Welk boek lees je nu? IV

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Welk boek lees je nu? IV

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 aug 2009 10:07

Artemis Fowl: de Russische connectie van Eoin Colfer.

Ik ben nog niet zo heel ver... maar tot nog toe vond ik deel 1 beter.

Madelon
Toerist

Ongelezen bericht door Madelon » 21 aug 2009 11:42

Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon

Ook nog niet erg ver, wel erg benieuwd.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 22 aug 2009 20:03

De Celestijnse belofte werd me een beetje zwaar leesvoer, daarom ben ik Engel des doods van Jonathan Kellerman ook begonnen als afwisseling.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 23 aug 2009 13:05

Midwinter schreef:
Gwywen schreef:Ja, dat was een jaar of 15 geleden net zo'n hype als de boeken van Paulo Coelho nu. Meteen allemaal van die spiritueel getransformeerde mensen die ineens huilend bij Oprah hun verhaal kwamen doen en zo.
Eerlijk, is dat een hype momenteel? Ik dacht dat Coelho al járen een gevestigd literair schrijver was. Heb zijn boeken toevallig net ontdekt. Of misschien was het dan toch niet geheel toevallig... In ieder geval schrijft hij verhalen die iets om het lijf hebben.
Nou ja, of ik met Coelho het goeie voorbeeld heb gepakt weet ik niet, ik doelde er eerder op dat spiritualiteit momenteel zo hip schijnt te zijn, magazines als Happinez en Mind Magazine en Flow schieten als paddestoelen uit de grond. Zo'n hype was er begin jaren '90 en is er nu weer, maar ik verwacht dat deze hype binnenkort vervangen zal worden door weer iets anders. Neoboeddhisme of zo of Metalyoga. Allemaal lapmiddeltjes als je 't mij vraagt als er geen totale mentaliteitsverandering komt. Maar goed, alle beetjes helpen moeten we maar denken. :P

(En ja: ik wéét dat het 'paddenstoelen' moet zijn maar ik ben er zo eentje die zich verzet tegen die versie van de spelling omdat daar namelijk geen andere logica in zit dan het aanpassen van de spelling aan de schrijfwijze van mensen die de regels niet uit hun hoofd kunnen of willen leren, en dat is naar mijn mening de omgekeerde wereld - maar dat terzijde ;) )

Edit: om even ontopic te blijven: ik lees nu een Broeder Cadfael-mysterie van Ellis Peters. Al minstens 10 keer gelezen maar ze blijven leuk. Nog vijf boekjes en ik heb m'n serie compleet. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 26 aug 2009 17:29

Ik heb Engel des doods daarstraks uitgelezen. Over het algemeen beviel dit boek me wel goed, maar het verhaal was toch iets te lang. Te veel rustige momenten met te veel pagina's naar mijn zin. Ondertussen al begonnen in Adam van Ted Dekker.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 aug 2009 21:47

Daarnet Adam uitgelezen. Wat een spannende zoektocht naar een echt griezelige moordenaar! Zo een einde had ik totaal niet verwacht, echt creepy. Geen boek om te lezen als je alleen thuis bent vind ik.
Volgende is van Johan Deseyn - Thanathor.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 31 aug 2009 07:48

De eeuw van mijn vader van Geert Mak

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 07 sep 2009 16:55

Ik heb daarstraks Thanathor uitgelezen. Weeral een gruwelijk goed boek van Johan Deseyn! Sommige scenes gaat je maag toch van draaien :?
Wat wel wat zegt over zijn schrijftalent!
Volgend boek is van Jefferson Bass - Macaber complot. Het tweede Bodyfarm mysterie.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 07 sep 2009 19:03

Inmiddels ben ik goed op weg in Schaduwvaan van J. Wurts, het laatste deel van de serie.

~ Agravain ~

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 08 sep 2009 11:12

Ik heb zojuist Dead Until Dark en Living Dead in Dallas uitgelezen.
Nu even wachten op deel 3, Club Dead die besteld is.

Boeken zijn overigens van Charlaine Harris.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 08 sep 2009 21:31

Ik ben nu bezig in het boek 'De Grote Jacht' van Robert Jordan, heb laatst het eerste boek gelezen uit de serie 'Het Rad des Tijds'. Het is wel flink pittig leesvoer, veel gebeurtenissen en vele namen komen er in voor. Ondanks dat het complex is, vind ik het wel erg leuk om te lezen. Soms zit ik gewoon op het puntje van mijn stoel van de spanning.

Trouwens 'De Meester' van Guillermo del Toro en Chuck Hogan is een zekere aanrader voor de mensen die van een flinke thriller houden, het is echt een race tegen de klok en het eindigt niet eens in dit boek, er komen nog meer delen. Ik kan nu al niet wachten totdat het volgende deel uitkomt.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 09 sep 2009 08:46

Een open einde is wel een verschrikking voor mij :duizel:
Dus wachten tot de volledige serie uitgekomen is :)

Madelon
Toerist

Ongelezen bericht door Madelon » 09 sep 2009 12:14

Paulo Coelho - Brida

Veel spiritueel gezever ;). Wel interessant, leuk boekje - heb wel betere van hem gelezen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 14 sep 2009 16:06

Dit weekend Macaber complot uitgelezen. Geweldige thriller! Dit zat sterk in mekaar vond ik. De aanwijzigingen tegen Dr. Brockton waren zo sterk dat hij zelf begon te twijfelen aan de feiten. En ook de lezer wordt goed op het verkeerde pad gebracht! Spannend tot op het einde.
Volgende is het laatste deel van de Belgarionserie van David Eddings - Eindspel.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 20 sep 2009 09:37

Deze nacht Eindspel uitgelezen. Een nog spannende afsluiter van een heel mooie serie! Alleen de laatste hoofdstukken vond ik nog wat melig worden, maar het was wel het gepaste einde van deze boeken.
Volgende is een bundel kortverhalen: Explosieve verhalen van Alfred Hitchcock. Al betwijfel ik dat deze man er echt veel mee te maken had :lol:

Gesloten