Vandaag gekocht!

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Vandaag gekocht!

Ongelezen bericht door Phedre » 26 feb 2004 23:05

Ik koop vaak boeken, die ik ooit nog ga lezen, ik lees vrijwel nooit meteen een boek, tenzij ik verslaafd ben aan de serie (en een dergelijke verslaving heb ik nu helaas niet). Vandaag kwam ik met 8 boeken uit Boekenvoordeel. Helaas is Boekenvoordeel zo ongeveer onze buurman, dus ik kom er net iets te vaak.

Ik heb deel 1 en 2 van Gormenghast van Mervyn Peake gekocht. De Witte Draak van MacCaffrey, 'De kronieken van het geschonden protocol' (1, 2 en 3) van Dave Duncan. Een boekje van Ursula LeGuin, en 'De Poort van Vuur' van ene Pressfield (geen fantasy, hist. roman). Het zijn geen van allen boeken waar ik de volle mep voor wilde betalen, maar dit waren aardige prijsjes.

Uit onze eigen winkel heb ik het negende boek gekocht: De Taal der Stenen van Carter.

Het was mijn loondag vandaag....:-)

Wat hebben jullie gekocht!!? Laat me niet de enige verslaafde zijn hier!

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 27 feb 2004 07:41

omg, dit wordt mijn spam topic..

Twee boeken van Philip Pullman, te weten The Tiger in the Well en The Tin Princess. Een klan bestelde ze aan in de winkel en ik heb ze gelijk besteld voor mijzelf en de voorraad.

En Dan Brown's The Da Vinci Code. Brown schrijft zulek geweldige thrillers! Yeah! Hm. Helaas moet ik me de komende tijd erg rustig houden met boeken aanschaf. Ik moet sparen voor iets heel heel groots. :)

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 27 feb 2004 11:50

Weeeeh

Sinds ik hier op het forum zit, krijg ik weer helemaal zin om weer eens wat meer te gaan lezen. De laatste tijd besteed ik veel teveel tijd aan gitaar spelen. En ik heb nog een aantal boeken liggen die toch echt gelezen moeten worden.
Hmm... ik zal eens wat minder gitaar gaan spelen en meer lezen.
Laatst gewijzigd door Fingolfin op 27 feb 2004 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 feb 2004 12:45

Ik heb Nagelaten Vertellingen gekocht, Phedre, maar dat wist jij natuurlijk al :P

Nog bedankt voor het bestellen,

groetjes Gwywen

P.S. wat voor groots, Dae? Nu maak je ons wel heel nieuwsgierig!!

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 feb 2004 15:13

ik heb mij pas de kronieken van Lon-tobin aangeschaft. Had ik al gelezen, maar vind ik prachtige boeken.

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 27 feb 2004 21:22

Bij de boekenafdeling van V&D heb ik vandaag 'De heks van Shannara' gekocht en deel 2 van Erikson's Malazijnse Rijk. Deel 1 lag er een tijd geleden ook. Verder nog een maf SF boek voor 3,50, waarvan Brian Aldiss zegt dat het 'De Verdi van de space opera' is..:-)

Er lag ook nog deel 3 van Eddings' Kronieken van de ijstijd (in dienst van de godin). De Guinevere-boeken van Rosalind Miles lagen er. 'Godenschemering' van Bridget Wood lag er. Deel 3 van Terry Brook's 'Krachten van het kwaad' heb ik er ook achter moeten laten. En attentie, attentie!!! 'Rapsodie' van Elisabeth Haydon lag er voor 7,50 euro!! Zag er heel anders uit dan mijn paperback, maar wel gewoon groot formaat. Iedereen die dat boek nog niet heeft....snel even naar V&D, absolute aanrader.

Ik kan niet elke dag meerdere boeken blijven kopen...Heeft iemand hier pilletje tegen?

Gwywen, ik heb de zwarte NV meteen bijbesteld. Staat zo mooi, de hele serie.

Enne, Daenerys, ik denk dat er meerdere mensen erg nieuwsgierig zijn nu..:-) Ik zal mijn grote (komende) aankoop verklappen. Alhoewel dat niet echt verklappen is, iedereen vermoedt het vast al na mijn fantasy-kunst-topic over zwaarden....:-) Er komt een echte Katana in huis, da's duur....

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 11 mar 2004 23:42

A doublepost, oops....

Vandaag gekocht: Kushiel's Avatar (engelse pocket (740 blz.!!!) van deel 3, nl titel zal zijn: Kushiels' Werktuig) en Robert Rankin. Dae was er een paar posts geleden en een paar draden opzij zo positief over dat ik het wel eens wil proberen. We hadden nog nooit iets van Robert Rankin op voorraad gehad, maar vandaag kwam er ineens een hele stapel The Witches of Chiswick' binnen. Al mijn collega's meenden zich de titel te herinneren, maar zij doelden op Witches of Eastwick, film met Jack Nicholson. Onderschrift bij deze titel: "History is a cauldron of lies brewed up by Victorian witches". D'r staan een boel schattige skeletjes op de kaft, hangend aan de titelletters.....

Het begint zo:"It was the day after the day after tomorrow and it was raining." Hi, fun.

Gisteren gekocht bij Boekenvoordeel (kan er niks aan doen, kreeg weer een foldertje in de bus...). Het compleet handboek van Magie en Esoterische wijsheid van Cassandra Eason. Voodoo Rituelen van Heike Owusu en De Kabbala ontcijferd.

Als ik ooit een boek ga schrijven, dan heb ik zo veel research mogelijkheden....:-)

alex
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door alex » 12 mar 2004 11:23

Dat boek van Pressfield is geweldig, Dae! Ik heb dat enkele malen als cadeau weggegeven bij wedstrijden die ik organiseerde. Is zeker de moeite waard!

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 12 mar 2004 23:48

alex schreef:Dat boek van Pressfield is geweldig, Dae! Ik heb dat enkele malen als cadeau weggegeven bij wedstrijden die ik organiseerde. Is zeker de moeite waard!
Nou, Dae, kopen dat boek! :-)

Ik heb hem namelijk al, zoals hierboven geschreven. Leuk dat het een goed boek blijkt te zijn, ik kocht het op de gok.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 13 mar 2004 19:22

Nou, ik spaar.. vanwege mijn oversteek naar Engeland, dus ik probeer nu niet te veel boeken in te slaan. Die moet ik dan toch maar mee verhuizen. Niet dat ik morgen wegga, maar ik denk toch wel over een jaartje of anderhalf-twee...

Anyway: laatste aanschaf idd Kushiel's Avatar ipv Gemmell. Maar hierna: Gemmell!

En Phedre: robert rankin is echt erg leuk ;)

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 13 mar 2004 19:36

Ik heb echt dé ergste boekenverslaving oooooit! Ik moet echt iedere week een boek kopen, en het liefst meerdere! Het is echt een ramp! En wat ook erg is is dat ik alsmaar boeken bijkoop, ook al heb ik een ander boek nog niet uit. En dan koop ik er nog één en nog 1! En ik heb helaas niet zo heel vceel tijd om te lezen, omdat ik vaak pas om 8 uur thuis ben van school, dus van lezen komt niet zoveel de laatste tijd! En mn boekenkast wordt te klein, en het is allemaal rampzalig!
Asrai

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 13 mar 2004 19:59

Ach. ik zou geen moeite hebben met een zo'n verslaving...als je er geld voor hebt, ik weet wel waar ik me boeken moet laten :P

alex
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door alex » 13 mar 2004 23:15

Phedre schreef:
alex schreef:Dat boek van Pressfield is geweldig, Dae! Ik heb dat enkele malen als cadeau weggegeven bij wedstrijden die ik organiseerde. Is zeker de moeite waard!

Ik heb hem namelijk al, zoals hierboven geschreven. Leuk dat het een goed boek blijkt te zijn, ik kocht het op de gok.
Stomstom... wilde jou complementeren met je keuze, Phedre, en schreef Dae... tja...

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 14 mar 2004 00:28

alex schreef:
Phedre schreef:

Stomstom... wilde jou complementeren met je keuze, Phedre, en schreef Dae... tja...
Komt vast doordat je het zo druk hebt met het schrijven van je tweede boek, he? Dan is het goed..:-)

Overigens: iedereen die de Hobbit nog niet heeft. Hij is nu uit in pocket van een euro of 8.

Samuel
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Samuel » 14 mar 2004 15:38

De Taal der Stenen is het laatste dat ik nog gekocht heb...
Ik heb het nu nogal druk, (ik zit dit half-slapend te schrijven, kamp he... ;) ), projeckten enzo..
,dus ik heb even mezelf beloofd dat ik na die 'ellende' maar weer eens een bezoekje aan de boekenwinkel ga brengen:)

Gesloten