Welke superkrachten?

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Welke superkrachten?

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 aug 2008 19:29

Even een luchtig onderwerp aansnijden hier op Aeon.

Welke superkracht(en) zouden jullie wel willen hebben en waarom?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 02 aug 2008 23:27

Ik zou best willen weten hoe ik The Force moet gebruiken. Altijd handig als je iets hebt laten vallen, hoef je niet te bukken om 't op te rapen en zo.
En je kunt mensen er "ietwat" mee beïnvloeden. En je reflexen zijn een stuk sneller.
Niet één specifieke superkracht dus die ik zou willen hebben, maar gewoon eentje die me net even een tandje beter/handiger/vlugger/smarter maakt dan de meeste mensen :-D

-G-

And remember: Ducktape is a mere manifestation of the Force: it has a dark side and a bright side and it holds the universe together :lol:

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 10 aug 2008 14:05

Eigen wensen kunnen vervullen :P

whitedragon
Kosmonaut

Re: Welke superkrachten?

Ongelezen bericht door whitedragon » 29 dec 2008 13:13

Mentale krachten zoals telepathie en telekinese lijken mij het leukst. Zo kan je communiceren met andere mensen over grote afstanden zonder een telefoon te hoeven gebruiken. Je kunt overleggen met andere mensen tijdens een spel zonder dat anderen aan de tafel het horen (valsspelen haha). En je kunt dingen door de kamer naar je toe laten vliegen zonder te hoeven lopen. Geweldig lijkt me dat.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jan 2009 12:36

Die zijn inderdaad wel leuk om te hebben inderdaad Whitedragon.

In dezelfde lijn lijkt me teleportatie ook wel een erg leuke superkracht. Maar dan niet over korte stukjes, maar dan gewoon ook meteen goed. Zo van... laat ik eens een uurtje naar Zuid-Afrika gaan enzo. :P

Arachne
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Arachne » 14 jan 2009 20:05

Teleporteren zou ik wel heel erg ultiem vinden, net als gedachten kunnen lezen of onzichtbaar kunnen zijn (eindelijk eens horen wat ze nu écht zeggen als je er niet bij bent. :P)

Maar hetgeen ik toch een van de meest toffe dingen zou vinden is: Vliegen.
En dan niet in een heel erg saaie batmobiel, nee vliegen! Echt vleugels, fladderen door de lucht... dat zou echt wel een ultieme kracht zijn. :)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 28 jan 2009 13:57

Dezelfde krachten als superman.
Die kan vliegen, verbrand z'n vingers niet, kan laseren met z'n ogen is snel en sterk en heeft een mooi pakje dat nooit kreukt of vuil wordt (ookal draagt hij zijn onderbroek boven zijn kleren...sukkel)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 jan 2009 20:21

Elmer schreef:(ookal draagt hij zijn onderbroek boven zijn kleren...sukkel)
Nou dan houdt hij die in ieder geval schoon ;)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 feb 2009 15:23

De krachten van Superman? Pas dan maar op voor de Kryptonite. ;)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 07 feb 2009 12:55

Ysgrublaidd schreef:De krachten van Superman? Pas dan maar op voor de Kryptonite. ;)
Kryptonite was toch gevonden in real life?

citaat van wikipedia:

"In 2006 werd in een Servische mijn in de regio Jadar een tot dan toe onbekend mineraal gevonden [1]. Na onderzoek bleek het hier te gaan om natriumlithiumboorsilicaathydroxide. Toen de onderzoekers het Internet op gingen en deze samenstelling zochten, kwam men tot de ontdekking dat die benaming (sodium lithium boron silicate hydroxide) in de film Superman Returns op een kist met gesteente staat, die kryptoniet zou bevatten. Het kryptoniet bevatte volgens die film ook nog fluor, maar verder had het fictieve kryptoniet exact dezelfde samenstelling als het gevonden mineraal. Het juist ontdekte mineraal leek verder niet op het kryptoniet uit de film. Het in Servië gevonden mineraal was een wit poeder, terwijl kryptoniet uit de film een groene steenachtige stof is.

De fluorescentie van het nieuwe mineraal heeft een oranje rose kleur wanneer het met ultraviolet licht beschenen wordt. Het ontdekte mineraal mocht officieel geen "kryptoniet" genoemd worden, omdat volgens de internationale regels voor de naamgeving van mineralen alleen stoffen waarin het element krypton voorkomt "kryptoniet" genoemd kunnen worden. Men heeft het mineraal Jadariet genoemd, naar de plaats Jadar in Servië waar het ontdekt is."

Weer wat geleerd :)

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 25 mar 2009 10:45

Dingen die altijd hoog boven op mijn lijstje hebben gestaan:

- Krachten van Storm (X-men): Het weer beïnvloeden en kunnen vliegen (door beïnvloeding van de wind)
- Krachten van Jean Grey (X-men): Telepathie en telekinese
- Krachten van Prue Halliwell (Charmed): Telekinese en astrale projectie
- Krachten van mijn mage Trania (WoW): tsja... je bent een mage of je bent het niet, vuur, ijs en "arcane" magie manipuleren, en natuurlijk jezelf teleporteren.

Als ik uiteindelijk zou moeten kiezen zou ik toch wel uitkomen bij telepathie of telekinese. Vliegen is ook een grote droom, maar dat valt zo op. Als je telepathisch bent kan je dat makkelijk geheim houden en wordt je niet overstroomt door een menigte met hooivorken.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 nov 2009 15:31

Ik zou denk ik ook kiezen voor de telikinese. En transformatie van je lichaam moet ook geweldig zijn lijkt me.
Ik heb net de Mallorea-serie van Eddings uitgelezen. Lijkt me echt wel handig om als het nodig is te veranderen in een wolf, of zelfs beter, één of andere vogel. :)

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 17 nov 2009 19:21

Deze kracht lijkt me wel handig om te hebben ;)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 18 nov 2009 20:44

Teleportatie lijkt mij wel geweldig, nooit meer files, geen reistijd en geen enkele exotische vakantiebestemming te ver weg.

~ Agravain ~

solas
Groentje

Ongelezen bericht door solas » 19 nov 2009 12:21

Mij lijkt het erg leuk om de door tijd (naar het verleden) te kunnen reizen. In het bijzonder de middeleeuwen.
Alhoewel :), toch niet echt de leukste tijd voor een vrouw denk ik.....Hoop geploeter en weinig inspraak :)

Plaats reactie