Welk boek lees je nu? IV

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

namine88
Groentje

Re: Welk boek lees je nu? IV

Ongelezen bericht door namine88 » 25 feb 2009 13:20

Ik ben op moment bezig in ' Blood King' (the chronicles of the Necromancer) van Gail Z. Martin
erg leuk en verslavend...voor een fantasy/ghost story.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 26 feb 2009 20:12

Horrorarium gisterennacht uitgelezen. Leuke verhalen, nou ja, griezelige verhalen. Die van Jack Lance en natuurlijk Johan Deseyn bevielen me nog het meeste.
Volgende boek wordt dat van Thirza Meta: Zerians Vloek - Wortelboom.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 feb 2009 22:09

Wortelboom lukt mij niet om te lezen voor het moment. Dus efkes op kant leggen, ik denk dat het nu meer tijd is voor thrillers en horror dus heb ik Vogelman van Mo Hayder maar klaar gepakt. Hopelijk lukt dat mij beter...

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 02 mar 2009 12:59

Sleutels van de hemel, een relithriller van Richard Doetsch. Een van de zoveelste Da Vinci-klonen, maar eentje die zó vreselijk onwaarschijnlijk is, zó vol taalfouten staat en zó voorspelbaar en over the top is, dat het bijna lachwekkend is. Ik wist voor ik op de helft was al hoe het gaat aflopen. En die namen met hun betekenissen - tja, dat ligt er wel heel dik bovenop.

(Jammer overigens dat Mynx liever dit soort crap vertaalt dan eens een écht boek - van mij, bijvoorbeeld - uit te geven. :fluit: )

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 03 mar 2009 19:31

Ik ben voor een tweede keer in Meester magier van W.J.Maryson begonnen (Het eerste zwaard: Sperling)
Dat is weer een hele poos geleden dat ik die reeks gelezen heb.

Ik hou hier wel van, pure basis fantasy: wereld wordt bedreigt, groepje van 9, quest volbrengen, jonge kerel die stil aan uitgroeid to een super magier, cool, pure ontspanning.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 03 mar 2009 19:52

Momenteel bezig in "De robots van de Dageraad" van Asimov.

~ Agravain ~

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 04 mar 2009 20:38

Vogelman vandaag uitgelezen. Wat een griezelig goed boek. Zo'n verschrikkingen die hier worden verteld! Waar blijf je als schrijver deze fantasie halen. Waarschijnlijk ik de realiteit, want sadistische moorden gebeuren spijtig genoeg ook in het echte leven.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 07 mar 2009 17:03

Ik zag hem gisteren liggen bij de bieb, maar toen ik de achterflap las "voor mensen met een sterke maag", ben ik afgehaakt.
In plaats daarvan Meneer W.E.G. Wezen van Clive Barker en Het Lied van de Loopgraven van Sebastian Faulks.
Die laatste ben ik nu aan het lezen, en wat er op de achterkant staat ("misschien wel het beste boek over de eerste wereldoorlog") kan ik tot nu toe alleen maar beamen. Prachtig boek. Een aanrader. Nu al een klassieker. :aanbid:

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 07 mar 2009 17:07

Gwywen schreef:Ik zag hem gisteren liggen bij de bieb, maar toen ik de achterflap las "voor mensen met een sterke maag", ben ik afgehaakt.
In plaats daarvan Meneer W.E.G. Wezen van Clive Barker en Het Lied van de Loopgraven van Sebastian Faulks.
Die laatste ben ik nu aan het lezen, en wat er op de achterkant staat ("misschien wel het beste boek over de eerste wereldoorlog") kan ik tot nu toe alleen maar beamen. Prachtig boek. Een aanrader. Nu al een klassieker. :aanbid:
De van Mo Hayder is inderdaad voor mensen met een sterke maag. Ze omschrijft de situatie heel beeldig op sommige momenten. Er zijn 2 scenes geweest waar ik misselijk van werd :duizel:
Op zich wel sterk van de auteur!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 mar 2009 17:37

Na vorige week "de Kronieken van Narnia" te hebben uitgelezen, ben ik nu begonnen in "His Dark Materials - Book I: The Golden Compass" van Philip Pullman. Valt tot nog toe niet tegen in ieder geval.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 08 mar 2009 16:38

Ik heb zojuist maar weer eens het boek De Vergeten Tombe van Kate Mosse onder het stof vandaan getrokken.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 mar 2009 20:28

Vandaag Chaosschepper van Weiss & Hickman uitgelezen. Weer een spannend verhaal in De poort des Doods-serie. Personages die ik niet meer verwachtte duiken hier toch weer op. En weer een spannend einde wat er voor zorgt dat het volgende deel niet lang op de stapel zal blijven liggen :lol:
Maar eerst tijd gemaakt voor een klassieker: Charles Dickens - Oliver Twist.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 12 mar 2009 19:39

Gisteren Oliver Twist uitgelezen. Apart verhaal waar ik mij vooral erger aan het onrecht dat aan Oliver werd aangedaan.
Volgende boek is van Mo Hayder: De behandeling.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 15 mar 2009 19:56

Vandaag De behandeling uitgelezen. Het was weer een griezelig goed boek! Het verhaal rond Caffery wordt ook wat meer toegelicht, waardoor het vervolg niet lang op de plank zal blijven liggen ;)
Maar eerst tijd voor Tot op het bot van Daniel Hecht.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 mar 2009 00:58

His Dark Materials - Book I: The Golden Compass uit... Tevens vandaag "De vertelsels van Baker de Bard" van J.K. Rowling uitgelezen.

Nu bezig in zowel "Een tafel vol vlinders" van Tim Krabbé als in "Piep" van Midas Dekkers.

Gesloten