Strips

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Strips

Ongelezen bericht door Phedre » 01 apr 2004 16:32

Hmm, ik dacht dat we al een strips-draad hadden, maar blijkbaar dus niet.

Ik lees vaak Elfquest, maar ben ook dol op X-men, Spiderman, Wolverine, eigenlijk de hele Marvel-rambam. En Witchblade vind ik erg mooi getekend. Van Wicthblade is niets meer te krijgen, geloof ik. Ik heb een oud exemplaar van het jaar 2000 in een AKO-shop gekocht. Van Marvel hebben we de drie bovengenoemde titels wel in de winkel liggen, maar verder dan dat gaat het niet. In USA is veel meer te krijgen, maar dat is logisch. Elfquest 64 is net uit en was weer leuk. En kort.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 01 apr 2004 16:39

ik lees veel web-comics.. weinig echte op papier (ja in het algemeen dagblad en de metro :P)
lijstje van de web-comics die ik regelmatig lees

www.userfriendly.org (pc verslaafden humor, dagelijks)
www.sinfest.net (beetje de kerk op de hak nemen :), dagelijks)
www.pvponline.com (games verslaafden humor, dagelijks)
www.penny-arcade.com (hetzelfde als hierboven, 2 a 3 keer per week een nieuwe strip)
www.brunothebandit.com (flauwe fantasy , nieuwe strip op maandag woensdag en vrijdag)

en www.sluggy.com bezoek ik ook nog wel eens :)
Laatst gewijzigd door lord idiot op 01 apr 2004 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 01 apr 2004 16:41

Ik heb veel Asterix en Obelix en regelmatig een Donald Duck gelezen, maar meer dan dat ook niet echt.

Van Elfquest heb ik deel 1 gelezen, ik vond het best leuk maar ook erg kort.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 01 apr 2004 17:07

Suske en Wiske en Donald Duck zijn de enige strips waar ik veel van heb gelezen.

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 01 apr 2004 18:00

Mijn vader verzamelt strips, dus ik heb hier de complete series van Kiekeboe en Jommeke en bijna de complete serie van Suske&Wiske (normaal, rode en blauwe reeks). Missen er nog een paar. Maar van de deze ben ik niet echt zo'n grote fan.

Euroshima
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Euroshima » 01 apr 2004 18:59

Van Elfquest heb ik een paar delen via de bieb gelezen, maar eigenlijk is de enige comic-serie(momenteel) waarvan ik probeer alle delen te krijgen de Sandman comics serie van Neil Gaiman. Geweldig verhaal, ontzettend coole karakters en een telkens veranderende tekenstijl vanwege de verschillende artists.

En verder lees ik net als lord idiot veel web-comics, waaronder:
Nice Hair
Penny Arcade
MegaTokyo
Chopping Block Beetje een sicke comic, dus niet voor tere zieltjes.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 apr 2004 09:50

Bij mijn ouders thuis ligt een enorme stapel suske en wiske .. We hebben ze eigenlijk tot een jaar of 10 terug altijd gekocht als ze uitkwamen.
Ik heb veel in mijn jonge jaren *zucht* veel strips gelezen... heel veel. Donald, S&W, Sjors en Sjimme, Tina, Billy Turf, Asterix, Franka, Rode oortjes, de Brozems, Jo Bar and many many more....

Ik ben de ElfQuest serie gaan sparen, maar die waren kwalitatief slecht.. (niet het verhaal, maar het "boekje" zelf) Ik hield op den duur telkens kaften met losse vellen over. Dus ergens in de 47 ben ik afgehaakt geloof ik. Eigenlijk wil ik ze allemaal wel hebben, maar dan in een meer ingebonden versie. Het schijnt dat ze per xx aantal in een verzamelband terecht komen? Daar ben ik dan wel in geinteresseerd.

Sal A. Mander
Avonturier

Ongelezen bericht door Sal A. Mander » 02 apr 2004 11:49

Wow! Strips, die mag ik graag lezen mijn favorieten op 'fantasy' gebied zijn:
Storm, Melissande en de Huurling

Verder heb ik de Suske & Wiske reeks compleet, inclusief wat drukken uit de jaren 50, waar ik ook zeer zuinig op ben. :)
Verder lees ik:
Dirk Jan (Geweldige humor)
De kleine Robbe
Asterix en Obelix (wie niet)
Urbanus
O lieve hemel
G. Raf Zerk
Robbedoes en Kwabbernoot
Joop Klepzeiker
Knudde
Guust Flater
Familie Doorzon
Comics

Zoals je ziet lees ik vooral humorvolle strips, van de meesten heb ik een aardige verzameling. Ik zal er vast wel wat vergeten zijn, maar ja... dat mag de pret niet drukken.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 02 apr 2004 12:19

Nahimana Tala schreef: Eigenlijk wil ik ze allemaal wel hebben, maar dan in een meer ingebonden versie. Het schijnt dat ze per xx aantal in een verzamelband terecht komen? Daar ben ik dan wel in geinteresseerd.
Kijk op www.arboris.nl

Sal A. Mander
Avonturier

Ongelezen bericht door Sal A. Mander » 05 apr 2004 14:12

Phedre schreef:
Nahimana Tala schreef: Eigenlijk wil ik ze allemaal wel hebben, maar dan in een meer ingebonden versie. Het schijnt dat ze per xx aantal in een verzamelband terecht komen? Daar ben ik dan wel in geinteresseerd.
Kijk op www.arboris.nl
Arboris, die heeft wel meer goeie fantasy strips, lees maar eens de huurling van Sergrelles, getekend in de stijl van Lawrence.

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 05 apr 2004 16:35

Ik vind Elfquest echt geweldig, ik heb 5 van de weet ik veel hoeveel verzamelalbums van de serie, en allemaal 1e druk! Muahaha!
Verder lees ik altijd de W.I.T.C.H. das zo'n heksenmeisjesmagazine met 60 strippaginas, en das heel leuk. Gaat over van die uitverkorenen die de krachten van de natuur bezit, ieder zn element, en ze moeten Kandrakar beschermen. Het is enorm super erg leuk!
En ik lees altijd Donjon, echt zoooo grappig!
En Merlin, van uitgeverij Talent, ook erg mooi getekend en een erg fantasy verhaal, maar het gaat wel over de Merlin van koning Arthur. Het is allemaal met draken, Elfen, heksen, druiden, trollen en... Avalon! *zucht*
Asrai

Ayra

Ongelezen bericht door Ayra » 06 apr 2004 12:46

Ik ben gek op de strips van James 'O Barr (the Crow etc.) Heb al een aardige verzameling. Helaas is het laatste winkeltje die ze verkocht opgehouden met het importeren van die boeken :'(

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 apr 2004 14:23

Ik lees graag komische strips, zoals
  • Asterix en Obelix
    Donald Duck
    Guust Flater
    Suske & Wiske
Ik vind realistisch getekende strips wel mooi*, maar vaak vind ik de verhaallijn nogal zwak (wat bij een komische strip niet zo erg is, vind ik), dan lees ik liever een echt boek.

*Zo heb ik verschillende exemplaren van Storm en Trigië, en Tangy & Laverdure.

-Gwywen-

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 apr 2004 12:19

Cool! Ga ik mooi over de tamtam sturen tegen mijn verjaardag. *Grijns* :-D

Archdruid
Toerist

Ongelezen bericht door Archdruid » 12 apr 2004 13:58

Ik heb veel, heel veel strips, maar het verzamelen beperkt zich de laatste jaren tot bijhouden van enkele series. Meest humoristische strips.

Als ik me beperk tot fantasy gerelateerde strips, dan zou ik willen noemen:
- Douwe Dabbert
- Donjon
- Roze Bottel
- Ravian (zit tussen Sf en fantasy in)
- Op zoek naar de tijdvogel
- Gezellen van de schemering

De laatste 2 zijn korte series alweer van wat langer geleden (jaren 80) dus dat zal de meesten hier niet veel zeggen. ;)

Plaats reactie