Stripschap
Moderator: Beheerders
Donjon is op dit moment idd top.delea schreef:Donjon is meesterlijk... Ik vraag me wel af hoe hard Sfar en Trondheim werken... 3 hoofdreeksen van elk 100 delen, plus nog minstens 2 spin-offreeksen. Als er per reeks twee per jaar zouden uitkomen zullen ze 50 jaar bezig zijn... En beiden hebben naast Donjon nog andere reeksen lopen (Mister O en Mister I van Trondheim zijn hilarisch!)
Daar kan ik me helemaal in vinden! Van Andreas heb ik alleen de eerste twee delen van Rork nog maar gelezen en die zijn inderdaad zeer goed.DeTijdlijn schreef:Een van mijn grote favorieten is Andreas (Rork, Capricornus, Arq, Cyrrus, De grot der herinnering, De rode driehoek...)
Ook: Blake & Mortimer
Ook (jaja) Yoko Tsuno. Als je Yoko Tsuno leest, moet je er eens bij stilstaan dat die reeks begon in 1972/73. Dat was een tijd die nog behoorlijk ouderwets kon zijn (ik herinner me een nieuwsbericht van het EIND van de jaren 70, waarin een groepje arbeiders een fabriek binnengaat, en een journalist vraagt wat ze ervan denken dat de vrouwelijk arbeiders staken omdat ze minder worden betaald dan de mannen. Reactie van de mannen: "Waarom zouden ze evenveel moeten krijgen?" ).