Welk boek lees je nu? IV

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? IV

Ongelezen bericht door Minnie » 27 apr 2009 18:08

Gisteren heb ik het derde deel van de Hudson-omnibus uitgelezen: In het oog van de storm. Het lijkt onmogelijk, maar Rain krijgt hier nog meer tegenslag te verwerken. Een groot deel wordt haar aangedaan door haar eigen familie, vooral haar tante is hier de grote boosdoener. Dan komt ze ook nog een ongeluk tegen waardoor het allemaal nog slechter wordt.
Vandaag heb ik I am legend van Richad Matheson uitgelezen. Probleem is dat ik de film al gezien had vooraleer ik dit boek las. Natuurlijk vergelijk ik in gedachten dan altijd met de verfilming. Waar maar weinig meer van te vergelijken is. Het boek is helemaal anders. En op dit moment, met die 'varkensgriep' is het wel een creepy verhaal!

Volgende boek dat klaarligt in van Kathy Reichs: Fatale vondst.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 27 apr 2009 21:09

Vergeten vermelden dat ik De ziener van Koontz ook uitgelezen heb. :lol:
Ik vond dit deel veel beter dan het vorige, De broeder. Er lijkt meer actie in te zitten, misschien ligt dat aan het feit dat het allemaal in 1 dag afspeelt. En nu weer wachten op de vertaling van hetvolgende Odd Thomas mysterie!

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 04 mei 2009 18:19

Gisteren ben ik begonnen in Wolfsklauw, het resultaat van een samenwerking tussen Frederik Pohl en Cyril M. Kornbluth

~ Agravain ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 04 mei 2009 21:18

Gisteren Fatale vondst uitgelezen. Ik vond het wel een intressant verhaal. Intressant in de zin dat je veel info krijgt over de werking van Tempe. Je krijgt de toch ietwat lugubere details er zo bij.
Vandaag begonnen in de bundel Duistere Parels.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 mei 2009 11:22

Gisterenavond Wolfsklauw uitgelezen en begonnen in Spionage in de ruimte van Isaac Asimov.

~ Agravain ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 mei 2009 18:22

Ik heb gisteren Duistere Parels uitgelezen. Over het algemeen vind ik het een mooie bundel. Vooral het verhaal Wakker vond ik afschuwelijk goed. Er waren nog andere verhalen heel goed hoor!
Volgende is Dienaren van de schemering van Dean Koontz.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 10 mei 2009 18:40

Ik ben vanmorgen begonnen in Het Zesde Zintuig van Marianne Fredriksson. Mooi boek!

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 15 mei 2009 19:20

Ik heb gisterenavond Dienaren van de schemering uitgelezen. Een vermakelijk boek. Weer een verhaal met een korte tijdspanne, alles gebeurd op slechts enkele dagen. Das wel iets wat Koontz meer doet in zijn boeken. Wat me ook begint op te vallen aan zijn boeken is het 'Deus Ex Machina' waar hij gebruik van maakt. Naar het einde toe blijkt één van de hoofdrolspelers toch wel ergens een verborgen talent te hebben zodat alles toch zeker goed moet komen.
Volgende boek is van Adrian Stone: Profeet van de duivel.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 21 mei 2009 18:47

Inmiddels ben ik al weer redelijk gevorderd in Brandende aarde van J. G. Ballard. Tot nu bevalt het boek prima.

~ Agravain ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 mei 2009 20:02

Gisteren heb ik Profeet van de duivel uitgelezen. Ik vond het wel nog een tof boek. Het leest aangenaam, niet te lange zinnen en moeilijke verwoordingen of zo.
Ondertussen begonnen in Tokio van Mo Hayder.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 23 mei 2009 14:08

Kushiels Scion van Jacqueline Carey. Ja dat is het eerste onvertaalde deel. Het zijn 750 pagina's Engelse tekst en het gaat nog wel even duren voor ik daar doorheen ben. Het valt me nu wel op dat de eerste drie Kushiel boeken slecht vertaald zijn. Die Engelse zinnen zijn zoveel mooier. Nu is dat meestal zo, maar hier is het wel heel duidelijk. Verder kan ik er nog weinig over zeggen, ik ben pas op bladzijde 27.

De Noorderlicht trilogie van Philip Pullman. De eerste 50 pagina's vielen me zwaar tegen. Ik heb nog niet de moed opgevat om toch maar verder te lezen. Dat ga ik binnenkort trouwens wel doen want ik vermoed dat de boeken snel beter worden en ik ben toch wel benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 24 mei 2009 22:00

Momenteel bezig in:
Gormenghast 2, Mervyn Peake: Jaren geleden deel 1 gelezen en enkele weken geleden de miniserie gekocht. Na de twee afleveringen die dat eerste deel behandelen, was ik weer helemaal in de ban en ben dan eindelijk in dit tweede deel begonnen. Het valt me nu veel meer op hoe weinig er eigenlijk gebeurt in het boek. Na een 240-tal bladzijden valt het gebeurde in drie of vier zinnen samen te vatten, en het wordt een beetje saai (al ben ik nu juist aan een wat spannender stuk).

Schaduwschepen, Tais Teng: toen ik op de kaart binnenin 'Prester Johnsland' las, wou ik het meteen lezen. De proloog ontnam me echter meteen van een deel van mijn enthousiasme omdat het zich in het heden afspeelt. Bovendien gaat het over tieners en is het ook voor lezers van die leeftijd geschreven. Een leuk boek hoor, daar niet van, maar toch niet echt om van achterover te vallen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 mei 2009 17:46

Nog steeds bezig met rad des tijds - deel 5 al ondertussen. (Nou ja al.. :) )
Tegelijk iets heel anders; The deeper secret van Annemarie Postma.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 mei 2009 20:10

Gisteren Als een regenboog uitgelezen, het laatste deel van de Hudson-omnibus. Dit deel gaat over Rain haar dochter, Summer die ook haar deel van de miserie te verwerken krijgt. Het was een leuk einde van deze serie.
Ook Tokio heb ik gisteren uitgelezen. Een compleet verschil met de andere boeken van Mo Hayder. Ze werkt met twee realiteiten, 1 in het jaar 1939 en de andere in het nu, wat dan tegen het einde mooi samevloeit. Dit boek intresseerde mij niet zo, maar ik heb het toch maar uitgelezen.
Vandaag dan begonnen in Het dagboek van Aleanor Druse.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 28 mei 2009 21:16

Ik heb 'Het Rozenlabyrint' van Titia Harding al een tijdje liggen, en volgens mij is dat net zoiets als Labyrint van Kate Mosse, maar op de een of andere manier kan ik me er niet helemaal toe zetten eraan te beginnen. :s
(En ik zal toch wel moeten, want op een dag moet het weer terug naar de bieb)

Gesloten