Help me zoeken naar titel en schrijver

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

marlene
Groentje

Help me zoeken naar titel en schrijver

Ongelezen bericht door marlene » 07 dec 2009 00:22

Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik dit op de goede plaats post.
Ik ben al jaren op zoek naar een science fiction verhaal dat ik vroeger gelezen heb, in een sf-verhalenbundel geleend van de bib.
Het gaat over mensen die in een paar dagen hun hele leven "leven" van geboorte tot hun dood, heel snel dus.
Totdat er een schip "land" op hun wereld en één van de bewoners van de planeet weet aan boord te komen en ineens gaat zijn tijd heel langzaam, zo traag dat hij neervalt in het schip. En de rest van zijn familie en vrienden snel overleefd.

Kennen jullie dit verhaal ? In welke bundel stond het, wie was de schrijver ? Ik zou het zo graag nog een keer willen lezen en het boek kopen.
Sorry voor mijn spelfouten, ik weet zeker dat ze er in zitten :-D
Alvast bedankt :aanbid:

Marlene
:joehoe:
Laatst gewijzigd door marlene op 07 dec 2009 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Minnie
Beheerder

Re: Help me zoeken naar titel en schrijver

Ongelezen bericht door Minnie » 07 dec 2009 14:29

Welkom hier Marlene! :)

Ik kan je niet helpen met je zoektocht, maar ik vermoed dat anderen hier dat wel zullen kunnen.
Als je wilt kun je je ook verder voorstellen onder het draadje Stadspoort.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 10 dec 2009 19:35

Ik ken het verhaal zelf niet. Misschien een van onze SF-goeroes. Heb je het verhaal in het Engels gelezen of was het vertaald werk? Ja, ik ga er klakkeloos van uit dat het van een Engelse schrijver was. :P Correct me if I'm wrong.

Weet je nog uit welk jaar het ongeveer kwam? In de jaren '70 is Bruna behoorlijk productief geweest in dit genre. De Boekenplank heeft ze netjes op een rij gezet.

marlene
Groentje

Ongelezen bericht door marlene » 11 dec 2009 11:35

Bedankt voor je reactie, ik heb het ong 20-25 jaar geleden gelezen het was een vertaling in het nederlands van engels, ja er zijn toen veel sf verhalen bundels uitgegeven, haast onbegonnen werk om het terug te vinden.

:roll:

Plaats reactie