.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 31 okt 2011 09:30

De Nevelprins staat op mijn verlanglijstje, ik hoop dat ik hem met kerst krijg. Zafon is een geweldige schrijver, een van m'n favorieten, denk ik wel (des te leuker dat mijn schrijfstijl met hem vergeleken werd n.a.v. mijn meest recente Parelz-verhaal :) )

Momenteel lees ik een vrij bijzonder boek, omdat het waargebeurd zou zijn, maar het zo ongelooflijk is, dat het net zo goed gefantaseerd kan zijn: De zoemende ceder van Wladimir Megre.

Plaats reactie