Welk boek lees je nu? III

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 jan 2007 17:14

Ik lees nu Oorlog en Vrede van Tolstoj. Zo'n boek moet je toch eens in je leven gelezen hebben, vind ik.
Verder heb ik mijn fotoboeken over Midden-Aarde weer eens te voorschijn gehaald, maar dat heeft een andere reden.

-G-

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 14 jan 2007 18:04

Tijdens mijn vakantie uitgelezen:
De Planetenrovers (Moffitt) en de dreiging van Callisto (Asimov). Even een zijsprongetje naar de SF gemaakt. Nu ga ik weer verder in "een lied van ijs en vuur" deel twee.

~ Agravaìn ~

sima
Avonturier

Ongelezen bericht door sima » 23 jan 2007 09:17

Ben momenteel bezig in Sabriel van Garth Nix en de oude dagboeken van mijn man (ja met toestemming).

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 25 jan 2007 16:52

Zijn dagboeken? Dat is bijzonder, zeg, Sima.

Ik ben, na een Lord of the Ringsmarathon van een weekend (lange versies inclusief de extra's- DVD's) weer helemaal into Tolkien. Heb Tolstoj opzij gelegd en ben nu De Silmarillion aan het herlezen. Grappig dat het na een fantasyluwte toch altijd na een tijdje weer begint te knagen!

-G-

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 26 jan 2007 09:16

Ik ben nu eindelijk begonnen in het vierde deel van George Martin.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 26 jan 2007 15:55

Ik ben nu al een weekje bezig in :" Het Boek der sterren van James Clemens, het laatste deel van de reeks...dat wordt binnenkort weer eens een recensie schrijven...tzal een korte zijn (ik doe dat niet graag), het boek is wel heeeeel goed, wat een vaart.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 jan 2007 15:58

Grimreaper schreef:Ik ben nu aan de serie van Dungeons & Dragons bezig van TH Lain (topic hier). Want ja, de magic serie daar ben ik tot Time Spiral al mee klaar. En die ga ik pas lezen als ik alle drie de boeken van de cycle heb. Zit ondertussen al weer bij deel 7 van de 10 :)
Ondertussen ben ik ook weer met die serie klaar (DnD) en ben ik nu bezig met Bloodwalk, uit de Wizards series in een Forgotten Realms setting geschreven door James P. Davis. Nog niet erg veel gelezen om een oordeel te geven, hoewel het begin erg rommelig en chaotisch is met de vele personages.

D'Arcy
Avonturier

Ongelezen bericht door D'Arcy » 26 jan 2007 17:26

Grimreaper schreef:
Grimreaper schreef:Ik ben nu aan de serie van Dungeons & Dragons bezig van TH Lain (topic hier). Want ja, de magic serie daar ben ik tot Time Spiral al mee klaar. En die ga ik pas lezen als ik alle drie de boeken van de cycle heb. Zit ondertussen al weer bij deel 7 van de 10 :)
Ondertussen ben ik ook weer met die serie klaar (DnD) en ben ik nu bezig met Bloodwalk, uit de Wizards series in een Forgotten Realms setting geschreven door James P. Davis. Nog niet erg veel gelezen om een oordeel te geven, hoewel het begin erg rommelig en chaotisch is met de vele personages.
Bloodwalk.... Klink interesant. Waar gaat het over ??
Maar even over wat ik nu aan het lezen ben. Ik ben nu bezig met het boek Temeraire. Had er ooit eens een promotie boekje van gelezen samen met een vriendin van mij en dat was wel leuk. En nu mijn vriendin hem heeft gekocht en gelezen heb ik hem van haar geleend en ben ik hem dus nu aan het lezen. :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 26 jan 2007 21:35

Ja, altijd handig als je naasten dezelfde boekensmaak hebben als jij. En als zij dan de boeken kopen die jij toch wel wilde lezen. :-D

-G-

Spooky
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Spooky » 28 jan 2007 11:30

Eindelijk nog eens aan het lezen geraakt; na enkele weken pauze (nieuwe job) verder aan het lezen in de reeks 'Saga van de Spiegel' van Ian Irvine, met name het tweede deel 'De Toren bij de Kloof'.

Geen Top-top reeks, maar toch goed genoeg om me te doen verderlezen. De laatste tijd ben ik erg 'picky' aan het worden, en reeksen als 'Rhapsodie' (eerste boek niet doorgeraakt) en 'De Taal der Stenen' (Halverwege tweede boek afgehaakt) stonden voortijdig weer in de kast.

Soms is het toch een beetje afkicken van de Robin Hobbs, Tad Williams, Robert Jordans in mijn leeslijstje...

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 29 jan 2007 22:51

Ben vorige week begonnen in Eragon, van Paolini. En ik vind het echt een ontzettend leuk boek! Het leest als een trein, het verhaal is lekker (hoewel een tikkie voorspelbaar), ik kan begrijpen dat ze dit verfilmd hebben.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 31 jan 2007 19:27

Nou strijd der koningen is uit, en eergisteren begonnen in EON van Greg Bear. Ik moet even Martin laten bezinken voor ik verder lees, heb nu behoefte aan een shotje SF.

~ Agravaìn ~

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 01 feb 2007 18:58

Lang niet langs gekomen. Dus zal maar even een lijstje geven van de afgelopen 2 maand (denk ik).

Forest mage van Robin Hobb. Ik was er wel van onder de indruk, in tegenstelling tot de meeste mensen.
Het begint me alleen een beetje op te vallen de de hoofdpersonen in haar boeken altijd anti-helden zijn en meestal komt dit ook nog door iets wat op zeer jonge leeftijd is gebeurd. Dus ik vind het moeilijker om helemaal op te gaan in de hoofdpersoon.

Olympos van Dan Simmons. Net als het eerste deel in een woord: Fantastisch!!!Ongelovelijk hoe meneer Simmons mij in zijn greep heeft gekregen met deze 2-delige serie.

Alle verhalen van Roald Dahl. Is een verzameling van alle korte verhalen ooit geschreven door Dahl en dan bedoel ik geen kinderverhalen.
Werkelijk wat kon die man schrijven!! Een aanrader als je van rare verhalen houdt.

En gister in een dag De weduwnaar van Kluun uitgelezen. Wat leest dat makkelijk weg! Ook een zeer vermakelijk boek.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 07 feb 2007 20:20

Op dit moment ben ik verdiept in het boek "De terugkeer van de koning" van J.R.R. Tolkien. Omdat ik het boek nooit gelezen heb, zie ik duidelijke verschillen met de films. Ook merk ik dat sommige dingen weggelaten zijn, ik mis het stuk van Tom Bombadil in de films. Het is juist zo'n leuk stuk om te lezen! Grr, sommige regisseurs... :x

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 09 feb 2007 12:15

Ik heb maandag Pandora van Anne Rice uitgelezen. Kwam wat langzaam op gang door het meta-verhaaltje van Pandora in de "huidige" tijd, maar het verhalende van het verleden liep lekker. Normaal vind ik zo'n meta-verhaal wel vermakelijk, vooral bij boeken van Lestat, door zijn heerlijke droge humor en directe aanspraak op de lezer, maar dit kon me niet vangen.

Dinsdag heb ik het boek "Komt een vrouw bij de dokter" van Kluun gelezen. Wow, impressive. Nog voor etenstijd 's avonds was ie uit, omdat ie me zo greep. Ik kan dan ook nu nog even niet beginnen aan een volgend boek. Overigens vanaf halverwege het boek niet bevorderlijk in openbare gelegenheden te lezen... Pfff, heftig.

Gesloten