Fantasy liefhebbbers, rare lieden

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Senhina
Avonturier

Ongelezen bericht door Senhina » 01 jun 2008 12:47

Wie ben ik? Ik ben Senhina, Senh voor vrienden. Ik draag het liefste donkere kleding. Mijn lievelingsmuziek is Depeche Mode en The Cure. Ben iemand die graag naar popfestivals ging en toen ze net pas in opkomst waren houseparty's. Dus ook de techno trance cd's zijn in mijn kast te vinden, naast de cd's van Rammstein. Laatste concert waar ik geweest ben is The Cure.
Ik ben getrouwd met een man die een heerlijk kontje heeft in een levi's 501 en meestal gekleed gaat in een spijkerbroek met kleurig t-shirt. Zijn muziek smaakt loopt van Robbie Williams tot Metalica en van alles ertussen (gelukkig hebben we er genoeg raakvlakken bij zitten)
Mijn vriendenkring bestaat uit een bonte mengeling van mensen die gekleed gaan in Iron Maiden t-shirts en lang haar hebben tot "kakkers" die met blote voeten in van die moccacains lopen.
Misschien dat ik daarom ook gelijk reageerde, mijn vriendenkring komt volgens mij uit alle groepen waarvan er hier wat gezegd werd, maar het zijn mijn vrienden en ik houd van ze allemaal ongeacht hoe ze zich kleden of wat voor muziek ze luisteren.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 jun 2008 12:49

Senhina schreef:Misschien dat ik daarom ook gelijk reageerde, mijn vriendenkring komt volgens mij uit alle groepen waarvan er hier wat gezegd werd, maar het zijn mijn vrienden en ik houd van ze allemaal ongeacht hoe ze zich kleden of wat voor muziek ze luisteren.
Dat vind ik mooi gezegd. :)

winterlief
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door winterlief » 01 jun 2008 18:14

Ik vind het eigenlijk best zielig dat jullie zo kortzichtig zijn. Kom op zeg, om iemand op kleding of uiterlijk te beoordelen.
Mensen leer je niet kennen door naar hun uiterlijk te kijken hoor. Ik wou bijna vragen of jullie zelf nog aan het puberen zijn. Waarschijnlijk wel en anders missen jullie nog een hoop levenservaring. Hopelijk groeien jullie nog in je verdere leven want jullie opvattingen zijn heel erg kortzichtig.
Werkelijk, de wereld bestaat bijna alleen maar uit pubers.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 02 jun 2008 12:08

Senhina schreef:Ik vind het eigenlijk best zielig dat jullie zo kortzichtig zijn. Kom op zeg, om iemand op kleding of uiterlijk te beoordelen.
Mensen leer je niet kennen door naar hun uiterlijk te kijken hoor. Ik wou bijna vragen of jullie zelf nog aan het puberen zijn. Waarschijnlijk wel en anders missen jullie nog een hoop levenservaring. Hopelijk groeien jullie nog in je verdere leven want jullie opvattingen zijn heel erg kortzichtig.
Nou nou. Ik denk dat je hier juist de meer tolerante mensen vind. Daarnaast zegt niemand dat ze mensen ALLEEN op hun uiterlijk beoordelen, als je ze op het eerste gezicht ziet doe je dat, je kan niet iedereen die je ziet leren kennen. Je ziet per dag met gemak een paar duizend mensen, waarvan je niks anders ziet dan wat ze aanhebben en hoe ze eruit zien. Je hebt helemaal gelijk met dat je mensen niet leert kennen door naar hun uiterlijk te kijken. Je kan alleen geen 1,000 mensen per dag leren kennen.

Ik ben ook heel anders dan de meeste mensen hier, mijn muzieksmaak is anders, ik ben de laatste tijd constant bezig met kleren en mode en ben verslaafd aan sporten. Maar op bijvoorbeeld een Aeon meeting kan ik supergoed met iedereen opschieten, ondanks dat iedereen heel verschillend van mij is. Als ik ze op straat zag lopen zou ik ze in bepaalde hokjes stoppen die waarschijnlijk niet kloppen, als ik ze leer kennen gaan ze meteen uit die hokjes in de juiste hokjes. Volgens mij is ook Vic zo, hij is namelijk ook niet de meest standaard persoon :P
winterlief schreef:Werkelijk, de wereld bestaat bijna alleen maar uit pubers.
Mannen blijven kindjes die willen spelen, alleen het speelgoed wordt steeds duurder :P

Ik geef meteen toe dat ik van binnen nog steeds voor een deel een kind ben. Daar ben ik juist blij mee, onbezorgd spelen is veel leuker dan me zorgen maken over morgen, overmorgen of volgend jaar :D Helemaal volwassen worden lijkt me echt drie keer niks, dan maar de rest van mijn leven af en toe een beetje puberen :)

Senhina
Avonturier

Ongelezen bericht door Senhina » 03 jun 2008 13:11

radio-tractore schreef:Ik zit nu in mijn wijde overzeas broek, iron maiden shirt en eluveitie vest dit te lezen en kom er achter dat ik een aantal van die jeans/polo/ipod mensjes nou niet echt graag zie.

Over het algemeen houd ik liever van het alternatief en goth volk dat er rond loopt op deze aarde.

Een aantal van mijn echte maten (maten zijn zij die ik jaren terug heb leren kennen en nu nog steeds mee om ga en alles kan tegen zeggen en mee kan doen, vrienden zijn 'de nieuwen' die nooit maten zullen worden) houden ook van metal etc en daarmee kan ik er goed over praten. Met de types die elke zaterdagavond in een vage danceclub staan niet.

De 'bunch of tree-hugging hippies' hebben altijd een streep voor bij mij omdat we, hoogstwaarschijnlijk, dezelfde interesses delen en van dezelfde dingen houden (kleding, muziek).

De jack & jones polo dragende bluetooth mensen loop ik voorbij en negeer ik.
Als ik dit verhaaltje lees, en daarop was mijn reactie in de eerste plaats gemaakt, vind ik dit niet tolerant overkomen en worden er wel degelijk mensen op ALLEEN hun uiterlijk beoordeeld.

Ik moet toegeven dat ook ik in eerste instantie mensen in hokjes stop maar dit zijn inderdaad algemene hokjes. Mensen kunnen daar vrij in en uit lopen :-D .

Helemaal volwassen worden is inderdaad niet leuk. Maar als je kinderen hebt worden sommige dingen toch wel ineens anders.
Mannen blijven kindjes die willen spelen, alleen het speelgoed wordt steeds duurder
Helaas kan ik dit alleen maar beamen. Ik ben dan ook regelmatig blij dat wij nog steeds ieder een eigen rekening hebben. De radiografische auto van mijn man is vaak duurder dan onze gewone ;) .

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 03 jun 2008 15:16

Nou ja, ik snap R-T's bericht wel enigszins.

Bij mensen die er ook op een vergelijkbare manier alternatief uit zien kun je misschien verwachten dat ze sneller interesses met je zullen delen dan mensen die er 'gewoon' uitzien. Dat lijkt me een natuurlijk gevolg van het principe dat je bij subculturen toch bepaalde voorkeuren met elkaar combineert.

Maar goed, dat lijkt me geen probeelm, zolang je er niet te bekrompen van wordt en per definite alleen nog maar met mensen om wilt gaan waarvan je denkt dat ze hetzelfde zijn. Dan bedrieg je jezelf en wordt het leven ook behoorlijk saai denk ik.

===

Even een ander punt: ik ben het nog steeds niet met Viconia eens over extreme uiterlijkheden. Hij schreef:
Ik zeg toch niet dat iedereen hetzelfde moet zijn? Ik ben een eersteklas malloot en wijk misschien behoorlijk af van de gemiddelde jongeman van 21 jaar. Ik ben een cynische klootzak met een overschot aan cynisme en ironie in me. Het zij zo! Maar dan ga ik toch ook niet een latex broek aantrekken en me op die manier 'afscheiden van de rest' puur omdat ik mezelf anders voelt dan mijn buurjongen?
Ik zie niet in waarom het een probleem is om, wanneer je je anders voelt - zoals dat duidelijk bij jou ook het geval is - je ook een ander uiterlijk aan te meten. Het hoeft niet, maar als je dit anders voelen - je andere levensvisie - wilt uitdragen, dan kan dat ook door middel van een alternatief uiterlijk. Ik vind het daarom ook niet op zijn plaats om te suggereren dat mensen die dat wel doen belachelijk zouden zijn. WTF is er mis met een latex broek? Mijn smaak is het ook niet, maar dat doet er verder niet toe.

Persoonlijk vind ik het juist wel sterk als mensen zich een extreme uitingsvorm aanmeten, maar dan gecombineerd met een persoonlijkheid waar ik ook mee overweg kan.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 03 jun 2008 15:53

Ik heb me aanvankelijk afzijdig gehouden in deze discussie. Nu ga ik toch ook mijn zegje doen. Met het risico dat 'men' het niet met me eens is maar dat zien we dan wel weer. Ook ik sta bekend om mijn afwijkende denkbeelden.

Ik denk, zoals Q min of meer stelt in zijn laatste alinea, dat het te maken heeft met karakter. Mensen die anders dúrven zijn en zich weinig aantrekken van de gangbare (opgelegde?) normen. Die hun eigen idealen durven najagen en daar ook vierkant achter staan. (Okay, het zullen niet allemaal mijn vrienden worden, maar mensen die ergens voor staan hebben al gauw een streepje voor bij mij). Dat kan (hoeft niet) samengaan met bepaalde uiterlijkheden/kledingstijlen waaraan 'men' al snel bepaalde eigenschappen toedicht. De kracht zit hem erin jezelf te blijven ondanks de labels die 'men' je opspeldt.

Minder respect kan ik opbrengen voor mensen die zich een extreem of specifiek uiterlijk of gedragingen aanmeten om maar aan de wereld te tonen dat ze 'ergens' bijhoren (vaak een door henzelf aanbeden groep of stroming). Dat vind ik ernstig naar 'zielig' neigen. Meeloperij vind ik toch al een afkeurenswaardig verschijnsel.

En dan heb je ook nog de mensen als ik, aan wie 'men' uiterlijk weinig afwijkends kan ontdekken, en die diep vanbinnen zo opstandig als de neten zijn. Ook dat valt niet altijd mee. Ik heb soms het gevoel dat ik maar beter m'n haar zwart kan verven en me in bepaalde kleding kan steken om me te 'verantwoorden' voor mijn muzieksmaak en afwijkende referentiekader.
Tja, en daar ben ik nou net te eigenwijs voor. What you see is not what you get. :P

En hopelijk geldt dat laatste voor meer mensen. Stel je toch eens voor dat je in één oogopslag al zou weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dan is er toch geen lol meer aan iemand beter te leren kennen?

~G~

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 jun 2008 17:33

Qwallath schreef:Persoonlijk vind ik het juist wel sterk als mensen zich een extreme uitingsvorm aanmeten, maar dan gecombineerd met een persoonlijkheid waar ik ook mee overweg kan.
We zitten redelijk op een lijn hoor, en ik vind het ook niet fout wanneer mensen zich extreem uitdossen. In sommige gevallen denk ik wel: wat doe je jezelf aan, omdat ik nu eenmaal ben opgegroeid in een 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'-cultuur. Maar goed, die keuze is niet aan mij en als er mensen zijn die er zo bij willen lopen, dan doen ze maar. Ik zal me daardoor niet veel anders opstellen.

Maar om te reageren op bovenstaande quote: iemand die zich extreem uitdost én inhoud heeft, verdient daarmee niet mijn bewondering. Ik heb eerder respect iemand die zich niet gek laat maken en ook bewust met dingen bezig is. Om het maar cru te zeggen: die kermis op straat vind ik prima, maar het levert je geen bonuspunten op.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 03 jun 2008 18:59

Qwallath schreef:Nou ja, ik snap R-T's bericht wel enigszins.

Bij mensen die er ook op een vergelijkbare manier alternatief uit zien kun je misschien verwachten dat ze sneller interesses met je zullen delen dan mensen die er 'gewoon' uitzien. Dat lijkt me een natuurlijk gevolg van het principe dat je bij subculturen toch bepaalde voorkeuren met elkaar combineert.
Correct, dat bedoel ik. Natuurlijk ga ik wel wat om met 'anderen' maar mijn voorkeur zal toch bij hen liggen omdat we dus waarschijnlijk beter bij elkaar passen.

Plaats reactie