Dungeons & Dragons; Wie speelt welke versie?

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Welke versie(s) speel jij?

Peiling eindigde op 21 mar 2010 17:27

Het oorspronkelijke DnD (1974)
0
Geen stemmen
Advanced DnD (1977)
0
Geen stemmen
Advanced DnD 2nd edition (1989)
0
Geen stemmen
DnD 3.0 (2000)
0
Geen stemmen
DnD 3.5 (2003)
2
50%
DnD 4 (2008)
2
50%

Totaal aantal stemmen: 4

the Pelican
Kind van de kosmos

Dungeons & Dragons; Wie speelt welke versie?

Ongelezen bericht door the Pelican » 20 jan 2010 17:27

De vraag is eenvoudig:
Welke versie(s) van DnD speel jij?
De poll loopt vanaf heden tot 60 dagen na deze post. Max 3 opties.
Plan is om dezelfde poll nog een keer te posten (minimaal) een jaar na vandaag.

DnD 4.0 is inmiddels ruim een jaar uit. DnD 3.x heeft zo'n 8 jaar mogen heerschen en daarvoor was er het originele DnD en de 'moeilijkere / uitgebreidere' Advanced DnD. Als ik nu kijk hoeveel boeken ik van DnD 3.x op de plank heb staan, ben ik (nog) niet gemotiveerd om me in 4.x te verdiepen, maar misschien ben jij wel een die-hard.

Wat speel jij (ander topic op Aeon)?
Extra info (Wikipedia).

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Re: Dungeons & Dragons; Wie speelt welke versie?

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 jan 2010 17:40

Ik speel met een groepje 4.0. Nu als speler sinds erg lange tijd 3.5 ge-DM-ed te hebben.

De reden dat wij 4.0 spelen is omdat ik van mening ben dat 4.0 toch op de meeste punten een beter systeem is. Onze groep was op dat punt nog relatief onervaren en had (op uitzondering van mijzelf) nog niet zoveel geïnvesteerd in 3.5. Vandaar dat de stap naar 4.0 voor ons logisch is.

In het begin was het toch wel een hoop inleveren en omschakelen, maar met de nodige uitbreidingen valt er al weer een hoop te kiezen en sleutelen aan karakters in 4.0.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 28 jan 2010 23:16

Hallo allemaal,

Persoonlijk moest ik wennen aan 4.0 maar ik moet zeggen dat het er wel makkelijker op is geworden. Sowieso is Engels niet mijn beste ding en het begrijpen van de spelregels ook niet. Maar met een hoop hulp gaat het aardig.
Het enige dat ik mis zijn mijn grote berg spreuken die ik altijd zeer te pas en te onpas kon gebruiken. Wat ons nog al eens uit benarde situaties redde. Tegenwoordig heb ik rond de 6 d20 dobbelstenen in de hoop dat als ik ze afwisselend gooi ik meer kans heb om hoog te gooien. :)

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 01 feb 2010 20:19

Met onze groep spelen wij nog steeds 3.5 omdat het op dit moment echt te duur is voor ons allen om 4.0 aan te gaan schaffen. Naar wat ik gehoord heb is 4.0 gemakkelijker om te spelen, het is afwachten wanneer onze geldbuidels genoeg gevuld zijn om die boeken aan te schaffen. Ondanks dat mijn Engels gebrekkig is kan ik het aardig goed begrijpen en soms moet ik mijn lieve vriendje aankijken om iets uit te leggen.

Plaats reactie