Welk boek lees je nu? IV

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Minnie
Beheerder

Re: Welk boek lees je nu? IV

Ongelezen bericht door Minnie » 30 jun 2009 09:51

Gisteren in het ziekenhuis begonnen in De zondares van Tess Gerritsen. Leest heel vlot, ik ben al over halfweg. Heb nu wel veel tijd om te lezen ook ;) En ook nog bezig in de verhalenbundel Van E.A. Poe tot R. Dahl. Die korte verhaaltjes is meer voor tussendoor.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 02 jul 2009 13:54

De Zondares uitgelezen. Heel goed boek, wat dus heel vlot leest! Wel merkte ik dat ik een boek uit de reeks miste door omstandigheden rond 1 personage. Niet dat het nodig is dit te weten in dit verhaal, maar toch intressant om de personages op te volgen.
Volgende is van Mel Hartman: Angstdroom

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 jul 2009 17:51

Ben gisteren begonnen in Wolfmaan van Tisa Pescar. Het begint goed in elk geval. :P

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 03 jul 2009 08:48

Gisteren Angstdroom uigelezen. Weer een fantastisch verhaal van Mel! Zoals al enkele keren eerder opgemerkt is dit verhaal toch wat duisterder. Maar het klopt volledig in deze wereld vind ik. Het is niet overdreven of zo. Ook weer kennisgemaakt met enkele nieuwe wezens en mythen. Blijft toch heerlijk hoor!
Volgende boek is Beest van Ally Kennen.

@Ys: De boeken van Tisa Pescar staan nog op mijn verlanglijst. Zeker die dat ze samen met Mel heeft geschreven. Maar omdat deze uiteindelijk over de 2 werelden samen gaat, moet ik ze zeker hebben ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 jul 2009 22:33

De Triomf van Caesar uit. Leuk boek (zoals alle Gordiani), maar de ontknoping vond ik toch wat teleurstellend. Ik miste dat ultieme detectivemoment waarop alle puzzelstukjes dankzij slim speurwerk in elkaar vallen. Desondanks weer genoten van de manier waarop Steven Saylor historische gebeurtenissen laat leven en beroemde (en minder beroemde) personen uit de oudheid opvoert.

Deze week heb ik De Alchemist van Paulo Coelho gekocht, dus daar ga ik nu maar eens in beginnen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 jul 2009 09:16

Gisteren Beest uitgelezen. Een boek dat totaal niet voor mij geschikt was! Het is een jeugdboek, dat gaat over Stephen, 17 jaar, geplaatst bij een opvanggezin. Hij heeft al enkele criminele feiten gepleegd en daar draait het verhaal ook een stuk om. Het taalgebruik heeft me serieus gestoord. Gelukkig was het snel uit.
Volgende boek is van De koningin van de misdaad: Agatha Christie - Moord in de pastorie.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 08 jul 2009 15:54

Moord in de pastorie is uitgelezen. Het viel mij deze keer wel sterk op dat de maatschappij nu heel anders is dan in de tijd dat de boeken van A. Christie spelen. Nu is het toch niet denkelijk dat de mensen zo openlijk betrokken worden bij een moordonderzoek. Wel weer goed in mekaar gestoken. Miss Marple is een leuk personage!
Volgende is van David Eddings: De kronieken van Belgarion deel 1 - De voorspelling.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 15 jul 2009 14:01

Daarnet De Voorspelling uitgelezen. Ik vond het een ietwat verwarrend verhaal. Er draait veel rond Garion, maar wat juist wordt niet echt uitgelegd. Ook Belgareth en Polgara zijn heel belangrijke personages, en ook hier kan ik niet goed volgen hoe het juist allemaal zit. Dus ga ik verder in deze serie met het vervolg: De magische koningin. Deel 2 van de kronieken van Belgarion door David Eddings.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 15 jul 2009 15:33

De Magiër van Raymond E. Feist. Ik vond het toch eens tijd om aan deze klassieker te beginnen.

Enneh, Agatha Christie vind ik helemaal geweldig! :aanbid:

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 19 jul 2009 12:24

Zo, net terug van twee weekjes Middle of Nowhere (dat ligt in Frankrijk), en daar maar liefst 3 4 boeken uitgelezen.
Begonnen met de nieuwe Kate Mosse (vraag me even de titel niet, iets met tarot) die vond ik wel een 7 of een 7,5 waard (net iets minder leuk dan Labyrint en het eind vond ik een beetje kort door de bocht en ongeloofwaardig en wat heeft dat nou helemaal met tarot te maken).

Daarna Het Rozenlabyrint van Titania Hardie, dat begon geweldig, met een mooi uitgangspunt en een belofte van heel veel spanning en ontdekkingen, maar verzandde na verloop van tijd in een Umberto-Eco-iaans gebazel over allerlei details die totaal oninteressant waren voor de lezer maar helaas wel voor de plot, zodat ik net als bij de Slinger van Foucault een beetje over de tekst heen vloog zonder dat het werkelijk tot me doordrong. Ook hier: een teleurstellend eind. Had veel spectaculairder gemogen. Ze blijft om de hete brij heendraaien. Jammer. Toch: een 7,5, omdat het zo fijn geschreven is.

Daarna: Dit Verhaal van Alessandro Barricco. Dit boek heb ik al drie jaar in huis en is al drie jaar ongelezen mee geweest op vakantie. Nu dan eindelijk gelezen en het was werkelijk een pareltje. Of, zoals Jan en Jaap zouden zeggen: "Nu al een klassieker". Een 9.

Daarna nog De Witte Merrie van Jules Watson, maar dat was weer zo'n "Keltisch meisje vindt via visioenen haar lotsbestemming" boek waarvan ik er al te veel heb gelezen. Daar ben ik doorheen gebladerd en toen wist ik het wel. Zesje.

Verder nog twee stripboeken over de Tempeliers gelezen en een heleboel Donald Ducken. :-D

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 21 jul 2009 12:42

Daarnet De magische koningin uitgelezen. We leren de personages beter kennen, hun onderliggende verbanden. Vooral Garion groeit als personage. Er blijven wel genoeg mysteries hangen om de vervolgdelen spannend te houden. Wel vind ik het nogal een vlak verhaal, waarschijnlijk omdat alles vanuit het standpunt van Garion verteld word en er geen zijplots zijn.
Volgend boek is een thriller, Zustermoord van Tess Gerritsen.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 24 jul 2009 19:26

Vandaag Zustermoord uitgelezen. Wat een gruwelen beschrijft Gerritsen nu weer :huh:
Geweldig hoe ze alles zo beschrijft dat je het soms benauwd zou krijgen! Echt weer een heel spannend verhaal.
Volgende is terug naar Balgarion met het 3de deel: Tovenaarsgambiet van David Eddings.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 24 jul 2009 22:15

Ik ben een paar dagen geleden begonnen in "De Meester" van Guillermo Del Toro ;) . Tot nu toe is het vrij spannend, ik verwacht dat de spanning nog wel gaat toenemen. Het boek bevalt me tot nog toe goed.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 jul 2009 19:07

Ik ben weer eens wat uit m'n Broeder Cadfael-verzameling aan het lezen (van Ellis Peters). Fijne boekjes altijd, mooi geschreven. Nog vijf titels en m'n verzameling is compleet. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 29 jul 2009 18:48

Vandaag Tovenaarsgambiet uitgelezen. Ik vind het intressanter worden hoe verder we in het verhaal komen. Hier leren we enkele van de Goden kennen wat wel tof is. Alleen dat einde is mij te spannend geweest. Omdat ik niet thuis was had ik het 4de deel niet bij me om onmiddelijk verder te gaan. Wel had ik de 22ste vijfling van Agatha Christie bij en dus daar in begonnen.

Gesloten