Welk boek lees je nu? III

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Welk boek lees je nu? III

Ongelezen bericht door Midwinter » 09 nov 2005 19:25

Vervolg op Welk topic lees je nu? II.

Het concept is bekend: meld hier in welk boek je nu bezig bent. Je bent natuurlijk vrij om een discussie over een specifiek boek te starten in de Boekengalerij.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 nov 2005 21:35

Poort Des Doods - Deel 6: Dwaalwegen (Into The labyrint) - Weiss en Hickman

nog altijd bezig in deze serie, en ik ga all the way! 8) Het begint nu duidelijk naar de climax te gaan en wordt spannender. Daarna staat "oudste" van de Eragon serie op mijn lijstje, en daarna... dan is er wel weer een nieuwe lijst die zich aandient :P

Thiver
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Thiver » 10 nov 2005 23:00

De Boeken van de Zieners van Robin Hobb, het tweede deel: Moordenaar des konings. Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd een serie als deze te lezen in verband met belangrijke tentamens. Daarom heb ik me maar voorgenomen iedere dag één hoofdstuk te lezen. Op die manier ben ik al sinds oktober bezig en duurt het nog tot december voor ik er doorheen ben. :-D

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 11 nov 2005 09:30

Momenteel ben ik aan harry potter en de vuurbeker begonnen, dit omdat de film binnenkort uitkomt en ik altijd de boeken ken voor ik naar de film ga, Ik ben beniuewd hoe de film zal zijn. Volgens mij een stuk spectaculairder dan het boek. Boven dien zijn de spelers een stuk knapper dan ze in het boek neergezet worden. En heb ik in de voorstukjes dingen gezien die ik nog niet kan plaatsen in het boek, maar na mijn idee al wel lang hadden moeten komen.

Lady L
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady L » 11 nov 2005 19:01

Ik ben weer overnieuw begonnen in het Rad des Tijds... Ben nu halverwege deel 6 (nog 4 1/2 te gaan dan ben ik weer bij :-D

Count Melwasul
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Count Melwasul » 12 nov 2005 20:52

Ik ben een stuk geschiedenis aan het lezen:
De Tempeliers: Huurlingen van de Paus.

Voor mij dus iets ongelooflijk interessant. Als je ook over de Middeleeuwen of geschiedenis te lezen, raad ik zeker aan dit eens te bekijken. Je krijgt er idee hoe iemand uit die tijd dacht en hoe zij eigenlijk de aanzet hebben gegeven tot het vormen van onze huidige maatschappij.

Quiring
Groentje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Quiring » 13 nov 2005 18:43

Ik heb net "Deadhouse Gates" van Steven Erikson uit. Geweldig boek. En ben net begonnen in het vervolg "Memories of Ice", begint ook zeer veelbelovend. Verder ook net begonnen in "Consider Phlebas" van Iain M. Banks (zijn "Player of Games" is werkelijk een super SF boek!). Ben zeer benieuwd.

Groeten,

Martijn

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 13 nov 2005 19:45

Quiring schreef:Ik heb net "Deadhouse Gates" van Steven Erikson uit. Geweldig boek. En ben net begonnen in het vervolg "Memories of Ice", begint ook zeer veelbelovend. Verder ook net begonnen in "Consider Phlebas" van Iain M. Banks (zijn "Player of Games" is werkelijk een super SF boek!). Ben zeer benieuwd.
Ga weg, jij leest Consider Phlebas!!? :-) Ik zit al eeuwen op 1/3 van het boek vast.

Quiring
Groentje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Quiring » 13 nov 2005 19:53

oh dear, dat klinkt niet goed... ik hoop dat ik meer geluk heb...

Kom jou ook overal tegen! ;)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 13 nov 2005 20:27

Quiring schreef:Kom jou ook overal tegen! ;)
Dat hoor ik vaker....

Maar ik was hier eerst! :-D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 13 nov 2005 21:14

Count Melwasul schreef:Ik ben een stuk geschiedenis aan het lezen:
De Tempeliers: Huurlingen van de Paus.

Voor mij dus iets ongelooflijk interessant. Als je ook over de Middeleeuwen of geschiedenis te lezen, raad ik zeker aan dit eens te bekijken. Je krijgt er idee hoe iemand uit die tijd dacht en hoe zij eigenlijk de aanzet hebben gegeven tot het vormen van onze huidige maatschappij.
CM, is dit fictie of een geschiedenisboek? Wie is de schrijver? Klinkt mij interessant in de oren.

-G-

P.S. Phedre, nog niet in Labyrint begonnen? (Ik heb 'm bijna uit, dinsdag of woensdag, schat ik zo)

Phedre
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door Phedre » 13 nov 2005 22:11

Gwywen schreef:CM, is dit fictie of een geschiedenisboek? Wie is de schrijver? Klinkt mij interessant in de oren.
Het is non-fictie. Wij hebben het volgens mij ook liggen. In juni verschenen.
Gwywen schreef:P.S. Phedre, nog niet in Labyrint begonnen? (Ik heb 'm bijna uit, dinsdag of woensdag, schat ik zo)
Nee, nog niet begonnen, deadline is pas over een tijdje, ik wacht nog even..:-) Maar hij is goed, hoor ik?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 23 nov 2005 22:44

Ik ben nu een weekje bezig in Een Venetiaans Geheim van Ian Caldwell. Schijnt een beetje Da Vinci Code-achtig te zijn (schijnt, omdat ik De Da Vinci Code nog niet gelezen heb). Erg boeiend boek tot nu toe.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 24 nov 2005 15:11

Eragon en Oudste heb ik uitgelezen en daartussendoor nog 4 delen van de Drakenrijders gelezen, ik zat weer even helemaal in draken :P

Nu ga ik beginnen in De Poorten van Anubis van Tim Powers, ik ben benieuwd :)

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 nov 2005 19:03

Harry Potter en de halfbloed Prins is het boek waar ik nu in bezig ben. Tja eigenlijk erg, maar ik heb dus echt gewacht tot het in het nl te krijgen was. Dit vnl omdat ik de rest ook in nl in de kast heb staan (1e boek was ooit een cadeautje dus...) Tot nu toe is het wel leuk, maar niet zo spectaculair als ik gedacht had.

Gesloten