Welk boek lees je nu? IV

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

marlene
Groentje

Re: Welk boek lees je nu? IV

Ongelezen bericht door marlene » 07 jan 2010 01:19

Isaac Asimon's Robots in time Dictator van William F Wu, ik ben al bijna halverwege alleen is in het begin de hoofdrolspeler eruit geschreven dat is wat minder ik hoop dat hij de reizigers in tijd tijdig komt redden.

Ringwereld van Larry Niven niet te vinden in de bib

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 jan 2010 13:25

Bezig in Public Enemies van Bryan Burrough.

Dikke pil, maar wel erg interessant. Over de misdaad in 1933 en 1934 in de USA en hoe daardoor de FBI tot stand is gekomen.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 15 jan 2010 15:12

Ik ben op dit moment fanatiek aan het spitten in Cityscape, een rule suplement voor DnD. Ik wil een redelijk avontuur neerzetten wat zich hoofdzakelijk in een stad afspeeld en dat is beduidend anders dan een "standaard" avontuur.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 20 jan 2010 17:46

Gevangen van Stephen King deze morgen uitgelezen. 't Was wel wat jaren terug dat King nog zo'n dik verhaal geschreven heeft, en het was naar mijn idee het wel waard om hier op te wachten! Zijn personages hebben niet de diepgang zoals in De Beproeving, maar dat ligt waarschijnlijk aan hun aantal. Maar ik vind dit niet negatief. Het verhaal is al uitgebreid genoeg.
Volgende boek is van Thomas Altman - Geef papa maar een kusje.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 28 jan 2010 16:21

Geef pappa maar een kusje heb ik eerder deze week geïrriteerd aan kant gelegd. Het verhaal schoot totaal niet op. Er werd veel gebabbeld, maar er was maar weinig actie.

Ondertussen Het kerkhof van Gaiman uitgelezen. Dit vond ik wel een leuk verhaal, maar geen hoogvlieger. Ook wel een beetje voorspelbaar naar het einde toe.Wel vond ik het een apart gegeven met 1 levende tussen al die doden.
Volgende boek is een bundel kortverhalen van Poppy Z. Brite: Onvoltooide engelen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 01 feb 2010 17:17

Gisteren Onvoltooide engelen uitgelezen. Er zitten wel wat pareltjes tussen. Lekker griezelen is het wel! Wel viel het mij op dat de schrijfster dikwijls dezelfde benoeming van zaken gebruikt, ofwel ligt dit aan de vertaler.
Ondertussen al over halfweg in Verdwijn van Tess Gerritsen!

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 01 feb 2010 20:08

Op dit moment hang ik een beetje tussen 'Het Verloren Symbool' van Dan Brown en 'De Komst van de Schaduw' van Robert Jordan. Het zijn alle twee boeken die mij te pakken hebben, maar ik heb geen zin om één boek te lezen, heb ik trouwens vaak dat ik meerdere boeken tegelijk lees.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 02 feb 2010 14:11

Vandaag heb ik Verdwijn uitgelezen van Gerritsen. Heel spannend boek. Ik werd wel een beetje op het verkeerde been gezet, doordat het lijkt alsof het spannendste halfweg het verhaal al verteld is. Maar dat laatste stuk is nog spannender! Weer een geweldig verhaal van deze geweldige schrijfster.
Volgend boek is van Weis & Hickman: De schepping van het doodszwaard.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 10 feb 2010 15:16

Vandaag De Schepping van het doodszwaard uitgelezen. Ik had iets anders verwacht van het boek. Ik dacht dat dit eerder rond oorlog speelde, maar das helemaal anders uitgedraaid. Wat ik wel possitief vind :D
Volgend boek is De Mefisto club van Tess Gerritsen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 13 feb 2010 21:59

Van de week heb ik De Duivelsprinsen van Jack Vance uitgelezen en ik ben meteen doorgegaan in Tschai eveneens van Vance.

~ Agravain ~

TechThing
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door TechThing » 14 feb 2010 15:07

Ben al een tijdje bezig in twee boeken, kwestie van het serieuze te counteren met het ontspannende:

Serieus: The Hammer And The Cross van Robert Ferguson, dit nadat ik The Vikings van Else Roesdahl had gelezen. Overigens een grote aanrader (The Vikings).
Ontspannend: Dragons Of The Highlord Skies van Weis & Hickman

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 15 feb 2010 17:21

Gisterenavond De Mefisto club van Gerritsen uitgelezen. Ik had een twist verwacht op het einde, dat zijn we al wat gewoon bij Gerritsen, maar niet deze! Ik vond het geweldig in mekaar gestoken. Heel leuk verhaal.
Volgende boek is Zoon van de duivel van Adrian Stone.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 18 feb 2010 17:19

Gisteren heb ik 'Het Verloren Symbool' van Dan Brown uitgelezen, het was echt een pageturner. Vooral op het laatste moment was het echt spannend. Ik kon het me goed verbeelden. Het einde was niet echt verassend, maar toch wel erg mooi geschreven.
Maarja ik had vandaag zowat de hele dag de tijd en heb ik ook nog op mijn dooie gemak nog een boek uitgelezen 'Percy Jackson en de Olympiërs: De Zee der Stormen', gisteravond de eerste paar pagina's in bed gelezen en vandaag uitgelezen, was een boekje van +/- 260 pagina's. Die lees ik meestal in één ruk uit. Het verhaal was erg mooi geschreven en ben achter een paar dingen gekomen die belangrijk gaan worden in het derde deel van de serie. In dit deel draait het erom dat een boom die Thalia heet, ziek is geworden door een vergif. Percy Jackson trekt samen met zijn vrienden erop uit om het tegengif te halen. Onderweg worden stuiten ze regelmatig op monsters die het liefste Percy Jackson zien als een heerlijk maaltje.
Denk dat ik vandaag of morgen begin aan het boek 'Stad van Geheimen' van Mary Hoffman, ik weet niet echt wat ik kan verwachten van dit boek. Afwachten dan maar.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 19 feb 2010 00:22

Ik ben op het moment niet bezig in een fantasieboek maar in "De aangeklede aap" van Desmond Morris.
Is een heel interessant boek waarin de mens en hun gedragingen wordt uitgelegd.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 19 feb 2010 19:01

Momenteel nog even bezig in 'Soul Music' van Pratchett, en daarna begin ik in 'A Canticle for Leibowitz' van Walter M. Miller. Heeft in 61 de Hugo-award gewonnen. Interessant trouwens: op io9, een blog over all things science fiction, loopt een reeks recensies van alle Hugo-winnaars (in de volgorde waarin ze uitgereikt zijn). Elke 14 dagen een nieuwe recensie.

Gesloten