Strips

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 25 okt 2005 11:44

Tja ik vind ze zo goed (Elfquest) omdat het verhaal gewoon blijft boeien, waar bij de karakers ook nog eens goed zijn uitgewerkt en tijdens het verhaal (dat blijft doorlopen in de verschillende strips) ook steeds verder groeien en veranderen. Natuurlijk zijn ze ook heel aantrekkelijk getekend ook dat vind ik voor een strip belangrijk.

Kortom een goed verhaal met goed uitgewerkte karakters dat ok nog eens mooi getekend is :-D

Over de Marvel comics kan ik kort zijn, ik lees gewoon graag over helden en schurken in stripvorm :-D

Thallion
Toerist

Ongelezen bericht door Thallion » 27 nov 2005 21:38

Ah... strips... heerlijk :)

Strips die ik op het moment echt volg zijn WitchBlade, Darkness en SoulFire.

Verder ben ik nog bezig om Sandman en Elfquest te verzamelen.
Voor de rest heb ik stapels aan andere stand alone, mini, collected strips en losse stukken uit series.

Wat wel wat irritant is dat vlakbij waar ik naar school ga een goede stripwinkel zit. De zelfbeheersing die ik iedere dag op moet brengen...

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 28 nov 2005 20:06

Troost je... Bij mij in de buurt zijn 2 stripwinkels, plus een Fnac...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 mei 2006 19:01

Bij de Stripboekgeschenkdagen van die jaar (van 19 mei tot en met 4 juni), ontvang je nu een speciale uitgave van Storm (Don Lawrence).

De speciale uitgave bevat twee korte verhalen, een retrospectief van tekenaar Don Lawrence en beeldmateriaal uit 30 jaar Storm. Ook is er aandacht voor de toekomst van Storm. Momenteel wordt gewerkt aan het 23e avontuur van de stripheld.

Het geschenk wordt tijdens de Stripboekgeschenkdagen gratis weggegeven aan mensen die meer dan 12,12 euro aan stripalbums uitgeven.

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 02 jun 2006 20:00

Ben ooit begonnen met zelf kopen rond het begin van Kronieken van de Zwarte Maan, sindsdien nooit meer gestopt met meer geld uitgeven ^^

M'n verzamling bestaat vrijwel volledig uit moderne franse stripboeken (wel vertaald) zowel fantasy als sci-fi:
Troy (alles uit de wereld van troy)
de metabaronnen (en meer uit dat universum)
veel werk van marini (fantastische tekenaar)
de donjon
en nog veel meer

Voor m'n stripboeken ga ik altijd naar Het Beeldverhaal, een winkeltje in Amsterdam, om de hoek bij m'n ouders.

Tynvyrr
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Tynvyrr » 03 jun 2006 10:30

de metabaronnen (en meer uit dat universum)
veel werk van marini (fantastische tekenaar)
De Aasgieren van Marini is echt fantastisch!! De matrix is echt slap vergeleken hiermee, de lekkere überpersonages, de sfeer, het tekenwerk, de plot... verheft fantasystrips tot een hoger genre. En de metabaronnen, wel in het begin dacht ik om iedere hoek Thorgal te zien opduiken :P maar in feite is het echt een sterke serie, en nog grappig ook.

the Pelican
Kind van de kosmos

Nog te weinig vernieuwing in internetstrips

Ongelezen bericht door the Pelican » 05 jun 2006 11:51

nu.nl schreef:Nog te weinig vernieuwing in internetstrips

AMSTERDAM - Te veel makers van strips op het internet doen vrijwel niets met de specifieke mogelijkheden van het medium. Dat zei juryvoorzitter Jeroen Mirck zaterdagmiddag in Haarlem bij de uitreiking van de Clickies, de prijs voor de beste strips op internet.

"Internet kan het beeldverhaal vernieuwen, maar dan moeten de makers ook van de gebaande paden af durven stappen. Te veel online strips zijn niet meer dan strips verdwaald op een beeldscherm."

Liz Groenveld won de Clickie voor de beste verhalende webcomic van de Benelux. De Nederlandse tekent een wekelijks feuilleton over de belevenissen van een stel hippe vrienden in Amsterdam. De Nederlander Stephan Brusche won de Humor Clickie Benelux met zijn eenvoudige stripjes, die tot leven komen wanneer de computermuis er overheen gaat. De Brit Daniel Merlin Goodbrey is de winnaar van de International Clickie. Op zijn website zet de kunstenaar uiteenlopende stripexperimenten.

Stripdagen

Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat de Clickies worden uitgereikt. Dat gebeurde tijdens de achtste editie van de Stripdagen Haarlem. De organisatie van de Stripdagen, die zaterdag en zondag plaatsvinden, verwacht ongeveer twintigduizend bezoekers. Tijdens de Stripdagen wordt zondag verder de StripPersPrijzen uitgereikt.
Bron

Lord_Kiwi
Toerist

Ongelezen bericht door Lord_Kiwi » 16 jun 2006 14:44

Ik lees deze strips:

- Elfquest
- Donald Duck
- Tina
- Witch
- Noortje ( whaha zo heet ik ook :P)

Ik ben ook laats begonnen met zelf een stripboek tekenen (ik heb al 2 blz :P ) maar dat lukt niet echt :fluit:

Moirag
Avonturier

Ongelezen bericht door Moirag » 17 jun 2006 19:36

Vroeger las ik veel meer strips, nu lees ik ze alleen nog als ik echt de tijd wil verdrijven en geen zin heb in een boek (of er geen in de buurt is)

dat zijn volgende strips:
-De klaagzang van de verloren gewesten :love:
- Kiekeboe
- de oude Suskes en Wiskes (dus zo ongeveer van 1950- tot 1989)
- Asterix :love:
- Hagar, de viking.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jun 2006 00:03

Van de week wat Garfields op de kop kunnen tikken. Zowel pockets (zwart/wit en kleur) en wat albums. Blijven leuk om te lezen. :D Toch maar eens zien of ik die grote reeks aan pockets eens compleet kan maken.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 jun 2006 09:47

Mijn favorite strip is de reeks Black Orchid van McKean & Gaiman.
Enorm mooi getekend en batman komt ook even om het hoekje loeren. Het is een reeks van 3 strips. Het gaat over een jonge wetenschapper die een soort superheld uit bloemen...zie
Black Orchid

Ook lees ik graag Storm en Torgal.

Jera
Groentje

Ongelezen bericht door Jera » 23 jun 2006 11:34

Ik ben geabonneerd op de Donald Duck en de W.I.T.C.H., dus die lees ik wekelijks/maandelijks. Daarnaast is mijn broertje gek van de strip series ‘de reisverhalen van Dagobert Duck’ en ‘het levensverhaal van Dagobert Duck. Als we naar de bieb gaan neemt hij altijd stapels van dat spul mee. Op de een of andere manier komen ze dan altijd weer op mijn nachtkastje terecht. ;) Vroeger heb ik veel ‘Suske & Wiske’, ‘Jan, Jans & de Kinderen’ en ‘Asterix en Obelix’ strips van de bieb geleend, maar ik lees nu ze nu haast nooit meer. Laatst heb ik nog een album van ‘Kasper & Hobbes’ gelezen, maar dat kwam omdat mijn broertje hem meegenomen had. We hebben thuis een aardige verzameling eerste druk Asterix & Obelix en twee zeer oude Suske & Wiske’s die van ouderdom uit elkaar vallen en zelfs nog in het zwart-wit zijn.

Ik ben niet echt een strip koper, meer een lener. Ik pak ook niet snel een album van een serie die ik niet ken en van Fantasy strips heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Misschien moet ik dat maar eens gaan proberen…

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 23 jun 2006 13:29

Misschien? Zeker en vast moet je dat eens gaan proberen! Te beginnen met Lanfeust van Troy. En daarna de spin-offs van die serie. Helaas zijn vele (oudere) series niet meer te verkrijgen :'(

SchemerRat
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door SchemerRat » 29 jun 2006 23:50

Mocht je nog intresse hebben in moderne franse werken, vraag je lokale stripboeken-boek eens naar werk van Lewis Tronheim, Joann Sfar of Christofer Blain :love:
Dat zijn ook de makers van het 21e eeuwse meesterwek "de donjon", een monsterproductie van 4 verschillende series en een rollenspel (veel nog in de maak, of bezig vertaald te worden)

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 30 jun 2006 11:44

Donjon is meesterlijk... Ik vraag me wel af hoe hard Sfar en Trondheim werken... 3 hoofdreeksen van elk 100 delen, plus nog minstens 2 spin-offreeksen. Als er per reeks twee per jaar zouden uitkomen zullen ze 50 jaar bezig zijn... En beiden hebben naast Donjon nog andere reeksen lopen (Mister O en Mister I van Trondheim zijn hilarisch!)

Plaats reactie