Welk boek lees je nu? V

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? V

Ongelezen bericht door Minnie » 23 dec 2010 18:06

Gisteren Hartzeer uitgelezen. (Chelsea Cain) Goede thriller! Heel sterk personage dat er gebruikt wordt! Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat verlopen verder in de serie.
Volgend boek wordt van Lev Grossman: De magiërs.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 dec 2010 12:10

Spel der Grenzen van Mel Hartman. De eerste drie korte verhalen zijn in ieder geval erg leuk om te lezen. :D

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 jan 2011 20:31

Gisteren De Magiërs (Lev Grossman) uitgelezen. Niet zo fantastisch als ik had gehoopt. Ik vond het nogal een traag verhaal dat moeilijk weglas.
Deze morgen begonnen in Het geheim van Cheops van Matthew Reilly.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 12 jan 2011 13:30

Ik heb vandaag Schreeuw voor mij uitgelezen. (Karen Rose) Net als het eerste deel een geweldige thriller. Schreeuw sluit ook mooi aan op Sterf voor mij. We komen dezelfde personages tegen, maar vanuit een ander perspectief. Ik vind het geweldig om zo 'series' te lezen!
Volgend boek is De opkomst van de Avondster van Brandon Mull.

Ik zie nu dat ik nog niets gemeld heb over Het geheim van Cheops. Dat was voor mij een geweldig verhaal, heel veel actie en toffe personages. Het deed me wat aan Indiana Jones denken, maar dat vind ik ook geweldige filmen, dus zo'n boek is helemaal geweldig. Ik heb het vervolg ook al uit de bieb meegebracht, dus die komt zeer binnenkort ook aan de beurt! :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 jan 2011 22:28

Teh van Knorretje ~ Benjamin Hoff. Even iets totaal anders tussen de fantasy door.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 jan 2011 18:35

Ik heb gisteren De opkomst van de avondster uitgelezen (Brandon Mull)
Wel nog een leuk verhaal, maar toch een beetje voorspelbaar vond ik. Het einde heeft me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg. :)
Ondertussen begonnen in Het verboden boek van Tom Harper.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 jan 2011 16:12

Vandaag Het verboden boek uitgelezen (Tom Harper). Ik had wel wat meer verwacht van dit verhaal. Door het constante veranderen van tijd (naar het verleden rond 1500 en terug naar het nu) geraakte ik iet echt in het verhaal. Niet in dat van Nick maar ook niet in dat van Gutenberg. Ik vond het nogal vervelend lezen.
Volgend boek is Dolende geesten van Charles Pallister. Totaal geen idee wat ik hier moet verwachten...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jan 2011 16:29

Vandaag begonnen in Fallen van Lauren Kate.

Ik ben er nog niet zo ver in en het is me nog een beetje wazig allemaal... dus kan er nog niet zoveel over zeggen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 jan 2011 17:52

Wist je al dat het vervolg, Kwelling, in maart zou moeten uitkomen Ys?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jan 2011 17:53

Ik had zoiets al wel begrepen inderdaad. :)

Edit: Even opgezocht op de site van de uitgever. Wordt vermoedelijk geen maart maar april.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 jan 2011 16:47

Net uit: Jonkvrouw van J. van Rijckegem. Bleek een jeugdboek, maar daar heb ik weinig van gemerkt. M.i. gebeuren er aan het eind zulke gruwelijke dingen dat het voor jongeren misschien zelfs iets te akelig is.
Wel een leuk boek, ik zou 'm best nog eens willen lezen.
M'n recensie staat bovenaan (klik link)

Nu lees ik De Tijgerkat van G. Tomasi de Lampedusa. Schijnt een Italiaanse klassieker te zijn, maar dat 't een historische roman is sprak mij het meest aan.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 25 jan 2011 18:35

Dolende geesten beviel me totaal niet. Dus die heb ik gisteren na zo'n 70 pagina's maar opzij gelegd. Er zijn nog teveel boeken die ik wil lezen om hier dan mijn tijd aan te hangen.
Dus deze morgen gekozen voor een nieuw verhaal: De stenen van Stonehenge door Matthew Reilly.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 26 jan 2011 20:02

O, die heb ik op m'n verlanglijstje staan. Laat je ons weten wat je ervan vond, Minnie?

Zelf ben ik Pride & Prejudice van Jane Austen aan het lezen. Ik moet namelijk bekennen dat ik nog nooit een dergelijk boek had gelezen, net zo min als Brontë, en ik vind eigenlijk wel dat je (als vrouw, als auteur) zulke klassiekers gelezen moet hebben.
Ik moet zeggen dat wat het boek zijn kracht geeft (al die onuitgesproken vermoedens) me juist een beetje op mijn zenuwen werkt. Mens, zég dan wat je werkelijk denkt!!!! denk ik telkens.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 27 jan 2011 17:57

Ik ben begonnen in The Wheel of Time van Robert Jordan. Heb net deel één uit en in twee begonnen. Deel één deed me veel denken aan Lord of the Rings. Een beetje dezelfde opzet, drie jongens (de hobbits) moeten hun dorp verlaten en gaan onder begeleiding een "avontuur" tegemoet. Ze worden tijdens de reis belaagd door volgers van de donkere kracht Ba'alzamon (Sauron) etc.

Dat heeft me enigszins gestoord maar niet in grote mate. Uiteindelijk is het wel een spannend boek waar je makkelijk doorheen leest. The Wheel of Time bestaat uit 14 boeken dus ik zie wel hoe ver ik kom :P

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 30 jan 2011 12:54

Zaterdag:
Gisterenmorgen nog in de vlucht de laatste pagina's van De stenen van Stonehenge (Matthew Reilly) uitgelezen. Geweldig verhaal! Veel spanning en heel intressante locaties die we bezoeken. Het eindigt met een verschrikkelijke cliffhanger, maar gelukkig heb ik bij de bieb het vervolg al kunnen reserveren. Hopelijk kan ik daar volgende week ook effectief omgaan.
Ondertussen al halfweg in Hartendief van Chelsea Cain.

Zondag:
Vandaag Hartendief uitgelezen (Chelsea Cain). Heel spannend verhaal rond Gretchen en Archie. Het verliep wel wat anders dan ik had kunnen denken. Ik hoop snel het vervolg te kunnen lezen!
Volgend boek is De taal der spreuken van Blake Charlton.

Dus Gwywen: Ik kan je de boeken van Reilly zeker aanraden! MAar vergeet niet eerst Het geheim van Cheops te lezen, maakt dat alles in De Stenen... wat duidelijker is toch. :)

Plaats reactie