GoodReads

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Re: GoodReads

Ongelezen bericht door neffalathiel » 29 nov 2008 11:11

Midwinter schreef: Nu moet de site nog a la last.fm je smaak analyseren en op basis daarvan nieuwe schrijvers aanraden en het is perfect. ;)
Oh, dat lijkt me geweldig! Ik moet nog steeds m'n lijstjes gaan aanvullen en ik zie mezelf niet zo snel gaan bijhouden waar ik precies ben in een boek (liever dat ik 'm eerst uitlees en dan andere dingen ga doen) maar als ze dát nou nog eens konden gaan implementeren...

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 30 nov 2008 14:11

Dan zullen ze eerst met tags moeten gaan werken, anders komt dat niet van de grond.
Wel een strak plan van Midwinter overigens. Laten we het beheer van Goodreads maar eens gaan overspoelen met verzoekmailtjes. :)

Ondertussen vul ik telkens braaf de (weinige :'( ) boeken aan die ik lees.
Wat ik me afvraag: ik heb de status van Librarian, van Ys weet ik het ook, heeft iedereen dat of moet je daar op de een of andere manier iets voor doen? Ik was aanvankelijk in de veronderstelling dat iedereen zomaar boeken kon toevoegen maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 30 nov 2008 15:12

Je moet normaal gesproken een verzoek indienen. Maar misschien heeft een GR-beheerder jou die status al verleend voordat je er zelf om vroeg. Ik ben zelf ook Librarian.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 30 nov 2008 16:49

Misschien ben ik automatisch librarian omdat ik ook als auteur geregistreerd sta.
Dat is het enige dat ik kan bedenken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 30 nov 2008 17:57

Ik moest het apart aanvragen en volgens mij hebben ze dat systeem niet veranderd. Dus ik gok ook dat het te maken heeft met dat je als auteur ingeschreven staat.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 dec 2008 15:55

Vandaag snuffelde ik even in de instellingen van GoodReads en zag dat ze ook twitters ondersteunen. Dus als ik nu mijn status op GoodReads aanpas dan verschijnt dit ook op twitters. En via die weg op mijn weblog en Facebook. Toch wel handig. :D

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 21 dec 2008 16:30

Midwinter schreef:Rest me nog deze opmerking: Qwallath, wat lees jij veel! Ik ben jaloers. :droom:
Ja, vind je? OK, er liggen altijd wel wat boeken klaar, dat is waar. Maar volgens mij zijn er hier nog wel een paar van die types hoor? Minnie schiet me even te binnen... :-D

Het scheelt ook wel dat het grootste deel (90% minimaal) van mijn huidige boekenverzameling er wel instaat nu. Dat is dan wel afgezien van alle boeken die ik als kind en tiener heb gelezen, maar ja, om die nu allemaal uit het geheugen te gaan oproepen...
Gwywen schreef:Dan zullen ze eerst met tags moeten gaan werken, anders komt dat niet van de grond.
Shelves werken toch wel op die manier?

Wat ook zou helpen is als ze de ratings van vrienden en/of mensen die veel dezelfde boeken hebben gelezen gaan napluizen. Op basis daarvan kun je dan een lijstje aanraders samenstellen. Zijn ze vast wel mee bezig... :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 feb 2009 16:16

Wat ze nu wel hebben gedaan is de profiel boxen verbeteren voor Facebook en MySpace.

Hier het nieuwsbericht van GoodReads zelf met een voorbeeld.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 mei 2009 13:39

Ze geven nu per invul-veld ook aan wat je er neer moet zetten. Dit was in het verleden nog wel eens onduidelijk.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 20 jan 2010 13:47

Twitter schreef:Brandon Sanderson, author of Mistborn just joined Goodreads! http://bit.ly/4H2jGj
En weer een auteur die GoodReads versterkt.

TechThing
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door TechThing » 19 sep 2011 09:35

Ik heb deze zomer dan ook maar een account aangemaakt: http://www.goodreads.com/techthing. :-D GR heeft onlangs een nieuw principe van Recommendations ingesteld, en ik moet zeggen: I like it. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 19 sep 2011 19:09

Verzoekje is onderweg. ;)

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 21 sep 2011 19:58

De recommendations werken echt geweldig goed bij mij, ik ben er erg blij mee. En de nieuwsbrief met new books of author's you've read is ook briljant. Verder is het gewoon handig om een database te hebben waar al je boeken in staan. En de wishlist is handig om aan vrienden te geven als je bijna jarig bent :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 nov 2011 18:01

Je kunt nu stemmen op het beste boek van 2011:

KLIK

(Let op: heel veel categorieën, niet alleen op de eerste pagina een boek aanklikken)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 jan 2013 00:17

En jullie doel qua aantal boeken lezen gehaald in 2012?
Wat is jullie streef doel voor 2013?

Ik heb mijn 50 boeken in 2012 wel gehaa;d (met flink wat smokkel werk :P). En de teller voor 2013 staat weer op 50, eens zien of ik dat nu wel normaal haal.

Plaats reactie