GoodReads

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 mar 2008 16:23

Je kunt in je instellingen instellen hoe vaak je die nieuwsbrieven wilt ontvangen of juist niet wilt ontvangen.

Daarnaast heb ik iets minder dan 600 boeken zitten invoeren. :P Veelal uit het fantastische genre. Dus mogelijk dat je wel wat van je boeken daarin kunt vinden. ;)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 mar 2008 16:26

Ysgrublaidd schreef:Je kunt in je instellingen instellen hoe vaak je die nieuwsbrieven wilt ontvangen of juist niet wilt ontvangen.
Verdorie, ik had er al naar gezocht, maar heb die optie glad over het hoofd gezien. Bedankt.

Heh... ik heb momenteel drie boeken. Spoedig zal ik mijn collectie invoeren. Spoedig...

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 19 mar 2008 20:22

Nou Midwinter dat klinkt erg ehhhhhh, positief. Maar dat is misschien omdat ik meteen een bepaalde toon hoor als ik die laatste zin lees ;).

Ik heb me er zelf nog maar niet aan gewaagd, omdat ik er, denk ik, na een tijdje toch niet meer naar omkijk. Bovendien ben ik momenteel met andere dingen bezig die ik belangrijker vind dan het invullen van lijstjes op internet.
Laatst gewijzigd door Agravain op 20 mar 2008 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 20 mar 2008 11:30

Ik denk dat ik me aanmeld zodra ik m'n boekenkast heb ingericht in m'n huisje :) En dan natuurlijk gelijk de boeken invoer :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 20 mar 2008 12:20

Agravain schreef:Nou Midwinter dat klinkt erg ehhhhhh, positief. Maar dat is misschien omdat ik meteen een bepaalde toon hoor als ik die laatste zin lees ;).
Valt wel mee, ik heb net 51 boeken ingevoerd, waarvan ik ongeveer de helft zelf moest toevoegen. Maar ik ben er nog lang niet...

Ze mogen wel eens wat meer rekening houden met vertalingen, trouwens. Je kan niet zoeken op taal, er zijn geen velden voor taal en vertaler. Importeren vanuit Bol.com zou ook gewenst zijn voor ons Europeanen.

Elan Morin Tedronai
Toerist

Ongelezen bericht door Elan Morin Tedronai » 22 mar 2008 22:46

Dit ga ik zeker even uitchecken :) heb wel een leuk wordbestandje met al mn boeken, maar dit is veel leuker natuurlijk :P

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 mar 2008 09:51

Ik vind het zeker leuk. Vooral omdat je overal een cover kunt bijplaatsen ed.
Wel confronterend eigenlijk. Ik wist dat ik veel boeken had, en veel ervan ongelezen, maar dit cijfer ligt hoger dan verwacht :duizel:

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 23 mar 2008 23:07

lord idiot schreef:Ik denk dat ik me aanmeld zodra ik m'n boekenkast heb ingericht in m'n huisje :) En dan natuurlijk gelijk de boeken invoer :)
Ik heb me al wel aangemeld, maar misschien dat ik dat ook maar moet doen inderdaad. Ik geloof dat tot nu toe alleen alle Pratchett's in m'n profiel staan...

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 26 mar 2008 10:40

Er zijn inderdaad nog wat onhandigheden op de site - maar zie het maar zo dat wij als Nederlandse gemeenschap nog wat pionierswerk moeten doen op het gebied van vertalingen invoeren. Dat heb je als kleinere taal.

Overigens kunnen boeken door GoodReads Librarians gegroepeerd worden, zodat je via het origineel heel makkelijk ook de vertaling kunt vinden. Ik heb dat in ieder geval gedaan met al mijn boeken, waar nodig.

Tot nu toe vind ik dit toch de beste site op dit gebied. Er is ook nog een andere, maar daar meen ik me te herinneren dat er een boekenlimiet van 200 is voor gratis accounts. Zo doen we dat dus niet wat mij betreft... :s

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 apr 2008 22:08

Ik ben intussen een heel eind gevorderd met mijn boekenvoorraad op papier te zetten. Als dat af is, hoef ik ze 'alleen nog maar even' op Goodreads in te voeren... :fluit:

-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 apr 2008 01:28

Haha, 'even'? :D Ik raad iedereen aan om op andere Nederlandstalige boekenforums waar hij of zij op post mensen attent te maken op deze site. Hoe meer Nederlanders en Belgen lid worden, hoe minder werk we (ideaal gezien) per persoon kwijt zijn aan het bijwerken. Volgens mij heeft alleen al onze kleine Aeon-kolonie een behoorlijke impact gemaakt op de beschikbaarheid van Nederlandstalig materiaal.

Senhina
Avonturier

Ongelezen bericht door Senhina » 06 apr 2008 08:49

Ik ben nog steeds bezig om al mijn boeken in mijn excel lijst te verwerken. Zelfs dat lukt me nog niet helemaal. Ik ben blij dat ik volgens mij mijn boekenkasten beneden erin heb staan.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 06 apr 2008 09:11

Ik heb al mijn boeken ingevoerd. Nu ben ik nog overal de blurbs aan het invoeren, die typ ik netjes stuk voor stuk over :) (man, wat een werk :duizel: )

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 apr 2008 11:39

Midwinter schreef:Haha, 'even'? :D Ik raad iedereen aan om op andere Nederlandstalige boekenforums waar hij of zij op post mensen attent te maken op deze site. Hoe meer Nederlanders en Belgen lid worden, hoe minder werk we (ideaal gezien) per persoon kwijt zijn aan het bijwerken. Volgens mij heeft alleen al onze kleine Aeon-kolonie een behoorlijke impact gemaakt op de beschikbaarheid van Nederlandstalig materiaal.
Oh, dat is wel een goed idee. Ik kom niet op heel veel boekenfora, maar wel op schrijversfora. Die zullen ook wel interesse hebben lijkt me zo. Al was het maar om reclame te maken voor hun eigen schrijfsels.

Ik heb er vanmiddag trouwens weer wat boeken bij gezet. Wat gaat daar een tijd in zitten zeg :duizel:...

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 06 apr 2008 16:12

Klopt, maar als je eenmaal je bestaande verzameling hebt gedaan - met de nadruk op eenmaal :P - is het alleen een kwestie van bijwerken.

Plaats reactie